مس رفسنجان که این روزها درگیر پرونده فساد است و حتی احتمال انحلالش هم مطرح شده، چگونه با هدایت محرم نویدکیا به اولین فینال تاریخش رسید؟

مس رفسنجان

همشهری آنلاین- تیم مس رفسنجان با برتری مقابل آلومینیوم به فینال جام حذفی راه یافت و این اتفاق بزرگ را در مسابقه‌ای رقم زد که از لحاظ امید گل، تعداد شوت و شوت‌های داخل چارچوب آمار ضعیف‌تری نسبت به حریفش داشت. بازی در مقابل هواداران اراکی، روز سختی را برای شاگردان نویدکیا رقم زده بود. آنها توپ و میدان را تا حدود زیادی به میزبان واگذار کرده بودند اما با تمرکز کامل موفق شدند از دروازه خودشان محافظت کنند و در نهایت با ضربات پنالتی به پیروزی برسند. موثرترین مهره تیم مس در جریان این پیروزی، داود نوشی صوفیانی دروازه‌بان تیم بود که از نگاه متریکا به عنوان برترین بازیکن زمین هم شناخته شد. آمارهای متریکا از مسابقه نیمه‌نهایی جام‌حذفی نشان می‌دهند تیم آلومینیوم 58درصد و تیم مس 42درصد مالک توپ بوده‌اند. در مقابل 627پاس اراکی‌ها در طول 120دقیقه تیم رفسنجانی فقط 563پاس ردوبدل کرده است. مس در تعداد شوت 16 به 18 و در شوت‌های داخل چارچوب 5 بر 7 از تیم میزبان عقب بوده اما نکته جالب این است که دقت پاس مسی‌ها حدود 3درصد بهتر از حریف بوده و این تقریبا تنها آیتمی است که تیم نویدکیا در آن برتر از حریفش بوده است. در نهایت امید گل آلومینیوم در متریکا دقیقا به اندازه یک گل محاسبه شده و امید گل مس هم 0.94 بوده است. یعنی دو تیم به اندازه لیاقت‌شان گل زده‌اند و ضربات پنالتی پایان بازی حکم به حذف تیم مجتبی حسینی داده است.

سایت متریکا عنوان بهترین بازیکن میدان را به داود نوشی صوفیانی دروازه‌بان مس رفسنجان داده است؛ با 6مهار موفق در طول بازی و تنها یک گل خورده و مهار 2پنالتی در ضیافت پایانی مسابقه. جانشین حامد لک با این عملکرد رویایی توانسته نمره 8.33 را از متریکا دریافت کند و بالاتر از همه بایستد. مهدی لیموچی از آلومینیوم با نمره 7.65 و منتظر محمد از مس با نمره 7.60 دومین و سومین بازیکن برتر این مسابقه بوده‌اند. منتظر محمد عراقی هم گل مس را در جریان مسابقه زد و هم آخرین پنالتی این تیم را تبدیل به گل کرد. لیموچی، پدیده آلومینیوم هم پاس گل تیمش را در جریان بازی داد اما در پنالتی های پایانی اولین ضربه آلومینیوم را از دست داد. این احتمالا آخرین بازی لیموچی برای اراکی‌ها بود و او به یکی از تیم‌های بزرگ و مدعی لیگ خواهد پیوست.

کد خبر 860473

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha