لیونل مسی، ستاره آرژانتینی پیش از ورود به ۳۷سالگی رکوردهای جدیدی ثبت کرد.

مسی

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیونل مسی به رکورد ۳۵بازی در رقابت‌های کوپا آمریکا رسید و البته او تنها بازیکن آرژانتینی است که در ۷دوره از مسابقات کوپا حضور داشته. مسی در پیروزی ۲بر صفر تیمش مقابل کانادا در بازی افتتاحیه کوپاآمریکا این رکورد را ثبت کرد. او در این بازی یک پاس‌گل هم داد. سرخیو لیوینگستون از شیلی(۳۴-سال۱۹۵۳)، زیزینیو از برزیل(۳۳)، ویکتور اوگراته از بولیوی(۳۰) و ماکسیمو موسکرا از پرو(۲۸) بازیکنانی هستند که بعد از مسی بیشترین بازی را در کوپا انجام داده‌اند. آمریکایی‌ها همچنان به فوتبال و مخصوصا به مسی علاقه‌مند هستند. بیش از ۷هزار نفر از نزدیک برای تماشای بازی آرژانتین و کانادا در ورزشگاه حضور داشتند. یک میلیون نفر هم از طریق توییتر(ایکس) این بازی را تماشا کردند. این آخرین بازی لیونل مسی در ۳۶سالگی بود. بازی با شیلی که ساعت ۴:۳۰بامداد چهارشنبه برگزار می‌شود، نخستین بازی او در ۳۷سالگی خواهد بود. فردا تولد ۳۷سالگی این اسطوره فوتبال است.

مسی در بازی با کانادا ۶شوت داشت اما نتوانست گلی به ۱۳گل خود در این رقابت‌ها اضافه و خودش را به رکورد ۱۷گل نوبرتو مندس و زیزینیو نزدیک کند. در عوض او به تأثیرگذاری روی ۳۰گل در این مسابقات رسید (۱۳گل و ۱۷پاس). نخستین پاس‌گل او سال۲۰۱۱ ثبت شد، از آن زمان تا به امروز، او بیش از سه‌برابر هر بازیکن دیگری در این رقابت‌ها پاس‌گل داده است (آنخل دی‌ماریا و الکسیس سانچس با ۵پاس).

رکورد این بازیکن آرژانتینی در کوپا ۲۲برد، ۱۰تساوی و ۳باخت است.

لیونل مسی با پاس گل دیروز مقابل کانادا به ۵۰تأثیرگذاری مستقیم روی گل‌های تیم‌هایش در مسابقات رسمی باشگاهی و کشوری در خاک آمریکا رسید (۳۰گل + ۲۰پاس‌گل).

آرژانتین سرانجام موفق شد با اسکالونی یک دیدار افتتاحیه را ببرد؛ پس از ناکامی در انجام این کار در کوپاآمریکا۲۰۱۹(شکست ۲بر صفر از کلمبیا)، کوپاآمریکا۲۰۲۱(تساوی یک‌-یک مقابل شیلی) و جام‌جهانی فوتبال۲۰۲۲(شکست ۲بر یک از عربستان).

کانادا در نیمه‌اول ۷شوت زد که بیشترین تعداد شوت یک تیم مقابل آرژانتین قبل از نوامبر۲۰۲۱ است؛ زمانی که اروگوئه در نیمه‌اول مقابل این تیم در مقدماتی جام‌جهانی آمریکای‌جنوبی ۸شوت زد.

لائوتارو مارتینس در ۴بازی از ۵بازی اخیر در کوپاآمریکا موفق به گلزنی شده؛ مقابل کانادا، بولیوی، اکوادور و کلمبیا. تنها استثنا فینال سال۲۰۲۱ مقابل برزیل است.

خولین آلوارس با ۲۴سال و ۱۴۲روز سن، جوان‌ترین بازیکنی شد که هم در جام‌جهانی و هم در کوپاآمریکا گل می‌زند. او رکورد خوسه ماریا خیمنس را که با ۲۳سال و ۱۴۶روز سن‌ در جام‌جهانی۲۰۱۸ روسیه برای اروگوئه گل زده‌ بود، شکست.

کانادا بیستمین کشور مختلف شرکت‌کننده در کوپاآمریکا و هشتمین تیم مختلف کونکاکاف پس از کاستاریکا، هائیتی، هندوراس، جامائیکا، مکزیک، پاناما و ایالات‌متحده، حاضر در این رقابت‌ها شد.

کد خبر 861594
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha