مشاور رسانه‌ای دفتر سیاسی جنبش حماس چهار رکن اساسی برای هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی درباره نوار غزه را اعلام کرد.

حماس

به گزارش همشهری‌آنلاین، «طاهر النونو» در گفت و گو با شبکه «الحدث» عربستان اظهار داشت: برای موافقت با معامله اسیران باید آتش بس دائمی در نوار غزه برقرار شود و ارتش رژیم صهیونیستی بصورت کامل از نوار غزه از جمله گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا عقب نشینی کند. باید محاصره نوار غزه پایان یابد و بازسازی این منطقه آغاز و معامله تبادل اسیران بر اساس توافق انجام شود.

النونو تاکید کرد: این چهار موضوع می تواند ستون فقرات هرگونه توافقی را شکل دهد.

وی اشاره کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه افراطی او برای ادامه جنگ و کشتار مردم فلسطین اصرار دارد.

مشاور رسانه ای دفتر سیاسی حماس افزود: نتانیاهو و کابینه افراطی او برای آزادی اسیران معامله ای را می خواهند که در آن تعدادی از اسیران آزاد شوند و پس از آن نتانیاهو به جنگ باز گردد.

وی ادامه داد: نتانیاهو خواهان آتش‌بس مقطعی در چارچوب این جنگ است تا بتواند جهان را فریب دهد که در غزه آتش‌بس برقرار است و با برقراری آتش بس در سایر جبهه‌ها افکار عمومی بین‌المللی را جذب کند و سپس برای تکمیل جنایات خود [به جنگ] باز گردد.

النونو در این زمینه به تلاش‌های مستمر مصر و قطر اشاره کرد و گفت: نمی‌توانیم بگوییم به توافق رسیده‌ایم و رژیم اشغالگر اسرائیل موضع خود را تغییر داده است.

مشاور رسانه ای دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که نتانیاهو همچنان مصمم است که جنگ را پایان ندهد زیرا این به معنای پایان آینده سیاسی او خواهد بود.

پیشتر نیز «سهیل الهندی» از اعضای دفتر سیاسی حماس به پایگاه العربی الجدید گفته بود که بدون آتش‌بس و عقب‌نشینی نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل از نوار غزه، هیچ تفاهم یا مذاکره با دشمن وجود نخواهد داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز هدف اصلی خود از جنگ علیه نوار غزه را نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه اعلام کرد اما با گذشت نزدیک به ۹ ماه در رسیدن به این اهداف ناکام مانده است.

کد خبر 863640
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha