مشاور وزیر راه و مدیر کل دفتر اقتصاد و مسکن گفت: نرخ اجاره‌بهای استان تهران امروز نهایی می‌شود ولی عدد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است.

املاك -بنگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل نوروزی افزود: با عزمی که در دولت سیزدهم اتخاذ شد ما بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت داریم که ماهانه بخش زیادی از این واحدها تحویل متقاضیان واجد شرایط می‌شود. امروز هم حدود ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی تحویل متقاضیان می‌شود.

او افزود: یکی از سیاست‌هایی که‌ ما دنبال می‌کنیم تا جایی که ادامه پذیر است واحدهای مسکن را گسترش می دهیم. سابق بر این ۴۰۰ واحد در شهرها و به حدود ۸۰ هزار متقاضی در روستاها زمین واگذار شد. در حوزه واگذاری زمین و ساخت رشد خیلی بالایی را شاهد هستیم. دولت در این بخش به عنوان ریل گذار نظارت را انجام می‌دهد، خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در ساخت مسکن در کشور وجود دارد به طوری که ۵۰ درصد هزینه ساخت به صورت رایگان تحویل مردم‌می شود.

نوروزی تصریح کرد: امروز هم به حدود ۵۰ هزار متقاضی زمین واگذار می‌شود، امروز کشور به یک‌کارگاه مسکن سازی شده و عملیات بسیار بزرگی در حال انجام است.

وی در خصوص اجاره بها گفت: این طرح ساخت و ساز در دولت سیزدهم بیشتر افراد مستاجر را خانه دار کرد. ولی وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم بازار و مدیریت بازار اجاره اقدامات جدی انجام داده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت مکلف شده که بر این اساس در استان‌هایی که تورم بالای ۳۰ درصد است نرخ رشد اجاره بها را تعیین کند. نرخ اجاره بهای استان تهران امروز نهایی می‌شود ولی عدد بین ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود به طوری که این قانون پس از تایید نهایی لازم الاجراست و اگر این موضوع توسط موجر رعایت نشود در قانون ضمانت‌های جدی دیده شده به طوری که مستاجر می‌تواند تا ۵ سال از موجر شکایت و مبلغ اضافی را مستاجر را به برگرداند و موجر جریمه و به حساب دولت پرداخت می شود.

به گفته نوروزی، همچنین موجرانی که تمکین به قانون‌ داشته باشند حمایت لازم و خوبی برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 862527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    وقتی دولت نمیتواند مردم را صاحب خانه کند چرا در مورد افزایش اجاره بها نظر میدهد ...