سازمان هواشناسی از افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد در نقاط مختلف کشور، خنک شدن هوا در سواحل شمالی و خیزش گرد و خاک در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی خبر داد.

رگبار باران - رعد و برق

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (یکشنبه) در مناطقی از نوار شمالی کشور در بعضی ساعات افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در شمال آذربایجان غربی و خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه ـ با گذر موج تراز میانی از غرب کشور ـ در مناطقی از شمال غرب، نیمه غربی سواحل دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در دامنه‌های زاگرس مرکزی شامل کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم و غرب اصفهان ابرناکی و رگبار باران رخ می‌دهد. این وضعیت در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل و ارتفاعات البرز در مازندران، شرق تهران و قزوین شدت خواهد داشت.

تا آخر هفته گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، سه‌شنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

چهارشنبه ـ با نفوذ جرایانات شمالی به سواحل دریای خزر ـ به تدریج بارش در نیمه شرقی سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی تقویت می‌شود. در شمال غرب و خراسان شمالی نیز رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، اردبیل و نیمه غربی سواحل دریای خزر ابرناکی، رگبار و رعد، برق وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

در ۳ روز آینده در شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج است.

کد خبر 861786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha