انتخاب خوان کارلوس گاریدو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس توی ذوق هواداران زد. او البته گزینه وحشتناکی نیست اما تناسبی هم با وعده وعیدها در مورد ترکاندن بمب ندارد.

خوان کارلوس گاریدو

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

سرانجام انتظارها به پایان رسید و باشگاه پرسپولیس از سرمربی جدیدش رونمایی کرد؛ خوان کارلوس گاریدو، ۵۵ساله اهل اسپانیا. این انتخاب تا حد بسیار زیادی غافلگیرکننده بود. گاریدو البته در کارنامه‌اش سابقه هدایت تیم‌هایی مثل رئال‌بتیس و ویارئال را دارد اما همه اینها باعث نشده هواداران با آغوش باز از او استقبال کنند. این واکنش‌های سرد و عمدتا منفی دلایلی دارد که بخشی از آنها به روند معرفی او از سوی باشگاه پرسپولیس مربوط می‌شود.

دوران سپری شده

اگر به شما بگویند مردی قرار است هدایت پرسپولیس را بر عهده بگیرد که ۲تیم لالیگایی را رهبری کرده و در آفریقا هم با راجاکازابلانکا سابقه قهرمانی در جام کنفدراسیون‌های قاره را دارد، شاید از این انتخاب خیلی بدتان نیاید اما نکته اینجاست که این فرازها در کارنامه گاریدو برای سال‌های دور بوده است. او درست یک دهه پیش یعنی سال۲۰۱۴ از لالیگا خارج شده و روند تیم‌هایی که انتخاب کرده هم سیر نسبتا نزولی داشته است؛ تا جایی که این اواخر حتی روی نیمکت تیم‌های عجیبی مثل کاستیون در اسپانیا یا اسماعیلی در مصر نشسته است. بدتر اینکه گاریدو در هیچ‌کدام از این تیم‌ها برای مدت طولانی هم ماندگار نشده و مدام جا عوض کرده است؛ به قدری که برخی هواداران پرسپولیس به طعنه می‌گویند او «رکورددار اخراج» است. به‌طور کلی حجم اخبار منفی در مورد گاریدو بسیار بیشتر از اخبار مثبت بوده و در همین راستا مثلا گفته شد این مربی اسپانیایی بین دو نیم‌فصل با نصف مبلغ به فولاد پیشنهاد شده اما آنها به‌دلیل ضعف فنی او را نپذیرفته‌اند! طبیعی است که این نکات، باعث رنجش هواداران پرسپولیس می‌شود.

بمب، بمب، همین بود؟

آنچه اما داستان را بدتر هم کرد، روند معرفی گاریدو از سوی سرخ‌ها بود. اگر از این موضوع فرعی بگذریم که ابتکار عمل را در زمینه اطلاع‌رسانی رسانه‌های اسپانسر پرسپولیس در دست داشتند و این اتفاق خیلی بدی برای باشگاه محسوب می‌شود، باید به طرح واهی نام‌های بزرگ اشاره کرد؛ آنچه توی ذوق هواداران زد و باعث شد آنها با گاریدو کنار نیایند. به هر حال تا چند روز پیش قرار بود ماتزاری، سرمربی فصل قبل ناپولی به تهران بیاید و حتی ساعتی پیش از معرفی گاریدو هم در تیراژی وسیع شایعه شد با کیکه ستین، سرمربی سابق بارسلونا توافق شده. خب وقتی انتظارات تا این حد بالا می‌رود، طبیعی است که پذیرش گاریدو دشوار خواهد شد. این، اشتباه استراتژیک باشگاه بود که باعث خواهد شد مرد اسپانیایی در فضای سخت‌تری کارش را آغاز کند.

زمان بدهید

با وجود همه این نکات، فعلا گاریدو انتخاب شده و ماجرا تمام است. شاید عاقلانه‌ترین کار این باشد که هواداران و منتقدان به او هم مثل هر مربی تازه‌وارد دیگری زمان بدهند و بعد از شروع کارش اقدام به ارزیابی کنند. به هر حال ممکن است گاریدو روی نیمکت سرخپوشان به دوران اوج کارش برگردد. حداقل کاری که می‌شود کرد این است که اجازه داده شود این مربی در فضایی با فشار کمتر فعالیت کند تا بعد ببینیم ایده‌های فنی‌اش چه سرانجامی خواهد داشت. فراموش نکنیم آخرین نفری که در پرسپولیس خیلی زود مورد قضاوت‌های منفی قرار گرفت، اوسمار ویرا بود که همه را غافلگیر کرد.

کد خبر 862541
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ایران من US ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    ترقه هم که باشه...قبوله
  • s IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 0
    تمام اخبار ورزشی شده تیم پرسپولیس ورزش پر طرف دار فوتبال که هیچ دست اوردی جز سر افکندگی نداره ومثل جاروبرقی پولی که برای دیگر رشته ها باید خرج بشه رو میبلعد