در نیمه‌های دهه‌ هفتاد، سریالی از تلویزیون پخش شد که پیش از آن نمونه‌ای از آن را سراغ نداشتیم. «در پناه تو» ساخته حمید لبخنده سریالی بود با بازیگران جوانی که به جز حسن جوهرچی بقیه آنها را نمی‌شناختیم. ماجرای عاشقانه‌ای هم داشت و طبیعی بود با چنین فضایی سروصدا کند و جوانان بسیاری جذب دیدنش شوند.

در پناه تو

سریال در باره مریم، دختر جوانی بود که هم دانشگاهی‌اش به اسم محمد قصد دارد از او درخواست ازدواج کند، اما درست همان زمان دوست محمد به اسم رامین از او می‌خواهد که مریم را برایش خواستگاری کند و این آغاز ماجراهای طولانی بود. سریال زمان پخش دچار مسائل مختلفی شد. از جمله تقریبا حذف یک بازیگر و عوض شدن داستان. اما به هر حال آغاز مسیر تازه ای بود برای بازیگران جوانش که هرکدام طی سال‌ها از مرگ و خانه‌نشینی سرنوشت‌های مختلفی داشتند. به بهانه اکران فیلم زنانی که با گرگ‌ها رقصیده‌اند با بازی لعیا زنگنه نگاهی داریم به سرنوشت بازیگران جوان در پناه تو:

سرنوشت عجیب بازیگران سریال «در پناه تو»: از شهرت تا مرگ و خانه نشینی

لعیا زنگنه

اولین بازی لعیا زنگنه در همین سریال در پناه تو بود. او در این سریال نقش مریم را بازی می‌کرد؛ دختر جوان مغروری که از روی لجبازی با پسری که مریم را دوست دارد و در عین حال او را برای دوستش خواستگاری می‌کند، تن به ازدواجی بدشگون می‌دهد. طرز حرف زدن و حتی مدل چادر سر کردن او، در آن زمان توسط بسیاری تقلید می‌شد و این نشان می‌داد چقدر دیده شده و تأثیر گذاشته است. یک سال بعد از این سریال او در فیلم راز مینا به کارگردانی عباس رافعی بازی کرد و سال ۷۷ هم در سریال در قلب من بازی کرد که سریال پر سروصدای دیگری از حمید لبخنده بود. بعد از آن او در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حاضر شد و با کارگردان‌های سرشناسی کار کرد. از حمله با حسن فتحی در مدار صفر درجه، با داریوش فرهنگ در تکیه بر باد، با سیروس الوند در مزاحم و با مسعود کیمیایی در جرم. آخرین سریال زنگنه عشق کوفی به کارگردانی حسن آخوندپور بود که سال گذشته پخش شد و حالا هم فیلم «زنانی که با گرگ ها دویده‌اند» را روی پرده دارد.

سرنوشت عجیب بازیگران سریال «در پناه تو»: از شهرت تا مرگ و خانه نشینی

حسن جوهرچی

او پیش از در پناه تو، با چهره و ظاهری متفاوت، فیلم برخورد را با سیروس الوند کار کرده بود و بعد هم در فیلم ضیافت مسعود کیمیایی حضور پیدا کرده بود. اما بیراه نیست اگر بگوییم در پناه تو بود که باعث شهرت و محبوبیت او شد. او یک بار دیگر هم تجربه کار با کیمیایی را در سال ۷۵ و در فیلم سلطان به دست آورد. بعدتر در سال ۷۷ او در یک سریال پربیننده دیگر حاضر شد؛ روزگار جوانی به کارگردانی اصغر توسلی که در آن زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت. یکی دیگر از سریال‌های بسیار پربیننده او سریال او یک فرشته بود است که یک سریال ماه رمضانی با سوژه‌ای غیر واقعگرایانه بود. جوهرچی خیلی زود و در ۴۸ سالگی از دنیا رفت.

سرنوشت عجیب بازیگران سریال «در پناه تو»: از شهرت تا مرگ و خانه نشینی

رامین پرچمی

نقش منفی رامین در سریال در پناه تو یکی از حرص‌آورترین نقش‌های منفی در سریال‌های ایرانی بود. پسر دست و پا چلفتی و بداخلاقی که حتی نمی‌توانست به دختر دلخواهش پیشنهاد ازدواج دهد. بعد از ازدواج با او هم با حرف مادرش او را طلاق می‌دهد. رامین پرچمی ‌پیش از این سریال در فیلم ضیافت مسعود کیمیایی بازی کرده بود، اما در پناه تو یک باره او را تبدیل به چهره‌ای مشهور کرد. او بعد از این سریال هم در فیلم اعتراض باز به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرد و در فیلم مهمان مامان از داریوش مهرجویی هم در نقش کارگر ساختمانی نقش بسیار کوتاهی داشت. او سال ۸۷ در فیلم اخراجی‌ها هم نقش بازی کرد، اما بعد از آن یک باره دچار مشکلات جدی قضایی شد و سال‌ها خانه نشین بود تا سال ۹۶ که نقشی در فیلم کروکودیل داشت. بعد هم بیشتر فعالیتش معطوف به تئاتر شد و در چند نمایش روی صحنه رفته است.

سرنوشت عجیب بازیگران سریال «در پناه تو»: از شهرت تا مرگ و خانه نشینی

پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر در واقع حذف شده در پناه تو بود. او قرار بود نقشی مهم در این سریال داشته باشد و خواستگار دیگر مریم را بازی کند، اما تقریبا به شکل کامل حذف شد و تنها حضور کوتاهی داشت. دلیلش هم فقط جذابیت چهره‌اش بود. پارسا پیروزفر اما راه درازی را تا تبدیل شدن به بازیگری که همزمان یک فیلم پرفروش روی پرده و یک سریال را در شبکه نمایش خانگی دارد، طی کرد. او البته پرکار نیست و در تمام این سال‌ها خیلی کمتر از آن که بازیگری با چهره و محبوبیت او می‌تواند کار کند، کار کرده است. بخش مهمی ‌از فعالیت او هم متمرکز بر تئاتر است و نمایش‌هایی از جمله ملاقات، گلن گری گلن راس و ماتریوشکا که بارها در ایران و خارج از ایران روی صحنه رفت، از فعالیت‌های او در تئاتر است.

کد خبر 862627
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • Ayaj IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    56 1
    برای همشون آرزوی موفقیت دارم...
  • زهرا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    57 7
    چقدر خانم زنگنه پیر شده کلا عوض شدن ولی اقای پیروز فر اصلا عوض نشدن
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      28 85
      به تو مربوط نیست
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      11 5
      خب ۱۲سال اختلاف سنی دارن دیگه
    • سیاوش IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      10 1
      شما هم یه خانمی، قطعاً در سن پنحاه و خرده‌‌ای همین شکلی خواهی شد. چه بسا پیرتر.
  • محمد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    21 3
    🌹🌹🌹
    • نربم US ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
      4 3
      ۵سال خانوم زنگنه بزرگترن
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    60 5
    روحش شاد آقای جوهرچی
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    40 2
    بد نبود اگر در این مرور، اشاره ای هم به فیلم "خیابان های آرام" ساخته کمال تبریزی می شد؛ اثری که به گفته کارگردان اش «برای همیشه آرشیو شد» و خانم زنگنه نیز در آن، نقش "افسر پلیس" را بازی کرد.
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    23 8
    درکنار فیلم سینمایی دبیرستان گلهای داودی سریالی عجیبی بود زیباترینه خاطرات انروزهارا برایمان تداهی میکنند هنرمندان اسمانی روحشان شادوهنرمندان فعال امروز موفق باشندوسلامت
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    15 1
    یادش بخیر سریال در پناه تو خیلی قشنگ بود . تا الان به اون جذابیت من سریال ندیدم. ولی خانم زنگنه و آقای پرچمی خیلی پیر شدن گذر زمانه دیگه
  • Morteza IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    20 3
    روحش شاد حسن جوهرچی گرامی و از آقای پیروزفر درخواست می کنم بیشتر فعالیت سینمایی داشته باشد فیلم مست عشق او عالی است
  • فاطمه IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    21 3
    واقعا ناراحت شدم برای آقای جوهرچی
  • ایرج اذرمهر IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    24 1
    روح اقا جوهرچی شاد یادش گرامی من شخصیت بازیگری شو خیلی دوست داشتم حیف شد
  • ایرج اذرمهر IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    16 0
    روح اقای جوهرچی شاد یادش گرامی بازیگریش حرف نداشت مسلط بود
  • آهو IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    11 0
    این سریال در زمان خودش بسیار عالی بود ،وبعداز اون هم سریالهایی به همین خوبی ساخته شد ، خدا رحمت کنه آقای جوهرچی رو ، و آرزوی سلامتی و موفقیت برای دیگر هنرمندان این سریال
  • خانم حسینی IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    12 0
    روح آقای جوهرچی شاد بازیگر خوبی بود خوب بازی کرد ای کاش زنده بود باز بازیگری می کرد
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    11 1
    سلامت وتندرست باشن..روح اقای جوهرچی شاد❤❤❤
  • الی GB ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    6 0
    پارساپیروز فرعشقه
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    7 0
    روحت شاد اقای جوهرچی بازیگر محبوب دل
  • محمدرضا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    2 0
    عمر مثل باد میگذره و فقط خاطره ها بر جای میمونه
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    خدابیامرز جوهری بازیگره کاربلدو خوبی بود خدارحمتش کنه.
  • اکبر IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    لیا چقدر تغییر چهره داده.
  • جواد US ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    یادش بخیر چه روزهایی داشتیم. اون موقع برادر زنده بود.