جام ملت‌های آمریکای جنوبی از فردا با حضور اهالی کونکاکاف آغاز می‌شود و لیونل مسی در آستانه رسیدن به یک رکورد ویژه قرار دارد.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، از ساعت ۳:۳۰بامداد فردا (جمعه) با مسابقه بین آرژانتین و کانادا، چهل‌وهشتمین دوره رقابت‌های کوپا آمریکا رسما در ایالات متحده آمریکا آغاز می‌شود. مسابقات این دوره در ۴گروه ۴تیمی برگزار خواهد شد. ابتدا قرار بود اکوادور میزبان این مسابقات باشد اما با انصراف این کشور، آمریکا جایگزین شد. در این دوره ۶تیم از کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی) حاضر هستند؛ آمریکا، مکزیک، کانادا، کاستاریکا، پاناما و جاماییکا.

در دوره قبلی این تورنمنت آرژانتین پس از ۲۸سال انتظار قهرمان شد. این کشور در کنار اروگوئه با ۱۵قهرمانی پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود. کوپا آمریکا چند سالی است که غیرمنظم برگزار شده است و در سال‌های اخیر معمولا دوسالانه بوده اما زمان برگزاری دوره بعدی سال۲۰۲۸ خواهد بود! این بی‌نظمی تبعاتی برای مسی داشته است. هواداران رونالدو مدعی‌اند کوپا آمریکا را جلوجلو برگزار کردند تا مسی یک جام ملی بیاورد!

گروه‌بندی مسابقات

گروه A................ آرژانتین، پرو، شیلی و کانادا
گروه B................. مکزیک، اکوادور، ونزوئلا و جاماییکا
گروه C ................آمریکا، اروگوئه، پاناما و بولیوی
گروه D................. برزیل، کلمبیا، پاراگوئه و کاستاریکا

مسی در آستانه شکستن رکورد بزرگ | کوپا آمریکای شلوغ

کلمبیا پس از اخراج کی‌روش خوشبخت شد. نستور لورنزو آنها را به تیمی شکست‌ناپذیر تبدیل کرده است. این تیم در ۲۲بازی شکست نخورده، روندی که به مارس۲۰۲۲برمی‌گردد. ۲۳سال است که آنها قهرمان کوپا نشده‌اند.

آمریکا چهارمین شانس قهرمانی است. آنها ۲سال قبل از میزبانی از جام‌جهانی باید ثابت کنند برای آن مسابقات شایسته و آماده هستند.

کد خبر 861258
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha