فرعباسی که نیم فصل گذشته برای گذراندن خدمت سربازی از ذوب‌آهن به ملوان رفت، می‌گوید ترجیح داده پخته‌تر شود و بعد به تیم‌های بزرگ‌تر برود

حبیب فرعباسی

همشهری آنلاین‌| امیرحسین اعظمی - ملوان در فصل گذشته بهترین رتبه ممکن را در لیگ برتر به‌دست آورد؛ این تیم با 41امتیاز در رده ششم جدول 16تیمی لیگ برتر ایران جای گرفت. شاید یکی از دلایل این عملکرد قابل‌قبول، داشتن یک بازیکن تأثیرگذار بود؛ داشتن دروازه‌بانی به نام حبیب فرعباسی. او در نیم‌فصل از ذوب‌آهن به ملوان آمد تا خدمت سربازی را در این تیم پشت سر بگذارد. او در نیم‌فصل دوم برای ملوان و ذوب‌آهن 24بازی انجام داد و 8کلین‌شیت داشت. فرعباسی بعد از یک فصل خوب توقع داشت، دیده شود و به تیم ملی برسد ولی این اتفاق نیفتاد.

  • فکر می‌کردی فصل پیش ملوان خوب نتیجه بگیرد و تا رده ششم جدول بالا بیاید؟

ملوان یکی از بهترین فصل‌های تاریخش را پشت سر گذاشت و لیاقت این را داشت که بیشتر امتیاز بگیرد و رتبه بهتری را هم به‌دست بیاورد. خوشحالم که نتایج خوبی گرفتیم تا هواداران این تیم قدیمی و مردم انزلی را خوشحال کنیم. ما واقعا تیم یکدستی داشتیم و بازیکنان باکیفیتی در ملوان بازی می‌کردند. مهدی تارتار هم که مربی باتجربه‌ای است و توانایی‌های خودش را دوباره نشان داد.

  • عملکرد خودت را چطور ارزیابی می‌کنی؟

من فصل را با ذوب‌آهن شروع کردم ولی در نیم‌فصل سرباز شدم و به ملوان آمدم. در مجموع 24بازی در فصل گذشته انجام دادم و 8کلین‌شیت داشتم. غیر از بحث کلین‌شیت، از عملکردم راضی بودم و هدفم این بود که به تیم ملی هم دعوت شوم.

  • از اینکه دعوت نشدی ناراحت نیستی؟

نه، به هر حال باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. تلاش می‌کنم تا در اردوهای بعدی به تیم ملی دعوت شوم.

  • در این سال‌ها با پیشنهادهایی از استقلال یا پرسپولیس مواجه شده‌ای؟

بله، 5سال پیش بود که از بازی‌های آسیایی برگشته بودیم و این دو باشگاه به من پیشنهاد دادند ولی حس کردم زود است که بخواهم به این دو تیم بروم، چون می‌خواستم پخته‌تر شوم.

  • پشیمان نیستی که به یکی از این دو تیم نرفتی؟

نه، آن زمان جوان بودم و دوست داشتم تجربیات بیشتری‌ کسب کنم.

  • در ‌27سالگی به این فکر می‌کنی که لژیونر شوی؟

رفتن به اروپا برای دروازه‌بان‌های ایرانی چالش سختی است و دیدید که چند دروازه‌بان ما به اروپا رفتند ولی زود برگشتند. حتی علیرضا بیرانوند در بازی با تاتنهام نمایش خوبی داشت ولی در مجموع شرایط برای او آنطور نبود که خودش می‌خواست.

  • بهترین گلر لیگ در فصل گذشته را کدام دروازه‌بان می‌دانی؟

اجازه بدهید جواب این سؤال را ندهم. اکثر گلرها دوستانم هستند.

  • در مورد قهرمانی پرسپولیس در لیگ چه نظری داری؟

استقلال و پرسپولیس رقابت نزدیکی با هم داشتند و هر دو تیم می‌توانستند قهرمان شوند. پرسپولیس از غفلت استقلال مقابل نساجی استفاده کرد و قهرمان شد.

  • سال بعد در ملوان می‌مانی؟

فعلا سرباز هستم و اگر هم سربازی‌ام تمام شود با ذوب‌آهن قرارداد دارم. شاید در ابتدای فصل جدید به ذوب‌آهن برگشتم و شاید هم این اتفاق در نیم‌فصل رخ بدهد.

کد خبر 863422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha