رامبد جوان را از سال‌های دور می‌شناسیم. از دهه هفتاد و با خانه سبز و البته در سال‌های اخیر با مجموعه خندوانه.

رامبد جوان

او حالا در جدیدترین فعالیت حرفه‌ای‌اش تهیه‌کننده یک نمایش شده است. نمایشی به نام «مختصر گزارشی از یک تئوری» کار عاطفه تهرانی طراح حرکت و کارگردان و بازیگر تئاتر که در خانه نمایش دا به زودی روی صحنه می‌رود. این نمایش بهانه‌ای است برای مرور کارهای رامبد جوان که با آنها خاطره داریم و گاه دوستشان نداشته‌ایم:

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

از همسران تا خانه سبز

سال ۱۳۷۳ رامبد جوان نقش بسیار کوتاهی در سریال همسران کار بیژن بیرنگ و مهران رسام بازی کرد. آنقدر کوتاه که در یاد کسی هم نماند. اما دو سال بعد، او نقش مهمی‌ در سریال خانه سبز با همین دو کارگردان اجرا کرد که هم به یاد تماشاگرانش ماند و هم مثل یک سکوی پرش برای پرش هزار متری برایش رقم زد. فرید، جوان لاغراندام همیشه‌دستپاچه، ‌ بین تماشاگران سریال محبوب شد و این محبوبیت یکی از دلایل ادامه کار جوان در تلویزیون شد. او بعدتر سریال سرزمین سبز را هم با کارگردانان خانه سبز کار کرد که البته هیچ وقت مثل خانه سبز دیده نشد.

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

کت جادویی

در دهه هشتاد رامبد جوان در سریال پربیننده کت جادویی به کارگردانی محمدحسن لطیفی بازی کرد. سریال همان ماجرای همیشگی ثروت بد است و زندگی ساده خوب است را طرح می‌کرد و داستان کت جادویی بود که مدام جیب‌هایش پول تولید می‌کند. صاحب کت، رئیس شرکتی است که این ثروت بی حد دردسرهای زیادی برایش ایجاد کرده و حالا آن را به کارمند آس و پایش با بازی رامبد جوان هدیه می‌دهد. حالا نوبت اوست که با دردسرهای مختلف روبه رو شود.

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

گمگشته

سریال گمگشته اولین سریال ماه رمضانی تلویزیون نبود، اما یکی از پرمخاطب‌ترین آنها بود. سریال داستان مرد خلافکاری با بازی آتیلا پسیانی بود که به دلیل شباهت ظاهری با مردی پرنفوذ و ثروتمند خودش را به عنوان او جا می‌زند. رامبد جوان در این سریال بازی نکرد و فقط کارگردان بود. یکی دیگر از نکته‌های این سریال تیتراژ آن با صدای مجید اخشابی بود که مورد توجه قرار گرفت و اصلا به نوعی موسیقی کلام دار برای تیتراژ از همین سریال شروع شد.

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

اسپاگتی در هشت دقیقه

این فیلم اولین فیلم سینمایی است که رامید جوان ساخت. یک کمدی بدون داستان پیچیده که بیشتر آن هم در آپارتمان می‌گذرد. رامبد جوان خودش در این فیلم نقش اول را بازی کرد، نقش مردی که همراه پسر کوچکش زندگی می‌کند و و آشنایی اش با گلشید که همراه پسر ۶ ساله اش در طبقه بالای آنها ساکن می‌شوند و قصد مهاجرت دارند، ماجراهای مختلفی ایجاد می‌کند.

پسر آدم، دختر حوا

این فیلم پرفروش‌ترین فیلم کمدی سال ۸۹ بود. رامبد جوان فیلم را ساخت و خودش همراه حامد کمیلی و مهناز افشار در آن بازی کرد. پسر حوا دختر آدم داستان دو وکیل است که سر تصاحب یک دفتر کار با هم در جنگند و در این بین وکالت طلاق یک زن و شوهر جوان هم به آنها سپرده می‌شود. آنطور که رامبد جوان در خندوانه گفته به جای او قرار بوده مهران مدیری این نقش را بازی کند، اما مدیری از نقش وکیل خوشش می‌آید و به هر حال به دلیل طولانی شدن روند پیش تولید حامد کمیلی جایگزین او می‌شود.

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

خندوانه

خندوانه را باید پرمخاطب‌ترین و طولانی‌ترین کار رامبد جوان دانست. این مجموعه هرشبی که در استودیو و با حضور تماشاگر ضبط می‌شد در هشت فصل و از خرداد ۹۳ تا مرداد ۱۴۰۱ پخش شد. خندوانه شامل آیتم‌های مختلفی مثل مسابقه و گفت وگو با مهمان بود و به تدریج در هر فصل بخش‌های مختلفی به آن اضافه شد که مسابقه‌های استندآپ کمدی و اداشو از مسابقه‌های جریان‌ساز این برنامه بود که بحث‌ها و حرف‌های زیادی به دنبال داشت. خندوانه موافقان و مخالفان زیادی داشت. موافقانش به خنده‌ساز بودن آن اشاره می‌کردند و مخالفانش آن را بسیار سطحی می‌دانستند. به هرحال در طی فصل‌های مختلف برنامه دچار افت زیادی شد و دیگر ادامه پیدا نکرد.

رامبد جوان از خانه سبز تا تهیه کنندگی در خانه تئاتر

تئاتر

رامبد جوان سابقه تئاتری هم دارد. کالیگولا(همایون غنی زاده، ‌ ۱۳۸۹)، ‌ زنی از گذشته (محمد عاقبتی، ۱۳۹۰)، درخت بلوط (وحید رهبانی، ‌ ۱۳۹۱) و قصر موروثی خاندان فرانکشتاین (آتیلا پسیانی، ۱۳۹۸) نمایش‌هایی هستند که او در آنها بازی کرده است. او تا به حال در ۳ نمایش به عنوان تهیه کننده حضور داشته است: مثل شلوار جین آبی و اسلحه ناموس منه هر دو با کارگردانی احسان گودرزی و زیبایی گاهی یک زن است به کارگردانی سهراب حسینی. حالا هم نمایش «مختصر گزارشی از یک تئوری» کار عاطفه تهرانی را دست تهیه دارد.

کد خبر 863165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha