چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

تیم‌های ملی فوتبال اسکاتلند و سوئیس امروز در دومین بازی خود از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

اسکاتلند - سوییس

به گزارش همشهری‌آنلاین، این دومین دیدار اسکاتلند و سوئیس در یک تورنمنت بزرگ است. در دیدار اول اسکاتلند در مرحله گروهی یورو۱۹۹۶با گل آلی مک کویست یک بر صفر پیروز شد. در بقیه رقابت‌ها همین یک برد به اسکات‌ها رسیده و ۲بازی را سوئیس برده و ۲بازی هم مساوی شده. آخرین رویارویی آنها سال۲۰۰۶بود که سوئیس بازی دوستانه را در زمین حریف ۳بر یک برد.

اسکاتلند در بازی قبلی ۵بر یک به آلمان باخت که دومین شکست سنگین تاریخ آنها در یک تورنمنت مهم پس از باخت ۷بر صفر به اروگوئه در جام جهانی۱۹۵۴بود. اسکاتلندی‌ها این توانایی را دارند که هر دو مسابقه اول خود را در یک رویداد بزرگ ببازند. آنها قبال ۳بار در جام‌های جهانی ۱۹۵۴و ۱۹۸۶و یورو ۱۹۹۲این کار را انجام داده‌اند.

سوئیس فقط ۲بازی از ۱۴بازی اخیر خود را در مرحله گروهی جام جهانی یا یورو باخته؛ ۷پیروزی و ۵تساوی. سوئیسی‌ها در هجدهمین حضور خود در رویدادهای ملی بزرگ شرکت کرده‌اند؛ ۱۲جام جهانی و ۶یورو اما تاکنون نتوانسته‌اند هر دو مسابقه اول خود را ببرند.

اسکاتلند فقط در ۶بازی از ۳۳بازی خود در جام جهانی و یورو پیروز شده؛ با نرخ برد ۱۸درصد. در میان کشــورهای اروپایی با بیش از ۲۵بازی در چنین تورنمنت‌هایی، فقط بلغارستان (۱۳درصد برد و ۴پیروزی از ۳۲مسابقه) نرخ پیروزی پایین‌تری دارد.

کد خبر 860997
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha