شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه حوادث: 2 کیف‌قاپ حرفه‌ای در چند دقیقه 70 هزار دلار هزینه سفر ورزشکاران یکی از فدراسیون‌های ورزشی را به سرقت بردند اما دوربین مداربسته بانک‌ها آنها را به دام انداخت.

دستگیری این کیف قاپان زمانی در دستور کار پلیس آگاهی پایتخت قرارگرفت که مسئول مالی یکی از فدراسیون‌های ورزشی به کلانتری 104 عباس آباد رفت و از 2 مرد جوان به اتهام سرقت 70 هزار دلار شکایت کرد.

این مرد به ماموران گفت: مسئول امور مالی یکی از فدراسیون‌های ورزشی هستم، ساعتی قبل به‌منظور تهیه ارز مورد نیاز جهت اعزام ورزشکاران به خارج از کشور به یک صرافی رفته بودم اما پس از تهیه ارز، وقتی از صرافی خارج شدم 2 سارق کیف‌قاپ در نزدیکی محل کارم در عباس‌آباد کیف دستی‌مرا که حاوی 70 هزار دلار، 4 فقره دسته‌چک، یک پاسپورت و بیش از 5 میلیون تومان تراول چک و مدارک دیگر بود سرقت کردند و متواری شدند.

بعد از اظهارات این مرد، به دستور هاشمیان -دادیار شعبه اول دادسرای امورجنایی تهران- پرونده در اختیار کارآگاهان اداره 18 مبارزه با کیف‌قاپی پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان در نخستین اقدام به کمک شاکی به چهره نگاری سارقان پرداختند اما از آنجا که سارقان بسیار سریع عمل کرده و مالباخته نتواسته بود چهره آنها را به خوبی ببیند، چهره‌نگاری بی‌نتیجه ماند.

کارآگاهان در مرحله بعدی تحقیقات خود، به ردیابی چک‌پول‌های مسروقه پرداختند اما بررسی‌ها نشان می‌داد اکثر این چک پول‌ها با مدارک هویتی جعلی و آدرس‌های واهی نقد شده‌اند.

در حالی که هیچ سرنخی از سارقان وجود نداشت، افسران آگاهی به بررسی تصاویر دوربین‌های مدار‌بسته بانک‌هایی پرداختند که چک‌پول‌های مسروقه در آنجا نقد شده بود و در این میان به تصاویری از 12 نفر که اقدام به وصول این چک‌ها‌ کرده بودند دست یافتند.

با بررسی این تصاویر، فردی شناسایی شد که احتمال می‌رفت سارق اصلی این پرونده باشد. فرد شناسایی شده از متهمان سابقه‌دار بود که در سال‌های 84، 86 و 87 به خاطرکیف قاپی و سرقت خودرو دستگیر و روانه زندان شده بود.

پاتوق‌های متهم  بعد از چندین عملیات اطلاعاتی شناسایی شد و در نهایت این مرد در ایستگاه متروی شهدا در محاصره پلیس قرارگرفت و بازداشت شد.

پس از انتقال متهم به اداره آگاهی، وی به سرقت کیف پر از دلار اعتراف کرد و مدعی شد این کار را با همدستی یکی از دوستانش به نام صادق انجام داده است.  به این ترتیب، متهم دوم پرونده نیز با ردزنی‌های پلیسی در روز18 خرداد در خیابان اتابک دستگیرشد.

این دو متهم در اعترافات خود گفتند که با پرسه زدن در مقابل بانک‌ها، صرافی‌ها و مراکز تجاری افرادی را که پول زیادی با خود داشتند شناسایی کرده و بعد از تعقیب آنها، در فرصتی مناسب کیفشان را سرقت می‌‌کردیم.

آنها همچنین به چندین فقره سرقت لوازم داخل خودرو نیز اعتراف کردند و مدعی شدند که بعد از هر سرقت، پول‌ به دست آمده از این طریق را با هم تقسیم کرده و مدارک و اسناد مسروقه را در کنار خیابان رها می‌کردیم.

بعد از اعترافات متهمان، در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سارقان دلارهای مسروقه را به قیمت 12 میلیون تومان به 3 مالخر فروخته‌اند که در ادامه تحقیقات این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند و دلارهای مسروقه به مالباخته بازگردانده شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان -رئیس پلیس آگاهی تهران- با اعلام این خبر گفت: متهمان علاوه بر سرقت کیف دلار، سرقت‌های دیگری را هم رقم زده بودند که ارزش آنها به حدود 300میلیون تومان می‌رسید.

رئیس پلیس آگاهی افزود: در این پرونده در مجموع 22 نفر متهم به اتهام ارتکاب سرقت، وصول چک، خرید و نگهداری اموال مسروقه دستگیر و با قرار قانونی روانه زندان شدند.

کد خبر 86211

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز