سعید جلیلی در مسجد امام خمینی بازار تهران گفت:  ۱۰، ۱۱ سال است که با صنوف مختلف جلسات متعدد برگزار کردیم و تا حد امکان سخنان آنها را شنیده‌ایم. درباره اینکه چه چیزی مانع کسب و کار در بازار و پیشرفت کشور است چند جلسه ۳ تا ۴ ساعته با اصناف مختلف داشتم.

سعید جلیلی

به گزارش همشهری آنلاین، امروز ظهر سعید جلیلی در یک حضور سرزده در مسجد امام خمینی واقع در بازار بزرگ تهران نماز خواند و با کسبه و بازاریان این منطقه به گفت‌وگو پرداخت. او یکی از دو نامزدی است که به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافته است و از دیروز تبلیغات رسانه‌ای پزشکیان و جلیل شروع شده است و تا چهارشنبه ۱۳ تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

جلیلی در این دیدار گفت: دستگاه‌هایی با پول بیت‌المال تحت عنوان دولت شکل گرفته تا به مردم خدمت کنند. مردم وقتی از جلوی این دستگاه‌ها رد می‌شوند باید احساس کنند که اینجا پناهگاهی است که قرار است پشتیبان من باشد نه اینکه بگویند خدا نکند سروکارمان به فلان اداره بیفتد.

وی افزود: سالانه ۸۰ تا ۸۵ درصد از بودجه دولت صرف هزینه‌های جاری می‌شود. هزینه‌هایی که توسط وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی بابت حقوق و دستمزد، آب و برق و... هزینه می‌شود این در حالی است که هزینه باید بابت کاری پرداخت شود و خدمتی به مردم ارائه شود. اگر در این زمینه اخلالی وجود داشته باشد که خدای ناکرده نه تنها خدمتی به مردم صورت نگیرد بلکه مردم نگران باشند که سر و کار آنها به اداره یا فلان بانک بیفتد در واقع هزینه‌ای که می‌شود در جهت منفی است و اثرگذاری لازم را ندارد.

او ادامه داد: ۱۰، ۱۱ سال است که با صنوف مختلف جلسات متعدد برگزار کردیم و تا حد امکان سخنان آنها را شنیده‌ایم همچنین راه حل‌های آنها را نیز پیدا کرده‌ایم و امروز به جمع‌بندی‌های روشن رسیده‌ایم که در مناظره‌ها و باحثه‌ها مطرح شده است. اعتقاد داریم امروز که وارد عرصه انتخابات شده‌ایم این برنامه‌ها باید از روز شنبه شروع شود و راه حل‌ها اجرا شود نه اینکه بعد از انتخاب بررسی کنیم که حالا چه کاری باید انجام شود.

این نامزد انتخاباتی گفت: بازار، قلب اقتصاد کشور است. پس از سال ۹۷ و بیشتر شدن شدن مشکلات اقتصادی درباره اینکه چه چیزی مانع کسب و کار در بازار و پیشرفت کشور است چند جلسه ۳ تا ۴ ساعته با اصناف مختلف داشتم. در این جلسات به ۱۸ موضوع رسیدیم که باید به آن توجه و ایرادهای آن حل شود و درباره آن تصمیم‌گیری شود اگر این ۱۸ موضوع حل شود در بازار تحول بازار رخ می‌دهد. ثبات بازار در گرو پیش پذیری اقتصاد و ارزش پول ملی است. یکی از دلایل نابسامانی بازار فرارهای مالیاتی کسانی است که از فعالیت های ناسالم ، درآمدهای نجومی دارند.

کد خبر 863437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha