داود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان مس رفسنجان که با مهار ۲پنالتی باعث صعود تیمش به فینال شد، یادآوری می‌کند که قبلا پرسپولیس برانکو را هم به همین ترتیب حذف کرده است.

داود نوشی صوفیانی

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

تیم مس رفسنجان در یک بازی سخت و نفسگیر در اراک ضمن شکست آلومینیوم به فینال جام‌ حذفی صعود کرد. این بازی در وقت‌های قانونی و اضافه با تساوی به پایان رسیده بود و نهایتا در ضربات پنالتی تیم محرم نویدکیا با درخشش دروازه‌بان دوم خود به بازی پایانی راه یافت. داود نوشی صوفیانی گلر ۳۳ساله و باتجربه با توجه به محرومیت حامد لک در بازی نیمه‌نهایی درون دروازه مس قرار گرفت و با واکنش‌های خود در طول بازی مانع گلزنی رقیب شد. او در ضربات پنالتی نیز تجربه‌ خود را به رخ کشید و پایه‌گذار اصلی صعود مسی‌ها به فینال بود. گلر مس رفسنجان درباره شرایط بازی سخت نیمه‌نهایی و صعود تیمش به فینال با همشهری گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

*آلومینیوم در خانه انگیزه زیادی برای پیروزی در این بازی داشت، اما تیم مس فینالیست شد. به‌نظر بازی سخت و نفسگیری داشتید.

در اراک و مقابل تماشاگران خوب این شهر، برای پیروزی بر آلومینیومی که با هدایت مجتبی حسینی قبلا کیفیت خود را در طول فصل نشان داده بود کار خیلی سختی داشتیم. ولی اول توکل ما به خدا بود و در وهله بعد با تلاش به حرف‌های نویدکیا گوش کردیم و موفق شدیم نکات فنی مدنظر ایشان را اجرا کنیم. خدا را شکر، شرمنده مردم رفسنجان نشدیم و با یک بازی خوب به فینال رسیدیم.

*این فصل چند بازی برای مس به میدان رفتی؟

۹ بازی.

*به‌عنوان گلر ذخیره در ترکیب اصلی قرار گرفتی. در چنین بازی حساسی جانشین حامد لک شدی. شرایط بازی برای تو سخت نبود؟

بله، خیلی سخت بود. نیم‌فصل دوم با آمدن آقا محرم شرایط تیمی مس خوب شد و واقعا حامد خوب کار کرده بود و من هم منتظر فرصت بودم. خدا را شکر که این فرصت در مقطعی اتفاق افتاد که به نوعی بتوانم جواب زحمات و محبت‌های کادر فنی را بدهم.

*ستاره تیم بودی و چند موقعیت گل را از آلومینیوم گرفتی. فکر می‌کردی چنین عملکردی داشته باشی؟

۹۰درصد گلری روحی و روانی است. در طول این مدت، کادر فنی خیلی برای من زحمت کشیدند و رحمان احمدی و نویدکیا با صحبت‌هایی که داشتند من را آماده این بازی کرده بودند.

*در ضربات پنالتی با گرفتن ۲پنالتی عامل صعود مس به فینال شدی. سابقه درخشیدن در ضربات پنالتی را داشتی؟

این چهارمین سال حضور من در مس رفسنجان است. سال گذشته مقابل فولاد در جریان بازی پنالتی گرفتم، اما قبلا که در صنعت ‌نفت آبادان بازی می‌کردم، در جام‌حذفی به پرسپولیس برانکو خوردیم و در آن بازی من در ترکیب قرار داشتم و بعد از اینکه بازی به پنالتی کشیده شد در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را حذف کردیم. در این بازی هم پنالتی اول را از لیموچی گرفتم که تأثیر زیادی از لحاظ روانی به سود تیم مس داشت. شاید اگر دروازه‌بان رقیب پنالتی اول ما را می‌گرفت، شرایط عوض می‌شد و تیم ما زیر فشار می‌رفت.

*تیم مس با آمدن نویدکیا نتایج درخشانی گرفته. راز موفقیت مس با نویدکیا چیست؟

بدون اغراق می‌گویم تیم مس نیم‌فصل اول مشکلات زیادی داشت، اما در نیم‌فصل دوم با حضور نویدکیا، به این دلیل که شخصیت خیلی دوست‌داشتنی‌ و صافی دارد، تیم به مسیر موفقیت برگشت. آقا محرم واقعا با همه روراست و دوست است و این موضوع باعث شده که همه بازیکنان جانشان را برای او بدهند. به نوعی همه دوست داریم یک کاری برای مربی تیم انجام بدهیم. در کل، لطف خدا شامل حال ما شد و با تلاش کل مجموعه برای نخستین بار در تاریخ مس رفسنجان این باشگاه به فینال جام‌حذفی رسید.

*پیش‌بینی تو از فینال چیست؟

بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتیم، استقلال را حذف کردیم، تراکتور را در تبریز شکست دادیم و آلومینیوم را در اراک بردیم. واقعا تیم‌های بزرگی را از پیش رو برداشتیم تا به فینال برسیم. قطعا خدا اتفاقات خوبی برای تیم مس خواسته و می‌رویم تا فینال را هم با قدرت بازی کنیم و اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

*داود نوشی صوفیانی سال‌های زیادی در لیگ برتر بازی کرده. به ‌نظر خودت به نقطه‌ای که باید در فوتبال می‌رسیدی رسیده‌ای؟

بعضی وقت‌ها شاید تصمیم اشتباه گرفته‌ام. بعضی اوقات هم شرایط در تصمیم‌گیری‌های من دخیل بوده.

*در طول این سال‌ها از تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتی؟

صحبت‌هایی می‌شد، اما پیشنهاد رسمی نداشتم. اما فصل گذشته از یک تیم بزرگ لیگ پیشنهاد داشتم.

*فکر می‌کنی قهرمانی لیگ برتر حق پرسپولیس بود؟

تیم‌های استقلال، سپاهان، تراکتور و پرسپولیس تیم‌های باریشه ایران هستند و پیش‌بینی نتیجه کار خیلی سخت بود. استقلال در مقطعی صدرنشین بود، سپاهان و پرسپولیس هم تیم‌های خوبی بودند و من قهرمانی را در این چند تیم می‌دیدم. اما به‌ نظر من، تیمی که در هفته‌های آخر توانست خوب امتیاز جمع کند لایق قهرمانی بود.

کد خبر 861006
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha