شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

مشارکت مردم در ۸تیرماه خوب و قابل تحسین بود. این مشارکت به‌رغم همه تبلیغات منفی و فحاشی خارج‌نشینان علیه مشارکت مردم رخ داد.

احمد سالک

به گزارش همشهری آنلاین، احمد سالک؛ عضو جامعه روحانیت مبارز در روزنامه همشهری نوشت؛

۱-مردم ایران طی ۴۶سال که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته، بصیرت خودشان را در برهه‌های مختلف نشان داده‌اند. در صدر تصمیمات سرنوشت‌ساز کشور موضوع انتخابات بوده است. مشارکت مردم در ۸تیرماه خوب و قابل تحسین بود. این مشارکت به‌رغم همه تبلیغات منفی و فحاشی خارج‌نشینان علیه مشارکت مردم رخ داد.
۲-منافقان و سلطنت‌طلبان در برخی کشورها مثل انگلیس و استرالیا علیه ایرانیانی که رأی می‌دادند، فحاشی می‌کردند. این هجمه سنگین علیه مشارکت انتخاباتی مختص روز انتخابات نبود و از همان زمان اعلام اسامی نامزدها شروع شد. برخی شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی فشار بسیار شدیدی علیه مشارکت سیاسی در ایران وارد و تبلیغات مسمومی را علیه صندوق‌های رأی آغاز کردند.
۳- رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در طول مدت انقلاب اسلامی معاندانه برخورد کردند و امید به خاموش‌شدن چراغ جمهوری اسلامی داشتند، اما همگی شکست خوردند و تجربه نیز نشان داد این شبکه‌ها آمدند و رفتند و جمهوری اسلامی ایران با خرد و درایت مردم قدرتمندتر شد. این معاندان خارجی که خودشان نیز با یکدیگر سر سازش ندارند، برای مردم تعیین تکلیف می‌کنند و ذره‌ای رفتارهای معقول و در چارچوب همان شعارهای حقوق‌بشردوستانه و مدافع آزادی‌های سیاسی درقبال مخالفان‌شان بروز نمی‌دهند.
۴-علت عناد ورزیدن برخی ایرانیان فارسی‌زبان خارج‌نشین نیز با کمال تأسف پولی است که سالوسانه در قالب بودجه‌هایی از آمریکا دریافت می‌کنند و نمایش اپوزیسیون ایران می‌دهند و این جز مزدوری چه معنای دیگری دارد؟ این تحرکات نشان از ضعف و ناتوانی استکبار بعد از ۴۶سال بود. حضور معنادار مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم تحول بزرگی در اقتدار جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند. بسیاری از مخالفان جمهوری اسلامی تصور می‌کردند انتخابات در جمهوری اسلامی برای همیشه وارد یک فضای انجمادی شده ‌و در کمتر انتخاباتی، مردم مشارکت خواهند کرد.
۵- فضای رقابتی انتخاباتی ریاست‌جمهوری چهاردهم که با حضور سلایق مختلف سیاسی ایجاد شد، طیف‌های مختلفی از مردم را پای صندوق‌های رأی کشاند. مشارکت‌کنندگان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به این باور رسیدند که تفاوت می‌کند چه‌کسی تصدی امور ریاست‌جمهوری در پاستور را برعهده گیرد. تردیدی نیست که اگر مشارکت مردم در همه دوره‌ها حداکثری و فوق‌العاده باشد، سبب اقتدار رئیس‌جمهور و ملت خواهد بود و پشتوانه حل مشکلات داخلی و امیدبخشی به جهان اسلام خواهد شد.
۶- مردم ایران در چارچوب وظیفه شرعی، اخلاقی، قانونی و مبتنی بر حق شهروندی خودشان در اداره امور سیاسی کشور پای صندوق‌های رأی آمدند تا یک مدیر اجرایی قدرتمند برای کشور انتخاب کنند. ایران نیاز به مدیران توانمندی دارد که در کف میدان کارخانه‌ها را به فعالیت وادارند، چون با مدیریت در اتاق‌های دربسته و با دستور امور پیش نمی‌رود و چنین مدیرانی نمی‌توانند بدنه سنگین اداری و این کشور پهناور را اداره کنند. اداره کشور مدیران کاربلد و کارآمد می‌خواهد و این با حمایت مردم و مطالبه آنها مقدوراست.

کد خبر 863082
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha