سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

صادرات روغن خوراکی آزاد و سود بازرگانی واردات دام و گوشت صفر شد و البته فکر واردات گوشی آیفون ۱۴ به بالا را از سرتان بیرون کنید.

هواپیما

به گزارش همشهری‌آنلاین، بر اساس اصلاحیه تصویب‌نامه هیئت وزیران، واردت آیفون ۱۴ بالا همچنان ممنوع است و سود بازرگانی مدل‌های قبلی هم ۹۶ درصد تعیین شده است. با این حساب ممنوعیت واردات گوشی‌های ساخت شرکت اپل آمریکا همچنان باقی است.

از ابتدای پاییز ۱۴۰۱ واردات آیفون ۱۴ به بالا به شکل تجاری و مسافری به کشور ممنوع شد. این تصمیم باعث شد قیمت آیفون ۱۳ به دلیل داشتن رجیستری و گارانتی از آیفون ۱۴ و ۱۵ قاچاق گران‌تر شده و در حال حاضر هم عده‌ای ترجیح می‌دهند با پول کمتر از آخرین تکنولوژی موجود استفاده کنند و در کنار آن با استفاده از یک موبایل ارزان قیمت سیم کارت خود را فعال کنند و با جدیدترین مدل آیفون به اینترنت یک موبایل ارزان متصل شوند و کارهای خود را پیش ببرند.

تزریق منابع مالی به بورس

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با اعلام اینکه طبق قانون باید معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود، اعلام کرد: از این میزان تاکنون حدود ۴۵۰ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده و حدود ۶۰ میلیون دلار باقی مانده که این ۶۰ میلیون دلار نیز طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.

صادرات روغن آزاد شد

سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به گمرک: نسبت به رفع اثر بخشنامه مذکور و ابطال آن اقدام و موضوع لغو ممنوعیت صادرات انواع روغن خوراکی ساخته شده به گمرکات اجرایی ابلاغ کنند.

سود صفر واردات دام

سود بازرگانی انواع گوشت در مصوبه ۲۳ خرداد ماه به صفر کاهش یافته در حالی که پیش از این رقم آن ۱۱ درصد بود. همچنین سود بازرگانی گاو شیری، گاو گوشتی، گاو نر مولد، گوسفند مولد نژاد خالص به صفر درصد کاهش یافته است.

۸ میلیون خانوار

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۶۰۰ شهر آغاز و در ۱۵۰ شهر به اتمام رسید و قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. وی افزود: قریب به ۸ میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و سرعت اینترنت ثابت قابل ارائه به کاربران در این شهرها دهها برابر شده است. زارع پور همچنین در ادامه تأکید کرد که تعداد مشترکین فیبرنوری دو برابر شده است.

راه خسارت گیری از پستی‌ها

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: تعهد جبران خسارت در جایی به کار می‌رود که به مرسوله خسارتی وارد، مفقود، کسر یا با تأخیر به دست گیرنده برسد و در این شرایط شرکت ملی پست پس از بررسی ارزش اظهار شده از سوی صاحب مرسوله، غرامت را پرداخت می کند. کاوه دولتی افزود: بیمه یک کار تخصصی است که توسط بیمه‌گذارها و شرکت‌های بیمه انجام می‌شود اما ما حق تعهد جبران خسارت را بر اساس شرح خدمات که با مشتریان داریم، پرداخت می‌کنیم، بنابراین به آن تعهد جبران خسارت می‌گوییم که آن هم معنای خاص خود را دارد.

او تصریح کرد: مسیرهای متفاوتی برای مشتری جهت اعلام این موضوع در نظر گرفته شده است. یک راه این است که مشتری متضرر به نزدیک‌ترین دفتر پستی مراجعه و مستنداتی را ارائه کند و شرکت پست هم از زمان اعلام به مدت یک هفته بررسی و پس از این مدت مبلغ به شهروند عزیز پرداخت می‌کند. همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پرتال شرکت ملی پست و اپلیکیشن‌هایی امکان پیگیری وجود دارد.

جریمه املاکی‌های خلافکار

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: با توجه به قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و تعیین نرخ تورم سقف اجاره بها با نظر شورای عالی مسکن و اعلام نهایی شورای مسکن استان تهران در جلسه صد و هشتم این شورا در محل شهرستان پردیس، افزایش ۲۶ درصدی برای سال جاری اعلام شده است، این مساله کاملاً رسمی و قانونی بوده و اتحادیه مشاوران املاک تهران نیز موضوع را رسماً اعلام کرده است. حسین جنتی تاکید کرد: مشاوران املاکی که سقف مجاز افزایش اجاره بها را رعایت نکنند جریمه می‌شوند. وی با توجه به شروع فصل اجاره در تابستان امسال از موجران خواست با نرمش و انعطاف بیشتری با مستاجران رفتار کنند.

تولید برق پاک بیشتر شد

با حضور وزیر نیرو به طور همزمان، ۱۱ نیروگاه خورشیدی در۶ استان به همراه دومین خط تولید پنل خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به بهره‌برداری رسید.

فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات در استان مرکزی، فاز اول نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی سیرجان و ۳ مگاواتی در استان کرمان، نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی در استان قم، نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاواتی خضرآباد، دو نیم مگاواتی عطر آباد ۳، دو مگاواتی عطر آباد ۲ و یک مگاواتی نائین در استان یزد، نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاوات یک شرکت و ۱۰ مگاواتی نقاب در استان خراسان رضوی و نیروگاه خورشیدی ۶ مگاواتی در استان سمنان طی این سفر به بهره‌برداری رسید. همچنین در این مراسم نیروگاه بادی ۱۰ مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی و نیروگاه برق آبی ۳ مگاواتی الیگودرز در استان لرستان به بهره‌برداری رسید و دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی یک شرکت نیز با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال افتتاح شد، همچنین خط تولیدی که در مساحت ۲۴ هزار مترمربع در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ احداث و مراحل نصب تجهیزات و تولید آزمایشی آن در انتهای سال گذشته انجام شد. با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز اولین خط تولید این شرکت به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده بود، بنابراین مجموع ظرفیت سالانه این کارخانه به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسید.

امضای ۲ میلیارد دلار قرارداد نفتی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه چهار قرارداد نفتی به ارزش ۲ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید و فرآورش نفت امضا شد، گفت: با اجرای این طرح‌ها، ۱۷ میلیارد دلار درآمد برای کشور هدف‌گذاری شده است.

محسن خجسته‌مهر امروز با تأکید بر اینکه در ۲ سال و نیم عمر دولت سیزدهم ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد قطعی در صنعت نفت امضا شد، ادامه داد: ۸۰درصد این قراردادها مربوط به توسعه میدان‌های مشترک نفتی و گازی است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در دو دولت گذشته با احتساب قرارداد توسعه فاز ۱۱ با توتال، حدود ۱۳ میلیارد دلار قرارداد امضا شد. خجسته‌مهر با اشاره به اینکه در این دولت سالانه بیش از ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد امضا شده است، گفت: این در حالی است که در دولت پیشین به‌طور میانگین سالانه یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد نفتی امضا شده بود.

کد خبر 860432
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha