تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و اسلواکی امشب در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.

انگلیس - اسلواکی

به گزارش همشهری‌آنلاین، در انگلیس همه در حال انتقاد از ساوث‌گیت، ترکیب و سبک بازی تیمش هستند. کارشناسان و پیشکسوتان منچستری و لیورپولی به سرمربی تیم ملی فشار می‌آورند که ساکا را بیرون بگذارد و کاری کند تا خیال دکلان رایس از حضور در ترکیب ثابت راحت نباشد. حتی به بلینگام هم گیر داده‌اند که مثل بازی‌هایی که برای رئال انجام می‌دهد، برای تیم ملی انجام نمی‌دهد. آنها خواهان حضور ماینو و کول پالمر در ترکیب ثابت هستند.

اسلواکی تیمی بود که بلژیک را شکست داد. میانگین سنی اسلواکی در آن بازی ۳۰سال و ۲۱۸روز بود که مسن‌ترین ترکیب این دوره محسوب می‌شود. کالزونای ایتالیایی در این ۳بازی ۸۰۹دقیقه به بازیکنان ۳۵ساله یا بیشتر بازی داد. تنها ایتالیا در یورو۲۰۱۶ با ۸۷۰دقیقه بازی به چنین بازیکنانی تیم پیرتری بود.

انگلیس در ۵بازی از ۶بازی خود مقابل اسلواکی پیروز شده و تنها تساوی آنها در یورو۲۰۱۶ در یک دیدار مهم رخ داد. در آن دیدار سه‌شیرها ۲۹ضربه به سمت دروازه داشتند که بهترین رکوردشان در یک مسابقه اروپایی بود.

اسلواکی در ۳بازی از ۶بازی خود مقابل انگلیس نخستین گل بازی را به ثمر رسانده اما در هر یک از آن بازی‌ها با نتیجه ۲بر یک شکست خورده است؛ هم در مقدماتی یورو۲۰۰۴ و هم در مرحله مقدماتی جام‌جهانی۲۰۱۸.

اسلواکی برای سومین‌بار در مرحله حذفی یک تورنمنت بزرگ حضور خواهد داشت. آنها در ۲بار قبلی در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده‌اند؛ با باخت ۲بر یک مقابل هلند در جام‌جهانی۲۰۱۰ و با شکست ۳ بر صفر مقابل آلمان در یورو۲۰۱۶.

انگلیس در مرحله گروهی یورو۲۰۲۴ با ۲۶شوت روبه‌رو شد؛ دقیقا به همان تعداد شوت که در مرحله گروهی یورو۲۰۲۰ با آن روبه‌رو شده بود. اگرچه آنها امسال ۷شوت بیشتر از سال۲۰۲۰ زدند (۲۹در مقابل ۲۲) ولی فقط ۵۳لمس در محوطه جریمه حریف داشتند که تنها یک‌بار در مرحله گروهی یورو (۴۱لمس توپ در سال ۲۰۱۲) کمتر از این تعداد توپ را لمس کرده بودند.

کد خبر 863330
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha