یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، اوضاع نوار غزه را فاجعه‌بار توصیف کرد.

اسامه حمدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شبکه الجزیره، «اسامه حمدان» از رهبران جنبش حماس گفت که رژیم صهیونیستی برای دویست و شصت و هفتمین روز متوالی به تجاوزات علیه نوار غزه ادام می‌دهد.

وی گفت: رژیم اشغالگر گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و مرگ بر اثر گرسنگی در این منطقه واقعیت دارد. این رژیم فاشیستی به جنگ گرسنه‌سازی ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد. اوضاع این منطقه به ویژه استان‌های غزه و شمال این منطقه فاجعه‌بار است و احتمال جان باختن هزاران نفر بر اثر گرسنگی وجود دارد.

حمدان افزود: گزارش‌های سازمان‌ ملل بیانگر آن است که ۷۰ درصد جمعیت غزه با خطر گرسنگی مواجه‌اند و ۳۵۰ هزار نفر از کودکان زیر پنج سال با کمبود شدید غذا روبه‌رو هستند. بیش از نیمی از خانواده‌های غزه روزانه تنها یک وعده غذا دارند. رژیم اشغالگر از ۹ ماه پیش سیاست گرسنه‌سازی علیه مردم غزه را آغاز کرده است و ساکنان نوار غزه را به عنوان یک مجازات گروهی تحت محاصره نظامی کامل قرار داده است. رژیم اشغالگر از رسیدن کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه ممانعت می‌کند.

وی تصریح کرد: هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد و رژیم اشغالگر به همه مکان‌هایی که از قبل آن را امن اعلام کرده بود، حمله می‌کند. رفتارهای این رژیم در مجموع بدتر از آن چیزی است که در بازداشتگاه‌های نازی اتفاق افتاد. سیاست گرسنه‌سازی یکی از وحشیانه‌ترین شیوه‌های جنگی است و رژیم اشغالگر به طور عمدی از آغاز جنگ تاکنون این سیاست را در پیش گرفته است.

حمدان همچنین گفت: گرسنه‌سازی یک جنایت سازماندهی‌شده است که رژیم اشغالگر با این سیاست همه قوانین و احکام دیوان بین‌المللی دادگستری را به چالش می‌کشد. گرسنه‌سازی اسرای ما در زندان‌های رژیم اشغالگر نیز از زمانی که بن گویر عهده‌دار منصب شده، افزایش پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: دولت آمریکا مسئول قانونی، سیاسی و انسانی اوضاع فاجعه‌بار ملت فلسطین است و اسکله شناور آمریکا در سواحل غزه تنها یک نمایش بود. نهادهای حقوقی و سازمان‌های بین‌المللی باید به مسئولیت خود در قبال ملت فلسطین عمل کنند. اوضاع نوار غزه نمی‌تواند به شکل کنونی ادامه یابد و جامعه جهانی بایستی سریعا اقدام کند.

این رهبر حماس بر ضرورت اقدام جامعه جهانی برای بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه به ویژه گذرگاه مرزی رفح تأکید کرد.

وی در خصوص مذاکرات مربوط به تبادل اسرا نیز گفت: موضع واقعی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فرار از پذیرش طرح پیشنهادی تبادل اسراست و هیچ اتفاق جدیدی در مذاکرات مربوط به توقف تجاوزات و آتش‌بس رخ نداده و طرح آمریکا نیز در راستای اعمال فشار بر حماس است. ما آماده تعامل جدی با هر گونه طرح مبتنی بر توقف کامل آتش‌بس و بازگرداندن فلسطینیان به خانه‌های خود هستیم. آخرین طرح مربوط به تبادل اسرا را ۲۴ ژوئن (۴ تیر) دریافت کردیم و پس از آن هیچ چیز جدیدی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست گرسنه‌سازی هرگز اراده ملت فلسطین را نخواهد شکست، گفت: تنها چیزی که می‌توان انجام داد، پایان اشغالگری است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری های شدید بین نیروهای اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه از جمله منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه و رفح در جنوب نوار غزه در جریان است. ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ بویژه در هفته های اخیر در کمین های مقاومت فلسطین گرفتار و شماری از نظامیان خود را از دست داده است.

این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است. در همین راستا، رسانه صهیونیستی «زمان» نیز با اشاره به روند جنگ در غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وعده های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر طی بیش از هشت ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

کد خبر 863259
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشین IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    0 1
    همه می‌دانند که شغال صهیونیست به خودیخود، طی چند روز نابود می‌شود. اما آنچه ضامن بقای ای جلثومه وحشیگری و تجاوز شده، کمکهای شیطان بزرگ، آمریکای جهانخوار و چشم‌پوشی سردمداران آلت دست عرب و ترکیه و آذربایجان است. سازمانهای بین الملل هم که وجودشان شعاری بیش نیست. تا کی، بی غیرتی؟ تاکی، بی تعصبی به سرنوشت مظلومان عالم؟ انشاالله به یاری خدا و مدد نیروهای مقاومت و پشتوانگی ایران، تو دهن شان خواهیم زد و انتقام مظلومان را خواهیم گرفت و بفرموده امام (ره) اسرائیل را از صفحه روزگار محو خواهیم کرد. انشاالله.