مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در در حاشیه ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری گفت: این همایش بزرگترین نمایشگاه تخصصی خاورمیانه در بخش ایمنی و آتش‌نشانی است‌.

همایش روز جهانی داوطلبان آتش نشانی

به گزارش همشهری آنلاین؛ ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری از امروز -۱۱ تیرماه ۱۴۰۳- آغاز شده و تا سیزدهم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

از جمله محورهای این همایش؛ مدیریت در عملیات آتش‌نشانی و ارتقاء ایمنی شهری، ارتقاء فرهنگ ایمنی و راهکار جلب مشارکت شهروندان، مهندسی ایمنی در برابر آتش، آینده‌نگری و حکمرانی ایمنی مخاطرات کالبدی و آتش‌نشانی، فناوری های نوین و هوشمندسازی در آتش‌نشانی و مهندسی آتش در تونل‌ها و فضاهای زیرسطحی است.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ میهمان خارجی از کشورهای هند، استرالیا، بلژیک، چین و... در این دوره شرکت کردند و در پنل ها و کارگاه ها حضور دارند.

او با تاکید بر اینکه از بخش‌های مختلفی مثل دانشگاه، صنعت پتروشیمی و... در این دوره نمایشگاه حضور دارند، افزود: افزایش مشارکت تولیدکنندگان در این نمایشگاه نسبت به قبل هم قابل توجه است. به طوری که حدود ۴۳ شرکت در این نمایشگاه شرکت حضوردارند که ۱۱ مورد دانش بنیان هستند.

محمدی ادامه داد: ۸۰ درصد از نیازمندی های صنعت ساختمان در حوزه آتش‌نشانی و حریق تولید شرکت های داخلی است. با حمایت می توان ۲۰ درصد دیگر هم بومی سازی کرد و نتیجه این اقدام اشتغال سازی و جلوگیری از خروج ارز خواهد شد. در نتیجه قیمت تمام شده محصولات کاهش پیدا می کند و سازندگان علاقه پیدا می کنند در ساختمان از دستگاه های حوزه ایمنی و آتش‌نشانی استفاده کنند.

او با بیان اینکه در حوزه نیازهای سازمان آتش‌نشانی در وضعیت مطلوب هستیم، تاکید کرد: در حوزه تجهیزات آتش نشانی هم ۵۰ درصد تولیدات داخلی است. امیدواریم روزی همه نیازمندی های آتش نشان در داخل تولید شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تصریح کرد: این همایش بزرگترین نمایشگاه تخصصی خاورمیانه در بخش ایمنی و آتش‌نشانی است‌، به طوری که ۲۳۰ مقاله به دبیرخانه آن ارسال که ۱۱۷ موردش تایید شده است.

کد خبر 863663
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha