دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

کمیته بین المللی المپیک اسامی کشتی گیران روسیه‌ای را که از حضور در المپیک پاریس محروم شده‌اند، اعلام کرد . غیبت بعضی از آنها به نفع کشتی ایران است.

سعداله‌يف

همشهری آنلاین| کمیته بین‌المللی المپیک علیه ستاره‌های کشتی روسیه عمل کرد. این کمیته لیست کشتی‌گیران 2کشور روسیه و بلاروس را که می‌توانند در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کنند، منتشر کرد . بر اساس این لیست چهره‌های شاخص و عنوان دار جهان و المپیک همچون زائور اوگویف، زائوربک سیداکوف، آرتور نایفونوف، سرگئی سمنوف و عبدالرشید سعدالله‌یف به دلیل حمایت از حمله نظامی روسیه علیه اوکراین نمی‌توانند در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ حاضر شوند.

در بین کشتی گیرانی که از حضور در المپیک محروم شده‌اند سعداله‌یف، سیداکوف و اوگویف دارنده مدال طلای المپیک 2020 توکیو هستند. سعداله‌یف همچنین طلای المپیک ریو 2016 را هم در کارنامه دارد و یکی از شانس‌های اصلی مدال طلای وزن 97 کیلوگرم به شمار می‌رفت. در این وزن امیرعلی آذرپیرا ملی‌پوش ایران است که تا به حال تجربه حضور در وزن 97 کیلوگرم را در مسابقات جهانی و المپیک نداشته است. سیداکوف دارنده 3 مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک است که شانس نخست مدال طلای المپیک 2024 در وزن 74 کیلوگرم به شمار می‌رفت. او از حضور در المپیک پاریس محروم شد واین خبر خوبی برای رقبایش است. یونس امامی در این وزن ملی پوش ایران است که اتفاقا در مسابقات جهانی 2023 در مقابل سیداکوف شکست خورد. امامی دو مدال برنز جهان را در کارنامه دارد و با شرایط موجود کسب مدال در پاریس دور از دسترس او نیست. اوگویف دارنده مدال طلای توکیو دیگر کشتی گیر سرشناس روس‌ها است که از حضور در المپیک محروم است او شانس اصلی کسب مدال طلای در وزن 57 کیلوگرم بود که ایران در این وزن نتواسته سهمیه المپیک کسب کند و نماینده‌ای ندارد.

کد خبر 860401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha