فیلم «سن پطرزبورگ ۲» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی حمید اعتباریان جلوی دوربین خواهد رفت.پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده پس از سال ها دوباره همبازی می شوند.

محسن تنابنده و قاسم خانی

همشهری آنلاین:پس از گذشت ۱۵ سال، قسمت دوم کمدی موفق «سن پطرزبورگ» ساخته می شود. فیلمی که سال ۸۸ جلوی دوربین رفت و سال ۸۹ اکران عمومی شد و زمان اکرانش حاشیه های اختلاف تهیه کننده و کارگردانش بیش از هر چیز رسانه ای شد، حالا قرار است با حضور زوج موفق قسمت اول جلوی دوربین برود. حمید اعتباریان تهیه کننده فیلم، پس از سال ها دوری از سینما، با این کمدی به عرصه تولید باز می گردد و جای بهروز افخمی را هم رامبد جوان گرفته است. حضور محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی در سن پطرزبورگ ۲ قطعی است و باید این نکته را هم لحاظ کرد که تنابنده این روزها درگیر فصل هفتم سریال «پایتخت» است و گروه سازنده سن پطرزبورگ ۲ برای شروع کار باید منتظر پایان تصویربرداری پایتخت ۷ باشند. کمدی پرفروش «سن پطرزبورگ» در زمان اکران درگیر حاشیه های فراوان شد. زمان مونتاژ و اکران فیلم، افخمی در کانادا حضور داشت و در مصاحبه هایش از تدوین فیلم اعلام نارضایتی کرد و در بیشتر خبرهایی که در این سال ها درباره قسمت دوم فیلم، منتشر شد، ردپای اختلاف تهیه کننده و کارگردان مشهود بود. این جا مروی کرده ایم بر مسیری که در طول این سال‌ها درباره ساخت قسمت دوم سن پطرزبورگ، طی شده است.

۱۶ اسفند ۱۳۹۰
اعتباریان: افخمی باید از خدا هم بخواهد که کارگردان قسمت دوم سن پطرزبورگ باشد

اواخر سال ۹۰ حمید اعتباریان در گفتگویی با اشاره به نگارش فیلمنامه توسط پیمان قاسم‌خانی اعلام کرد احتمال دارد بهروز افخمی کارگردانی این فیلم را برعهده بگیرد. البته لحن صحبت های اعتباریان نشان می داد که اختلافاتی که حین تولید سن پطرزبورگ پیش آمد همچنان پابرجاست:«یکی از گزینه های مدنظر من، خودِ افخمی است. یکی از دوستان به من پیشنهاد داد که دوباره از افخمی استفاده کنیم و من هم بدم نمی آید، چون این مسأله باعث می شود یکدستی کار هم حفظ شود.او که از خدایش است کارگردانی «سن پطرزبورگ۲» را به او بسپارم! به هر حال در قسمت اول هم به لحاظ امکانات، بهترین ابزار برایشان فراهم بود و این، مسأله ای نیست که در هر پروژه ای وجود داشته باشد. البته شخصا با افخمی در این باره صحبت نکرده ام.عقد قرارداد با افخمی مشروط به تعهد است، یعنی به لحاظ مالی این طور نیست که به مانند قسمت قبل دستش را باز بگذاریم تا هر قدر که می خواهد ریخت و پاش کند، بلکه بر سر زمان بندی تولید پروژه و برآورد بودجه، همه چیز را در قرارداد آورده و حتی ذره ای از شرط و شروطمان پایین نخواهیم آمد.»


۲۰ بهمن ۱۳۹۲

قسمت دومی در کار نیست چون قاسم خانی و تنابنده سوپر استار شده اند

قسمت دوم سن پطرزبورگ، با وجود خبرهایی که منتشر شده بود ساخته نشد و بهروز افخمی در نشست خبری فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» اعلام کرد بعید است بشود قسمت دوم این کمدی پرفروش را ساخت:« بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد چرا که هر دو بازیگر اصلی فیلم سوپراستار شده‌اند و جمع کردن این دو خیلی سخت است. برنامه‌هایشان تا یک سال بعد معلوم است ضمن اینکه، فیلم گرانی خواهد شد و ۵۰ درصد بودجه فیلم فقط دستمزد این دو نفر می‌شود، برای همین امیدی به ساخت آن ندارم.»یک سال پیش از آن نیز افخمی گفته بود:«من تنها در صورتی این فیلم را خواهم ساخت که فیلمنامه‌ آن را پیمان قاسم‌خانی نوشته باشد و محسن تنابنده هم بازیگر اصلی‌اش باشد.»

۵ مهر ۱۳۹۸
فیلمنامه مشترک قاسم خانی و ژوله

با گذشت یک دهه از ساخت سن پطرزبورگ، همچنان ماجرای ساخت قسمت دوم این فیلم توسط تهیه کننده اش پیگیری می شد. حمید اعتباریان سال ۹۸ در گفتگویی با خبرگزاری مهر گفت: «سن پطرزبورگ ۲» قرار است توسط پیمان قاسم خانی و امیرمهدی ژوله نوشته شود و بلافاصله بعد از نگارش، این فیلم جلوی دوربین می رود.بخش اعظمی از این فیلم در روسیه و بخش هایی نیز در ایران فیلمبرداری می شود.با توجه به برنامه ریزی که انجام داده ایم «سن پطرزبورگ ۲» اواسط زمستان سال جاری جلوی دوربین می رود.» فیلمنامه ای که قرار بود توسط قاسم خانی و امیر مهدی ژوله نوشته شود، از مرحله طرح فراتر نرفت و زمستان ۹۸ هم به پایان رسید و فیلم ساخته نشد.


۱۹ مهر ۱۳۹۸

حرف های تهیه کننده را جدی نگیرید

پس از این که اعتباریان از ساخت قسمت دوم سن پطرزبورگ خبر داد نوبت به بهروز افخمی رسید که ماجرا را انکار کند:«ساخت سری دوم سن پطرزبورگ را خیلی جدی نگیرید. آقای اعتباریان هر چند وقت یکبار این جمله را می‌گوید و بعد هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد! البته اگر قرار باشد این طور که گفتند در چند ماه آینده این کار را کلید بزنند، قطعا من کارگردانش نیستم اما خیلی هم باورم نمی‌شود که این بار هم قرار باشد چنین کاری اتفاق بیفتد.البته که دوست دارم ایشان این فیلم را بسازد چون به رای داوری خانه سینما چنانچه این فیلم ساخته شود، ۵ درصد از سهامش برای من است چون از کارگردانی سری اول فیلم طلب داشتم و قرار شد ۵ درصد سری دوم فیلم هر وقت ساخته شود به من برسد.»

از بهروز افخمی تا رامبد جوان
«سن پطرزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی و با حضور زوج پیمان قاسم خانی و محسن تنابنده در ۱۴ مهر ۸۹ اکران عمومی شد. سال ۸۹ سینمای ایران یکی از کم رونق ترین ادوارش را پشت سر گذاشت. در سالی که وضعیت گیشه تعریفی نداشت، «سن پطرزبورگ» با نزدیک به یک میلیارد تومان فروش، فیلم ششم جدول اکران شد. در این سال «ملک سلیمان» با ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در جایگاه پرفروش ترین فیلم سال قرار گرفت. زمان اکران فیلم، پیمان قاسم خانی به عنوان بازیگر جایگاه ویژه ای نداشت و بیشتر به عنوان نویسنده سریال های مهران مدیری شناخته می شد.محسن تنابنده هم هنوز ستاره نشده و هنوز مانده بود تا سریال پایتخت و نقش نقی معمولی از راه برسد و میان مردم گل کند. در این سال ها هم جایگاه زوج قاسم خانی و تنابنده تغییر کرده و هم کارگردان عوض شده و افخمی جای خود را به رامبد جوان داده است.رامبد جوان که سال گذشته فیلم «زودپز» را کارگردانی کرد که هنوز موفق به دریافت پروانه نمایش نشده، سازنده یکی از موفق ترین کمدی های سینمای ایران در ابتدای دهه نود است؛ «ورود آقایان ممنوع» یکی از پرتماشاگرترین فیلم های سینمای ایران در دهه نود بود. جوان به عنوان کارگردان در این سال ها کمتر فعالیت داشته و پس از کمدی زود پز که سرنوشت مبهمی برای اکران عمومی دارد حالا در تدارک ساخت یکی از پرحاشیه ترین دنباله های سینمای ایران است.

کد خبر 863170
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha