یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲
۰ نفر

خبرهایی با محتوای علم و فناوری آن هم در حوزه پزشکی که ارتباطی مستقیم با سلامت مردم دارد، برای همه ما خوشایند است.

داروی ضد سرطان

به گزارش همشهری آنلاین، خبرهایی از خودکفایی، تولید انبوه، دور زدن تحریم‌ها و تسهیل روند درمان، همگی نشانگر اتفاقی خوب است که می‌تواند از رنج بیماری بکاهد. در بین خبرهای خوبی که هر روز منتشر می‌کنیم به قدری از تولید داروهای خاص گفته‌ایم که حالا دیگر دل همه مردم به توانایی دانشمندان‌مان قرص است و شاید از تولیدات داروهای جدید متعجب نشوند اما خوشحال چرا؛ پس بیایید با هم خبری را مرور کنیم که مخاطب اصلی آن بیماران سرطانی هستند.

خبر مربوط به رونمایی از ۵ داروی ضدسرطان خون، پروستات، ریه، تخمدان و ضدقارچ در گروه سلامت و دارویی برکت است. داروهایی مهم و وارداتی که مردم با زحمت و هزینه بالا تهیه می‌کردند اما هم‌اکنون توسط نخبگان ما تهیه و بومی‌سازی شده تا در داخل کشور عرضه شود؛ داروی تولید شده در سال‌جاری ۸ میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت.

به‌گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، «قیمت این داروها نسبت به مشابه خارجی بسیار پایین‌تر است و تأکید شده قیمت‌ها تاحد امکان کاهش یابد تا مردم برای تهیه آن دچار زحمت مالی نشوند. ضمنا به‌رغم تقاضا برای صادرات، تا زمانی که نیاز داخل به‌طور کامل برطرف نشود، صادرات انجام نخواهد شد».

بیشتر بخوانید:

کد خبر 860083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha