صدها شعبه رای گیری در خارج از کشور، آرای ایرانیان برای انتخابات ریاست جمهوری را اخذ کردند.

انتخابات

همشهری آنلاین: همزمان با برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران در شهرها و مناطق مختلف کشور، در خارج از ایران نیز صندوق‌های رای گیری برای هموطنان ایرانی مستقر شد و هموطنان در خارج از ایران توانستند در انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری کشور مشارکت کنند. براساس بیانیه ستاد انتخابات کشور، ۳۴۴ شعبه اخذ رأی در خارج از ایران مشغول اخذ رای از هموطنان هستند. در این گزارش فعالیت رای گیری در برخی شعب خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفته است.

امارات متحده عربی

سرکنسولگری ج.ا.ایران در دبی رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در این امیرنشین را تائید و اعلام کرد که صندوق رای پذیرای هموطنان ساکن امارات متحده عربی است.

عربستان

براساس گزارش‌ها، عربستان سعودی نیز با برگزاری انتخابات ایران در شهرهای میزبان حجاج ایرانی موافقت کرده و در عربستان سعودی نیز صندوق‌های رای در دو شهر مکه و مدینه فعال بودند.

مصر

در مصر نیز صندوق‌های انتخاباتی ایران فعال بوده است و «سلطانی فر»، رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر اعلام کرد که دولت مصر امسال توجه خاصی را برای برگزاری انتخابات ایران با توجه به ملاقات و مذاکراتی را که سی سی با شهید رییسی، داشتند. به گفته این مقام دیپلماتیک، همکاری خوب امنیتی را از سوی مصر شاهد بودیم و رای اولی ها در مصر هم در انتخابات ریاست جمهوری کشور مشارکت کردند.

آمریکا

«مهرآبادی»، مسوول دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن هم اعلام کرد که همکاران ما در دوهفته گذشته تلاش کردند و در ۲۰ ایالت آمریکا ۳۰ صندوق اخذ رای تشکیل دهند. این مقام ایرانی افزود: «در ساعات اولیه رای گیری شروع شده است و هموطنان از فاصله دور و نزدیک تشریف آوردند و شرکت کردند. تعدادی از هموطنان در کانادا اتوبوس گرفتند و به شهرهای صندوق اخذ رای عزیمت کردند. رای گیری در بوفالو و سیاتل در مرز کانادا با آمریکا انجام می‌شود. وزارت خارجه امریکا را از طریق سفارت پاکستان مطلع کردیم که انتخابات برگزار شود و همچنین به اطلاع پلیس محلی رساندیم. همچنین نیروهای خصوصی استخدام شدند تا آزار و اذیتی صورت نگیرد. در خصوص کانادا، همکاران ما در نیویورک تلاش کردند و در دو شهر پرجمعیت امریکا در نزدیکی کانادا صندوق تعبیه شده است. در ایالت کالیفرنیا چهار حوزه انتخاباتی داریم. در ویرجینیا نیز پنج صندوق رای تشکیل دادیم.»

عراق

در عراق نیز شعب اخذ رای برای ایرانی ها فعال بوده است و «آل صادق»، سفیر ایران در عراق گفته است که در کربلا درخواست برای تعرفه وجود دارد و ۲۰۰۰ تعرفه اضافی برای کربلا تعبیه شده است. به گفته سفیر ایران؛ در عراق در ۲۴ شعبه اخذ رای داریم و شاهد حضور یکی از هموطنان از سوییس بودیم که در بغداد رای خود را به صندوق انداخت.»

چین

همزمان با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در داخل و خارج کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن به همراه سه سرکنسولگری شانگهای، گوانجو و هنگ‌کنگ پذیرای هموطنان گرامی برای اخذ رای بوده است.

آلمان

کشور آلمان نیز از دیگر کشورهایی بوده است که در آن انتخابات ریاست جمهوری ایران برگزار شده است. «فرازنده» سفیر ایران در برلین در این ارتباط تائید کرد که پلیس آلمان همکاری خوبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دارد. همچنین «منصور آیروم» سرکنسول ایران در فرانکفورت اعلام کرد که در فرانکفورت و بن رای گیری انجام شده است.

نیوزلند

«رضا نظرآهاری»، سفیر ایران در ولینگتون نیوزلند نیز رای گیری در سه شعبه اخذ رای در شهرهای ولینگتون، آکلند و کرایس چرچ را تائید کرد.

اسپانیا

انتخابات ریاست جمهوری ایران در اسپانیا نیز به خوبی برگزار شده و «رضا زبیب»، سفیر ایران در مادرید طی گفت‌وگوی برخط با ستاد انتخابات خارج از کشور از همکاری عالی پلیس و وزارت خارجه اسپانیا برای برگزاری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد.

کد خبر 862965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha