تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و گرجستان امشب در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ به مصاف هم می‌روند.

اسپانیا - گرجستان

به گزارش همشهری‌آنلاین، اسپانیایی‌ها غیر از بازی با کرواسی که پس از ۱۶سال و ۱۳۶بازی، مالکیت توپ را به حریف دادند (بعد از فینال۲۰۰۸ مقابل آلمان) معمولا علاقه دارند توپ را در اختیار داشته باشند. گرجی‌ها هم مشکلی با این موضوع ندارند. آنها مقابل پرتغال هم فقط در یک‌چهارم زمان مسابقه توپ داشتند؛ توپ و میدان را به ماتادورها می‌دهند و به درخشش مامرداشویلی درون دروازه چشم می‌دوزند.

گرجستان چهارمین کشور اروپایی است که در نخستین تورنمنت بزرگ خود به مرحله‌حذفی راه یافت؛ پس از کرواسی در سال ۱۹۹۶ و ولز و ایسلند در یورو۲۰۱۶.

گرجی‌ها در ۳مسابقه مرحله گروهی ۲۴شوت دریافت کردند و میانگین ۲۷.۶درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند.

دلافوئنته در بازی با آلبانی تیم دوم خود را به میدان فرستاد. سرمربی اسپانیا در این تورنمنت فقط از دروازه‌بان سوم خود استفاده نکرده و همه بازیکنان را به بازی گرفته است. اسپانیا تنها تیمی است که هر سه بازی مرحله گروهی خود را برده است.

اسپانیایی‌ها تیمی هستند که برای زدن گل باید به دروازه حریف نزدیک باشند. آنها در مراحل حذفی معمولا بازی را به پنالتی می‌کشانند. لاروخا با ۱۱بار حضور در ضربات پنالتی یورو و جام‌جهانی، حتی بالاتر از ایتالیا(۱۰) رکورددار است. آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی۲۰۱۸ و جام‌جهانی۲۰۲۲ در ضربات پنالتی به روسیه و مراکش باختند و حذف شدند. اسپانیا در یورو۲۰۲۰ هم با اینکه به نیمه‌نهایی رسید، ولی در ضربات پنالتی به ایتالیا باخت.

این هشتمین دیدار اسپانیا با گرجستان خواهد بود، اما نخستین دیدار آنها در یک تورنمنت بزرگ است. لاروخا ۶بازی از ۷بازی خود را مقابل مینوها (ماهی کپور) در تمام رقابت‌ها برده است. همه این دیدارها از سال ۲۰۱۲ به بعد انجام شده. اسپانیا هر دو بازی دور انتخابی را با نتیجه مجموع ۱۰ بر ۲برد (۷بر یک خارج از خانه و ۳ بر یک خانگی).

تک برد گرجستان مقابل اسپانیا، در بازی دوستانه ژوئن۲۰۱۶ در استادیوم کولیسئوم ختافه به‌دست آمد و تورنیکه اوکریاشویلی گل برتری را در پیروزی یک بر صفر گرجی‌ها به ثمر رساند.

فران تورس که تنها گل اسپانیا مقابل آلبانی را به ثمر رساند، در ۹بازی برای اسپانیا زیرنظر دلافوئنته به‌طور مستقیم روی ۷گل نقش داشته است‌(۵گل و ۲پاس‌گل).

دنی اولمو در هفتمین بازی خود که در یورو انجام می‌داد، چهارمین پاس‌گل را ثبت کرد. حالا از زمان شروع ثبت رکوردها در سال۱۹۶۴ فقط سسک فابرگاس با ۵پاس‌گل، بیشتر از اولمو برای اسپانیا گل ساخته.

گریمالدو، مدافع چپ بایرلورکوزن در بازی با آلبانی جای کوکوریا را در دفاع چپ اسپانیا گرفت و درخشید. او ۵موقعیت در بازی با آلبانی ایجاد کرد که بیشترین موقعیت خلق‌شده توسط یک مدافع اسپانیایی در یورو و جام‌جهانی است.

کد خبر 863324
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha