شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

تیم‌های ملی فوتبال پرتغال و ترکیه امشب در دیداری جذاب و تماشایی از مرحله گروهی یورو مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

پرتغال - ترکیه

درحالیکه در اردوی پرتغال آرامش حاکم شده و با مصاحبه برونو فرناندز و دیگران و تمجیدشان از رونالدو و استوری‌های کریستیانو، دودستگی فعال به فراموشی سپرده شده، دیگران این تیم را رها نمی‌کنند. آلن شیرر، گلزن اسبق تیم ملی انگلیس گفته ایراد پرتغال در بازی نخست این بود که بازیکنان درحالیکه گزینه‌های بهتری پیشرو داشتند، سعی می‌کردند توپ را به رونالدو برسانند. او پیش‌بینی کرده که پرتغال با این روند به جایی نمی‌رسد.

کریستیانو رونالدو با اینکه ۳بار مقابل ترکیه بازی کرده است ولی هنوز نتوانسته به این تیم گل بزند. این بازیکن ۳۹ساله فقط مقابل آلبانی بازی‌های بیشتر بدون گل (۴) برای پرتغال انجام داده است.

این چهارمین دیدار ترکیه و پرتغال در یورو خواهد بود. پرتغال هر سه دیدار قبلی خود در این مسابقات را بدون دریافت حتی یک گل پیروز شده است؛ (یک بر صفر سال۱۹۹۶) مرحله گروهی (۲ بر صفر سال۲۰۰۰)یک‌چهارم نهایی و(۲ بر صفر سال۲۰۰۸) مرحله گروهی در تمامی رقابت‌ها، ترکیه از ۹بازی خود مقابل پرتغال فقط ۲برد (۷شکست) بهدست آورده که هر ۲ در بازی‌های دوستانه بوده؛ ۳بر یک سال۱۹۵۵ و ۳ بر یک سال۲۰۱۲.

ترکیه در بازی با گرجستان بیشترین شوت (۲۲) و بالاترین مجموع گلهای مورد انتظار (۰۱.۳) را بین همه تیم‌ها در بازی نخست داشت. ۱۱بازیکن مختلف این تیم حداقل یک شوت برای تیم مونتال داشتند که با آمار آلمانی‌ها در بازی با اسکاتلند برابر بود.

کد خبر 861579
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha