همشهری آنلاین: افشای مذاکرات محرمانه مقام‌های آمریکایی با سران گروههای مسلح تروریستی عراق در خاک ترکیه با اعتراض شدید دولت نوری المالکی روبرو شده است.

به گزارش مهر به از پایگاه خبری نهرین، کابینه عراق تصمیم گرفت با ارسال دو یادداشت به سفارتخانه‌های آمریکا و ترکیه از آنها درباره گفتگوهای محرمانه با گروههای مسلح عراقی توضیح بخواهد.

دولت عراق خواستار پاسخهای روشن و شفاف آمریکا و ترکیه به سئوالات خود درباره مذاکرات محرمانه با گروههای مسلح عراقی شده است.

این مذاکرات میان آمریکایی‌ها و گروههای مسلح با میانجیگری ترکیه و وساطت شخصیتهای سیاسی عراق از جمله طارق الهاشمی معاون جلال طالبانی رئیس جمهوری این کشور در استانبول ترکیه انجام شده بود.

دولت عراق، این گفتگوها را دخالت در امور سیاسی داخلی عراق دانسته است.

این اولین اعلام انجام مذاکرات مستقیم میان آمریکا و گروههای مسلح عراق که "شورای سیاسی مقاومت عراق" خوانده شده، به شمار می‌رود.

روزنامه البینه الجدیده در شماره دوشنبه گذشته خود نوشته بود آمریکا پس از آنکه سطح گفتگوهایش با گروههای مسلح ( شورای سیاسی مقاومت) به مراحل پیشرفته رسیده است، برای کودتای نظامی بر ضد دولت عراق و واگذاری قدرت به "شورای سیاسی مقاومت عراق" برنامه ریزی می‌کند. 

هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با شبکه الحره، فاش کرد نشست مقامهای آمریکایی و ترک و رهبران گروههای مسلح در مارس گذشته در استانبول برگزار شد.

کد خبر 86091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز