دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

شگرد جیب‌برها برای سرقت از طعمه‌های خود وراجی‌کردن بود، یکی از سارقان آنقدر با طعمه حرف می‌زد که حواس او پرت می‌شد و در این فرصت همدستش جیب طعمه را خالی می‌کرد.

«آی دزد، آی دزد»، صدای زن جوان که در فضای بانک پیچید، مرد جوانی به سرعت به طرف خروجی بانک دوید و فرار کرد اما جوان همدستش قبل از آنکه بتواند از بانک خارج شود، توسط مشتریان بانک دستگیر شد.

لحظاتی بعد، کارکنان بانک با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و تیمی از ماموران کلانتری 103 ونک به محل بانک رفتند.

ماموران بعد از بازداشت متهم دستگیر شده که جوان 18 ساله‌ای به نام مرتضی بود، برای ادامه تحقیقات وی را در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دادند.
با‌آغاز تحقیقات مشخص شد هنگامی که مرد جوان قصد سرقت از یک مشتری میانسال بانک را داشته است، ناگهان زن جوانی متوجه ماجرا شده و با فریاد موضوع را به افرادی که در بانک حضور داشتند اطلاع داده است که به این ترتیب یکی از سارقان دستگیر شده است.

در بازجویی‌ از مردی که سارقان قصد سرقت از وی را داشتند، این مرد به ماموران گفت: لحظاتی قبل درحالی که 4 میلیون تومان پول و چک مسافرتی همراه خود داشتم به داخل بانک رفتم، لحظاتی بعد از ورودم به بانک، مرد جوانی سر صحبت را باز کرد و پشت سر هم از من سؤالات مختلفی پرسید، سرگرم گفت‌وگو با این جوان بودم که ناگهان با فریادهای زن جوانی که از مشتریان بانک بود، متوجه ماجرا شدم و در این هنگام 2 مرد جوان به سمت در دویدند که یکی از آنها موفق به فرار شد اما همدستش دستگیر شد و تازه آن موقع بود که متوجه نقشه سرقت آنها شدم.

ما زاغ می‌زدیم

با اظهارات این مرد، جوان سارق که تا‌کنون منکر جیب‌بری از مرد شاکی بود لب به اعتراف گشود و گفت: من و یکی از دوستانم به نام پرویز، در ساعات شلوغی روز با یک دستگاه موتور سیکلت، به مراکز اقتصادی وتجاری مثل بانک‌ها می‌رفتیم و افرادی را که احتمال می‌دادیم پول زیادی داشته باشند، شناسایی می‌کردیم، پس از انتخاب سوژه من وارد عمل می‌شدم و با سؤالات پشت سر هم یا بحث بر سر مسائل مختلف، حواس او را پرت می‌کردم تا در فرصت به دست آمده همدستم از او سرقت کند.

در هنگام اجرای نقشه، همدستم غالبا روزنامه‌ای در دست داشت و وانمود می‌کرد که در حال خواندن آن است و در این شرایط طوری کنار سوژه قرار می‌گرفت که می‌توانست به راحتی از او سرقت کند و کسی هم به او شک نکند، او لحظاتی بعد از ارتکاب سرقت از محل دور می‌شد و من هم خیلی زود خداحافظی کرده و فرار می‌کردم.

مرد جوان با اشاره به سرقت در بانک‌ها و مراکز شلوغ تجاری، ایستگاه‌های اتوبوس و داخل اتوبوس‌ها با شگرد حواس پرت کردن، افزود: بعد از ارتکاب سرقت به سرعت در نخستین ایستگاه پیاده می‌شدیم.

مرتضی در ادامه تحقیقات از سوی افسر پرونده به مورد دیگری اشاره کرد و گفت: من و پرویز علاوه بر بانک‌ها و مراکز شلوغ تجاری به جاهایی نظیر ایستگاه‌های اتوبوس تندرو می‌رفتیم. در ایستگاه یا داخل اتوبوس، مثل روش بانک من حواس یک نفر را پرت می‌کردم و پرویز به روش روزنامه خوانی پشت سر او قرار می‌گرفت. پس از سرقت هم من و هم پرویز در اولین ایستگاه پیاده می‌شدیم.

با دستگیری و اعترافات مرتضی، شناسایی ودستگیری همدست او به نام پرویز در دستور کار قرار گرفت که او نیز روز گذشته در مخفیگاه خود دستگیر شد.

8 بار سرقت

سارق 27ساله که 8فقره سابقه جیب‌بری و مواد مخدر دارد، با اعتراف به 50مورد جیب بری درماه‌های اخیر گفت: بعد از سرقت کیف طعمه‌ها، چک‌ها آنها را که داخل کیف‌ها بود وصول می‌کردم و مدارک را نیز از بین می‌بردم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: معمولا شهروندان محترم در انجام امور روزانه، توجه و دقت لازم را به اطراف خود ندارند و گاهی وارد گفت‌و گو با افراد ناشناس می‌شوند که سارقان با استفاده از همین موضوع، فرصت سرقت را به دست می‌آورند.

کد خبر 86972

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز