چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اردوگاه اشرف و تمامی مبادی ورودی آن تحت کنترل نیروهای عراقی درآمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،  سخنگوی دولت عراق ضمن اعلام مطلب فوق افزود: نیروهای امنیتی عراق بعد از ورود به اردوگاه اشرف مقر گروهک منافقین، کنترل کامل آن را بدست گرفته‌اند.

وی گفت: حدود یک هزار نیروی ارتش و پلیس عراق از دیروز(سه شنبه 6 مرداد) خواهان ورود مسالمت آمیز به این اردوگاه بودند اما با مخالفت و شعارهای منافقین روبرو شدند که در پی آن درگیری میان اعضای گروهک منافقین و این نیروها رخ داد.

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد: کنترل پادگان اشرف به هیچ عنوان عملیات یورشی تلقی نمی‌شود و این اردوگاه جزو خاک عراق است .

دباغ تصریح کرد: این حق مسلم عراقی‌ها است که امور امنیتی کشورشان را سامان دهند.

محمد عسگری سخنگوی وزارت دفاع عراق هم گفت: نیروهای دولتی می‌توانند وارد این اردوگاه شوند و افراد مستقر در آن حق اعتراض ندارند.

در پی ورود نیروهای ارتش و پلیس عراق به اردوگاه اشرف گفته می‌شود که حدود صد نفر از عناصرگروهک منافقین و پنجاه نفر از نیروهای عراقی در پی بروز درگیری زخمی شدند.

منافقین مدعی هستند که در ورود نیروهای عراقی به این اردوگاه درگیری‌ میان نیروهای امنیتی با اعضای این گروهک رخ داد و چهار تن از منافقین به هلاکت رسیده‌اند.

این در حالی است که دباغ از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی و تاکید کرد امنیت داخلی اردوگاه اشرف از امروز(چهارشنبه 7 مرداد) در اختیار نیروهای عراقی در آمده است و رسانه‌های محلی هم خبری را در این مورد منتشر نکردند.

دباغ درعین حال توضیح داد در زمانی که نیروهای عراقی براین اردوگاه مسلط شدند، هیچ تعدی به افراد مستقر در آن صورت نگرفته است.

دولت عراق پیش از این بارها به عناصر گروهک منافقین مستقر در این اردوگاه هشدار داده بود که یا باید به ایران بازگردند یا اینکه عراق را ترک کنند و به کشور ثالث بروند.

آمریکا با اینکه این گروهک را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است اما بعد از حمله به عراق در سال 2003 از عناصر منافقین در این اردوگاه که حدود سه هزار و پانصد نفر هستند، حمایت می‌کند.

کد خبر 86549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز