مرتضی فنونی زاده بازیکن اسبق پرسپولیس با اشاره به انتخاب گاریدو به عنوان سرمربی جدید سرخپوشان تاکید کرد این مربی می‌تواند موفق باشد و عنوان قهرمانی را با پرسپولیس به دست بیاورد.

پرسپولیس

فنونی زاده در گفت وگو با همشهری آنلاین در خصوص انتخاب خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس و اینکه برخی ابهامات پیرامون این مربی وجود دارد گفت: یادمان باشد اوسمار را تا قبل از اینکه سرمربی پرسپولیس شود هیچ کس نمی‌شناخت. او به عنوان کمک یحیی گل محمدی توسط ایجنت‌ها آورده شد. باز حداقل خوان کارلوس گاریدو یک رزومه ای دارد. الان هم که دارد می آید حتما فیلم چندین بازی پرسپولیس را به او نشان داده‌اند. اینکه ۱۰۰ هزار نفر هوادار در ورزشگاه حاضر هستند و۴۰ میلیون نفر هم از خانه هایشان پیگیر بازی هستند. اگر رزومه نداشت ما اصلا تاییدش نمی‌کردیم الان می‌بینید که حتی نام او را به خوبی تلفظ می‌کنم.

او افزود: در فصول گذشته خیلی از مربیانی که بدون رزومه به پرسپولیس می آمدند مثل اوسمار صاحب جایگاه شدند و این تیم پلی می‌شد تا به تیم دیگری بروند و سه برابر پرسپولیس هم پول بگیرند. برای ما پرسپولیس مهم است. مربی خارجی یا داخلی باشد ما حمایت می‌کنیم. الان گزینه‌های داخلی هم مثل تارتار، درخشان، حتی افشین پیروانی و حسین عبدی را داریم. گرچه عبدی سرمربی تیم ملی جوانان است. به او پیشنهاد بدهند شاید به خاطر تیم ملی قبول نکند اما در ذهنش هست که او هم جزو گزینه‌ها است. بچه سالم و کاربلدی هم است از خیلی از وزیران ما هم انگلیسی را بهتر صحبت می‌کند.

خوان کارلوس هم در لالیگا مربیگری کرده است. من هم معتقدم خارجی بهتر است چرا که اگر سرمربی داخلی باشد خیلی ها مدعی می‌شوند که چرا آنها انتخاب نشده‌اند.

فنونی زاده اضافه کرد: اگر قرار بر مربی ایرانی باشد من خودم هشت سال و اندی برای پرسپولیس بازی کردم تمام مدارج مربیگری هم پشت سر گذاشتم. فقط اگر درخشان یا پنجعلی سرمربی شوند حاضرم به عنوان دستیار کنارشان کار کنم چراکه بزرگ تر از من هستند. حتی حاضرم مجانی کار کنم. فقط هم به خاطر پرسپولیس این کار را می‌کنم.

هر کس از پرسپولیس رفت به ملکوت اعلی پیوست | از یک بازیکن می خواهم دخالت نکند | فقط دستیار این دو نفر می‌شوم

او در مورد جدایی برخی بازیکنان پرسپولیس مانند مهدی ترابی، بیرانوند و اسماعیلی فر گفت: ترابی می‌خواهد برود فدای سرمان که می‌خواهد برود. او فقط در ۵ بازی آخر لیگ عملکرد قابل قبولی داشت. دروازه‌بان تیم هم که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم می خواهد برود. خب باشد برود.

در پرسپولیس به خاطر مدافعان در جریان بازی‌ها زیر فشار نبود. یعنی تیم خوب بود که او زیر فشار نمی رفت حالا به تراکتور می رود و عیارش مشخص می‌شود. در پرسپولیس ۴ مدافع خوب داشتیم. نمونه‌اش گولسیانی که در جام ملتهای اروپا بازی می‌کند.، عبدالکریم حسن هم مرد سال قطر و آسیا است. این کیفیت بالای مدافعان اجازه نمی‌داد دروازه پرسپولیس خیلی زیر فشار حریفان قرار بگیرد.

فنونی زاده اضافه کرد: اسماعیلی‌فر هم باشد یا نه فرقی ندارد. چراکه کنعانی زادگان هم دفاع وسط می‌تواند بازی کند و هم دفاع راست.

در خط هافبک هم سرلک اضافه می‌شود. درست است در ملوان یک مقدار با نامهربانی تارتار مواجه شد و کم بازی کرد ولی من قبولش دارم و بازیساز خوبی است. می‌آید اقتدار خط هافبک‌مان را ارتقا می‌دهد. هر کی از پرسپولیس رفته به ملکوت اعلا پیوسته است. الان علیپور در اروپا بازی می‌کرد و دوست دارد برگردد. او نتوانست در اروپا کارایی داشته باشد. مثل دروازه بان مان(بیرانوند) که به اروپا رفت ولی جایگاه ثابتی در تیم هایش پیدا نکرد.

او افزود: در اروپا با فوتبالیست‌ها رودربایستی ندارند یا باید بازی کنی یا ذخیره می‌نشینی و پولت را می گیری. مثل ایران نیست که به این بازیکن پول دادیم و حتما باید بازی کند.
در کل هواداران نگران نباشند. ۷۵ درصد تیم مانده است. دروازه بان نباشد خارجی را می آورند من شنیدم قرار است از طریق اورنوف دروازه بان تیم ملی ازبکستان را بیاورند. ترابی نباشد لیموچی می‌آید از خود درویش بپرسید چند وقت قبل به او گفتم لیموچی از جمله بازیکنانی است که می‌تواند مانند کرمانی مقدم و محرمی ۱۰ سال برای پرسپولیس بازیکن مفید باشد.

این بازیکن پیشین پرسپولیس تاکید کرد: من بازهم تاکید می کنم ما مدعی اول قهرمانی هستیم. ولی حتما در آسیا مشکل داریم. در لیگ خودمان یا قهرمانیم یا نایب قهرمان اما آقای درویش باید کمک کنند تا با خوان کارلوس تیم خوبی ببندند و در ویترین افتخار پرسپولیس جای خالی قهرمانی لیگ قهرمان آسیا را با یک جام قهرمانی پر کنند.

او درباره اینکه وحید امیری می خواهد با پا درمیانی شرایطی را مهیا کند که بیرانوند به پرسپولیس برگردد گفت: من وحید را هم اخلاقی هم فنی قبول دارم. اما وقتی بازیکن بزرگی مثل خودش، عالیشاه و پورعلی گنجی تمدید می‌کنند،‌کارشان ارزشمند است. حالا سروش رفیعی در این جمع نیست چراکه یک مقدار تاقچه بالا می‌گذارد اما وحید امیری برای اینکه بیرانوند همشهری اش است می‌خواهد وساطت کند اما من از او خواهش می کنم دخالت نکند.

بیرانوند پارسال هم این کار را کرد. ما نمی‌خواهیم توانایی او را زیر سوال ببریم. اما اینکه نمی‌شود هر سال بیایید و این بازی‌ها را به خاطر پول دربیاورد. یادش نرود ۱۰ سال پیش با یک ساک آمد و صاحب همه چی شد. ما هم از پیشرفت او خوشحالیم و به فال نیک می‌گیریم. اما اینکه هر سال بگوید به من پول بیشتری بدهید در کتمان نمی‌رود.

فنونی زاده تاکید کرد: من می‌گویم آقای وحید امیری بیرانوند دیگر دندان پوسیده است. هر کسی هم که از پرسپولیس رفت یعنی عطایش را به لقایش بخشیده و تیم ملی هم از دست می دهد.

کد خبر 862700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    36 4
    در تایید اظهارات اسطوره پرسپولیس این سه نفر بازیکن بی غیرت وپولکی یعنی ترابی بیرانوند و اسماعیلی فر دیگر کوچکترین پایگاهی در بین مردم ندارند و منفور شدند
    • علی IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      7 5
      تو باشی پول رو قبول نمیکنی برو بابا دلت خوشه
    • ناشناس IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 0
      ببینید چه قاطعانه میگه تولیگ یاجام حذفی دوباره بهمون قهرمانی معیشتی میدن،از طرفی هم میگه توآسیا به هیچ جا نمی‌رسیم ،خب دلیلش چیه بنظرتون؟خدا هرچی آدم فاسد وحق خور رونابود کنه ،انشاالله هر شخصی یاتیمی با فساد فوتبالی حق تیمهای دیگه رو ضایع می‌کنه از صفحه روزگار محو بشه،حالا هرکی یاهرتیمی باشه ،آمین یارب العالمین🙏
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    32 3
    ترابی و بیرانوند و اسماعیلی فر بخاطر چند هزارتومان بالاتر خودشان رادربین میلیونها طرفدار پرسپولیس مفتضح ومنفورکردند پرسپولیس خیلی بزرگتر ازاین بازیکنان بی تعصب وعاشق پول است بازیکنان خیلی بزرگتر ازاین ها چون علی دایی وکریم باقری ومهدوی کیا و عابدزاده وعزیزیان هرکدام بطریقی رفتند ولی هم محبوبیت خودشان دربین طرفداران حفظ شد وهم پرسپولیس بزرگتر ماند ولی این بازیکنان پولکی ماهیت واقعی خودشان را برملا کردند وتبدیل به منفورترین و بی غیرت ترین بازیکنان تاریخ باشگاه پرسپولیس ثبت شد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    26 3
    جناب درویش لطف کن بازیکنان عاشق پرسپولیس راجذب کن بازیکنانی چون رضاییان که هم عاشق پرسپولیس است وهم محبوب قلوب اکثریت طرفداران تیم محبوب بازیکنانی چون دانیال اسماعیلی فر که ازاول هم پوشیدن پیراهن پرسپولیس لیاقت ایشان نبود چه رسد به بازیهای افتضاحش که بارها تیم را آزار داد ودرآخر هم بخاطر پول به پرسپولیس خیانت نمود
  • mehdi IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    28 8
    رفتی ها باید بروند حتی اگر آس تیم باشند کسی پول را به پیراهن سرخ رنگ ترجیع میدهد همون بهتر که برود... تمام⚽⚽
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    28 4
    درود بر شرفت حرف های خوبی زدی مدیریت و مربی باید بهترین بازیکنان رو جایگزین کنند و بهترین و قویترین تیم رو بسازن و بازیکنان حق دخالت در امور یارگیری و مدیریت ندارن و امیدوارم تیمی جوون و قوی در شأن پرسپولیس بزرگ ساخته شود
  • علی یونسیان IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    22 6
    اقای فنونی زاده بسیاردقیق وبادانش تحلیل کردندشرایط پرسپولیس راخیلی شناخت عمیقی ازتیم دارندخداحفظشون کنه این انسان ارزشمندرا
  • مجید IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    20 6
    درود به شرفت ....
  • حسین IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    6 4
    یک زمانی تو تیم بازی میکردی و تمام،تو چه کاره ای که میگی اگه روزومه نداشت تاییدش!نمیکردیم.
  • شریف IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    5 4
    احسنت وآفرین به آقامرتضی...دمت گرم سدآهنین دفاع پرسپولیس دهه60 و70...
  • لنگیسوز IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    7 5
    اره در تایید حرفهای ایشون باید گفت کریم باقری علی دایی طارمی رضاییان علی کرینی همشون به ملکوت اعلی پیوستند.🤣🤣🤣
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    8 1
    حامد لک خوب بود و حالا حالاها بود...حداقل آنقدر ادیت نمیکرد مثل این ...
  • جهان IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    6 0
    همه حرفهایش درست است غیرازتعریف خودش ازمدرک مربیگری، اوسمارکه قبولش نداردچندسال دستیاربود تانیمفصل بجای یحیی سرمربی شد، درخشان وپنجعلی چندسال است درتیمی مربیگری نکرده اند اون وقت فنونی زاده میگویداین۲نفربیایند دستیارشان میشوم این چندسال بجای مصاحبه کردن اگه ازتیم لیگ۳ دستیاری کرده بودی الان سرمربی تیمی بودی
  • قادر قاسمی FI ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    3 2
    درود بر شما چه خوب گفتی درمورد بازیکنانی که ناز میکنن یا تاخچه بالا میزارند
  • ارشیا US ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    6 2
    درست میگی تورا هم به خاطر داداشت مهدی شناختن والا من فوتبالت یادمه اون موقع هم داشتی نون اونو میخوردی
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 1
      دروغ میگی ، اول مرتضی اومد پرسپولیس،بعد مهدی رفت استقلال، هردو تا هم تیم ملی بودند‌
  • پیرپولیس IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    4 2
    پیروزی اصلااحتیاجی به سرمربی نداره حتی بازیکن هم نمیخادداورابازی درمیارن براش.فعلااقای درویش بایدتمرکزش ردی خریدداورای بیشترباشه.🤣🤣🤣
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    2 4
    درود ب شرفت اقای فنونی زاده حرف دل مردم وهواداران پرسپولیس روزدی..هميشه حرف بزرگتر دروسته
  • افشین DE ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    4 3
    باعرض ادب خدمت بزرگان و طرفداران تیم بزرگ پرسپولیس.دمت گرم آقای فنونی‌زاده،واقعا درست میگید.داخل تیم بزرگ پرسپولیس بازی کردن و موندن لیاقت میخاد
  • رضا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    3 2
    آقای فنونی زاده شما حرف دل مارا زدید.دیگر بازیکنان.با غیرتی مثل شما.برادر گرامی شما.مثل عابدزاده محبوب.مثل سلطانی.وحجازی عزیز.ووووو.نخواهد.امد.بیرانوند.باید حالا حالتها بدود تا به گرد پای شماها برسند.دورود‌بر شما.بروجرد.
  • مهراب IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    2 1
    هیچ نامی بزرگتراز پرسپولیس نیس؛ولی اقا فنونی اینکه میگی ۷۵ درصد تیم موندن اشتباهه ،چهارنفر ازتیم درحال جدایی هستن حالا به غیرازبقیه ک فیکس نیستن ،۴نفر مهره تاثیرگذار و فیکس تیم ک خودشون ۵۰درصد تیم حساب میشن بعد شما اینارو ۲۵ درصد حساب میکنی باچه منطقی،اگ برن این بازیکنا ،باید حتما درحد همین ها بازیکن جذب بشه که نموش میشه احمدزاده و لیموچی که وینگر راست ان تو پست ترابی ،من سبک بازی فرشادو بیشتر قبول دارم درمقایسه با ترابی که بعضی موقها خیلی سوتی میده لیموچی هم ی بازیکن جوان و تندوتیزه ک پرسپولیس هم هس، درکل اون نامی ک میمونه پرسپولیس بزرگترازهراسمی وجریانی..
  • اس IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 1
    خوبه پیشکسوت محترم هم قبول دارن که هیچکدوم سرمربی ها از جمله اوسمار رزومه نداشتن.. بلد نبودن... بله توانایی نداشتن ... پ چطور قهرمان شدیم با کمک این و اون ... الآنم نیاز به سرمربی نداریم
  • جعفر IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 0
    دمت گرم کاکوگل گفتی بخدا