چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
۰ نفر

جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی راه آهن گفت: قیمت بلیت قطار بین شهری از ۱۳ ماه گذشته افزایشی نداشته است و درخواست افزایش قیمت به ستاد تنظیم بازار اعلام شده است.

قطار

به گزارش همشهری آنلاین، جلال مختاری، مدیرکل روابط عمومی راه آهن گفت: قیمت بلیت قطار بین شهری از ۱۳ ماه گذشته افزایشی نداشته است و درخواست افزایش قیمت به ستاد تنظیم بازار اعلام شده است این در حالی است که شرکت‌های ریلی بخش خصوصی مطابق معمول سالانه از ابتدای سال درخواست افزایش قیمت‌داده‌اند و این درخواست همان موقع به ستاد تنظیم بازار منعکس شده است.

قیمت بلیت هواپیما چه شد؟

محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه طبق قانون هواپیمایی کشوری تعیین نرخ بلیت هواپیما بر عهده این سازمان است، گفت: مادامی که رای دیوان عدالت اداری جاری است، نرخ گذاری با هماهنگی شرکت‌های هواپیمایی متناسب با توسعه شبکه پروازی و سایر مولفه ها انجام می‌شود.

وبا اشاره به سلب اختیارات وزارت راه و شهرسازی در تعیین نرخ بلیت هواپیما اظهار کرد:: مادامی که این رای دیوان عدالت اداری ساری و جاری است، سازمان هواپیمایی کشوری در نظر دارد با هماهنگی شرکت های هواپیمایی و متناسب با توسعه شبکه پروازی و سایر مولفه ها نرخ گذاری انجام شود و این سازمان به عنوان ناظر در خصوص نرخ بلیت هواپیما ورود پیدا کند.

افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارز

بانک مرکزی اعلام کرد: درآمدهای ارزی کشور از ۲۱.۵ میلیارد دلار در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲به ۲۵.۵ میلیارد دلار در فصل بهار سال جاری رسیده است که نشان از افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمدهای ارزی کشور در بهار سال ۱۴۰۳ نسبت به بهار سال ۱۴۰۲ دارد.

تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات می‌گوید: امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است و این توانایی را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی خدمات ارائه دهند. به گفته وی الان قریب به ۱۰۰۰ سرور را تأمین و در اختیار آنها قرار داده شده حتی به سمتی حرکت کردند که مرکز داده دومی را برای آنها راه‌اندازی شود.

ممنوعیت واردات برخی کالاهای آی‌تی

نایب رئیس اتاق اصناف تهران از ممنوعیت واردات بخشی از کالاهای آی‌تی به کشور خبر داد و گفت: این ممنوعیت باعث سردرگمی مردم و نارضایتی واردات‌کنندگان شده، چرا که برخی از واردکنندگان به سازمان‌های دولتی کالای مربوطه را فروختند و باید به تعهدات‌شان عمل کنند.

به گفته محمدرضا فرجی تهرانی، اعمال این نوع ممنوعیت‌ها از سوی وزارت صمت، بازار را دچار التهاب می‌کند. وی افزود: پیش از این هم برخی بخشنامه‌ها از سوی وزارت صمت و اقتصاد به اشتباه صادر می‌شد و با دوندگی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی که با مدیران این وزارت‌خانه‌ها داشتیم برخی از این اشتباهات اصلاح می‌شد.

خروج رشد اقتصادی از بن بست

محمد رضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی از کاهش بیش از ۴ درصدی رشد فقر خبر داد و گفت: از رشد اقتصادی ۵ دهم درصد درصد در دهه ۹۰ به رشد ۴.۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیدیم.و نرخ بیکاری از ۱۲.۲ درصد سال ۹۷ به ۸.۱ درصد رسید.

او با اشاره به نرخ رشد نقدینگی در ابتدای دولت سیزدهم گفت: در ابتدای دولت نرخ رشد نقدینگی ۴۲.۸ درصد بود که در پایان سال ۱۴۰۲ این رقم به ۲۴.۳ درصد رسید، یعنی به میزان ۱۸.۵ درصد در قیاس با زمان شروع دولت، نرخ رشد نقدینگی کاهش یعنی و به شرایط قبل از تحریم‌های ترامپ بازگشته است. همچنین، نرخ رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد کاهش یافته است.

اشتغالزایی نفتی‌ها

جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به به بهره‌برداری از ۱۷ پروژه کلان بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت به ارزش ۱۸۰ هزار میلیارد تومان گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها افزون بر اشتغال‌زایی ۱۵ هزار نفری سالانه ۱۲۰ همت سودهی برای کشور به همراه خواهد داشت.

اوجی با اشاره به وقوع سه حمله سایبری و تروریستی در شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی و گاز کشور طی سه سال اخیر گفت: این مشکلات با وجود ناترازی‌های موجود به همت کارکنان صنعت نفت هرگز نتوانست امنیت انرژی کشور را به خطر بیندازد. وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر ۶ هزار پروژه مسئولیت اجتماعی به ارزش ۴۵ همت در وزارت نفت تصویب و اجرا شده است، ادامه داد: در حالی که این رقم در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حدود ۴ همت بوده است.

انسداد چاه‌های غیرمجاز

راما حبیبی، سرپرست معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران از انسداد دو هزار و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز طی سال گذشته توسط این شرکت خبر داد و گفت: ۸۹۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز نصب شده است.

حبیبی همچنین افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۲۳ حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده که با این اقدام از خروج بالغ بر یک میلیون مترمکعب آب جلوگیری شده است.

کاهش رسوب کالا

جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر با بیان اینکه روند رسوب کالا در بنادر با ورود دستگاه قضا کاهش یافت، گفت: طی ۲ سال گذشته ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر از ۱۶۵ میلیون تن به ۱۷۱ میلیون افزایش‌ یافت.

کد خبر 862457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha