امروز در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

ارسباران

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، امروز یکشنبه و فردا دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، (سه شنبه، ۱۲ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و (چهارشنبه، ۱۳ تیرماه) در سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت دوشنبه و سه شنبه علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب و غرب کشور نیز اتفاق خواهد افتاد.

دریای خزر و شرق دریای عمان طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۳ و ۳۶ درجه سانتیگراد و فردا قسمتی ابری، وزش باد، در بعد از ظهر افزایش ابر، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توفان و بارش رگباری در کمین است/ آماده باش نیروهای امدادی

همچنین رئیس سازمان امداد و نجات به دنبال صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش رگباری باران و وزش شدید باد در برخی استان ها از آماده باش نیروهای امدادی خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد: به دنبال صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر بارش رگباری باران و وزش شدید باد در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و ارتفاعات در مازندران و شرق گیلان، ضرورت دارد تا شهروندان از حضور در بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: همچنین امروز شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز شاهد وزش باد و بارش شدید خواهند بود.

محمودی بیان داشت: نیروهای هلال احمر در استان‌های شمالی کشور در حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع سوانح احتمالی در سریع‌ترین زمان ممکن امدادرسانی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: در این روزه‌ها شهروندان از صعود به ارتفاعات پرهیز و در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌ها به هیچ وجه حضور پیدا نکنند.

کد خبر 863338
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha