شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
۰ نفر

تیم‌های بلژیک و رومانی امروز در دومین بازی خود از مرحله گروهی یورو 2024 مقابل هم قرار می‌گیرند.

بلژیک - رومانی

بازی‌های نخست این گروه ۲شگفتی داشت؛ پیروزی ۳ بر صفر رومانی بر اوکراین و شکست یک بر صفر بلژیک مدعی از اســلواکی. اســلواکی در رده‌بندی فیفا ۴۲پله پایین‌تر از بلژیک قرار دارد. بلژیک معلوم نیست چرا اما پس از آرژانتین و فرانسه سومین تیم رنکینگ فیفاست.

این نخستین شکست تدسکو، مربی ایتالیایی در ۱۵مسابقه به عنوان سرمربی بلژیک است. او از فوریه۲۰۲۳ جانشین روبرتو مارتینس شده.

بلژیک با هیچ‌ یک از ۴۷شوت اخیر خود در جام جهانی و یورو موفق به گلزنی نشده است. از ۵۱شوت آخر تنها یکبار به گل رسیده‌اند، با نرخ گل مورد انتظار۷.۶ در هر بازی.

حالا رومانی شگفتی‌ساز برای نخستین بار به دنبال کســب بیش از یک برد در یک دوره از مسابقات قهرمانی اروپاست که خیلی بعید است مقابل شیاطین سرخ این دستاورد ثبت شود. آنها بهترین برد تاریخ خود را در تورنمنت‌های بزرگ به دست آورده‌اند و از ۹ضربه صاحب ۳گل شده‌اند.

رومانی در ۱۷بازی در یورو فقط ۲برد به دست آورده است. آنها در ۲جام جهانی۱۹۹۴ با ۳برد و ۱۹۹۸ با ۲برد بهترین عملکرد خود را در یک دوره تورنمنت بزرگ ملی ثبت کرده‌اند.

این نخستین رویارویی ۲تیم در جام جهانی یا یوروست. آخرین دیدار ۲کشور به نوامبر۲۰۱۲ برمی‌گردد که رومانی در بخارست ۲بر یک پیروز شد. بلژیک آخرین بار در نوامبر۲۰۱۱ رومانی را شکست داد و در یک بازی دوستانه ۲ بر یک در بروکسل به پیروزی رسید. این تنها برد آنها در ۵دیدار اخیرشان با رومانیایی‌هاست (۳شکست و یک تساوی).

کد خبر 861573
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha