یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

امروز شاخص کل بورس از ۱۶ هزار و ۵۷۴ واحد افت کرد و به دو میلیون و ۴۵ هزار واحد رسید.

بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بازاربورس از اوایل اردیبهشت امسال در یک روند کاهشی قرار گرفته است. در ۵۸ روز گذشته بازار سرمایه ۱۲ روز افزایشی و ۴۶ روز کاهشی بوده است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نیز به نظر می‌رسد این بازار در شرایط انتظار به سر می‌برد. از پایان اردیبهشت تا امروز نیز تعداد روزهای سبز بورس به عدد پنج رسید.

روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۴ هزار و ۲۳۹ واحد افت کرد. امروز هم شاهد افت ۱۶ هزار و ۵۷۴ واحدی شاخص بودیم که به رقم دو میلیون و ۴۵ هزار و ۹۶ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز ۳۵۳۹ واحد کاهش یافت و در رقم ۶۶۶ هزار و ۱۴۱ واحد ایستاد.

تعداد معاملات روز یکشنبه بورس ۲۰۶ هزار فقره بود که ارزش آن به ۴۰۴۷ میلیارد تومان رسید.

دو نماد از فلزات اساسی شامل فولاد و فملی و نماد پتروشیمی فارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص روز یکشنبه بورس داشتند. از سوی دیگر وبلمت، ذوب و فولاد از نمادهای پرتراکنش بودند.

شاخص فرابورس هم امروز ۱۷۲ واحد کاهش پیدا کرد و به ۲۱ هزار و ۸۵۹ واحد رسید.

تعداد معاملات فرابورس ۱۱۳ هزار فقره بود که عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شود اما ارزش آن ۴۲۸ هزار میلیارد تومان شد که از فشار فروش در بازار فرابورس حکایت دارد.

سه نماد تاثیرگذار بر شاخص فرابورس به ترتیب آریا، خاور و زاگرس بودند. هم‌چنین شفام، خاور و فصبا از نمادهای پرتراکنش روز یکشنبه محسوب می‌شوند.

کد خبر 860280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    نوشته بودند کدهای معاملاتی فعال روز گذشته حدود 62000 کد بوده است ! واقعا به دشمن خارجی نیازی نیست ؛ از حدود 2 الی 2.5 میلیون کد که در عرضه ها شرکت می کردند رسیدیم به 62000 کد فعال در روز گذشته . ایا دشمن می تونست اینطور به تولید ایران لطمه بزند ؟ قطعا نمی تونست ؛ نهایتا دو تا پالایشگاه و پتروشیمی را می زد ولی سیاست های غلط کل بازار سرمایه را که حدود 65 درصد تولید کشور را شامل می شود از بین برد . به کی باید تسلیت گفت ؟ یا شاید تبریک ؟
    • علی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
      1 0
      پول امثال بنده هست که برایشان کاملا بی ارزش می باشد ،
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    قیمت سهم های بورسی و فرابورسی از سال ۹۷ به سال ۹۶ تنزل کرد . نمونه ی کوچک آن قیمت سهم سایپا و ایران خودرو هست. درصورتی که قیمت خودروی آنها سر به فلک کشیده . حقوق کارمندان این دو خورو ساز بطور متوسط ۸۵ میلیون هست ، قیمت خودرو هم که یر به فلک کشیده ، پس چرا قیمت سهم های بورسی آنها سقوط کرده و رسیده به سال ۹۶ ؟؟؟!!!!!!!
  • محمد IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۷
    2 0
    قیمت سهام رو برگردونید به چند سال قبل و سهامداران رو به خاک نشونندیو ولی آیا تونستید قیمت دلار و مسکن و خودرو و اجناس دیگه رو برگردونید؟