مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
۰ نفر

با شروع فصل تابستان دغدغه والدین برای پر کردن اوقات فراغت فرزندانشان آغاز شده. حضور در کلاس‌های آموزشی و سرگرمی که روزهای طولانی تابستان را کوتاه و اوقات فراغت را پر کند جزو برنامه‌های والدین در این روزهاست.

اسکیت

همشهری: اسکیت یکی از رشته‌های جذاب ورزشی و تفریحی برای کودکان است. اگر مایلید فرزندتان را به پیست‌های اسکیت ببرید این راهنما را از دست ندهید؛ چون برخی از پیست‌های اسکیت استاندارد را در چهار گوشه شهر معرفی کرده‌ایم.

پیست اسکیت بوستان ساعی

این زمین بازی که در ضلع شرقی پارک ساعی جانمایی شده با داشتن محیطی شاد و جذاب، همه روزهای سال پذیرای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به اسکیت است. در این پیست کودکان و نوجوانان زیرنظر قهرمانان این رشته در ایران، اسکیت سرعت، اسکیت نمایشی، اسکیت فری استایل و اسکیت هاکی را تخصصی یاد می‌گیرند و با گذراندن مراحل آموزش، در مسابقات آن نیز شرکت می‌کنند. بد نیست بدانید کودکان کوچک‌تر از ۴ سال به دلایل فنی و ایمنی اجازه‌ استفاده از این پیست را ندارند. ورودی‌های شرقی و غربی بوستان ساعی در خیابان‌های ولیعصر(عج) و خالداسلامبولی دسترسی به این پیست را آسان‌ کرده است.

نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، ضلع‌شرقی پارک ساعی

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۹ تا ۲۲

ویژگی: در دسترس‌ترین پیست اسکیت تهران

پیست اسکیت بوستان لاله

از پیست‌های روباز تهران است که با وسعت ۱۵۰۰ مترمربعی در دل یکی از شلوغ‌ترین بوستان‌های پایتخت قرار دارد. حضور در پیست لاله برای افراد بازه سنی ۳ تا ۶۰ سال و امکان بازی همزمان والدین در کنار کودکانشان فراهم است. با توجه به جنس کفپوش این پیست از آسفالت، بهتر است تجهیزات ایمنی برای اسکیت‌سواری به همراه داشته باشید. اگر به‌خاطر کمبود جای پارک برای رفتن به این زمین اسکیت تردید دارید، بد نیست بدانید جانمایی یک پارکینگ طبقاتی بزرگ در چند قدمی بوستان لاله این نگرانی را رفع کرده است.

نشانی: خیابان فاطمی، ضلع‌شمالی بوستان لاله

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۴

ویژگی: شلوغ‌ترین پیست تهران

پیست اسکیت بوستان آب و آتش

از معدود پیست‌های اسکیت تهران است که علاوه بر فضای باز یک فضای سرپوشیده در زمین ۴۵۰۰ متری آن تعبیه شده است. رعایت استانداردهای بین‌المللی در طراحی این پیست نیز یکی از مهم‌ترین عواملی است که به محبوبیت آن دامن زده و بسیاری از خانواده‌ها با خیال راحت فرزندانشان را برای تمرین اسکیت به این پیست می‌آورند. یکی دیگر از ویژگی‌های این پیست اسکیت دسترسی به امکانات رفاهی و تفریحی ازجمله کافی‌شاپ، فروشگاه ورزشی، سالن بازی‌های کامپیوتری و... است که هر کدام با امکاناتی از مراجعان میزبانی می‌کنند.

نشانی: بزرگراه حقانی، ضلع‌جنوبی بوستان آب و آتش

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۳

ویژگی: استانداردترین پیست اسکیت

پیست اسکیت ایرانشهر

این پیست به‌دلیل قرارگرفتن در بوستان هنرمندان، به زمین اسکیت پارک هنرمندان معروف است. پوشش زمین این پیست از جنس آسفالت بوده و وسعت چندانی ندارد، از این‌رو حداکثر ظرفیت ۲۵ تا ۳۰ اسکیت‌باز را دارد. در این پیست کودکان بالای ۳ سال می‌توانند با کمک مربیان رسمی فدراسیون اسکیت، آموزش ببینند. این روزها اگر قصد دارید اسکیت‌سواری کنید باید از ساعت ۱۹ به پیست بروید، چون سانس اول این زمین به آموزش اسکیت‌سواری اختصاص دارد. همچین درصورتی که کفش و تجهیزات مناسب اسکیت‌سواری ندارید، نگران نباشید می‌توانید از غرفه کنار زمین این وسایل را کرایه کنید.

نشانی: خیابان کریمخان‌زند، خیابان ایرانشهر شمالی، شمال بوستان هنرمندان

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴

ویژگی: کوچک‌ترین پیست

پیست اسکیت باشگاه انقلاب

جزو نخستین پیست‌های سرپوشیده اسکیت کشور است که در ضلع جنوبی مجموعه انقلاب و نبش خیابان اصلی قرار گرفته است. این پیست به‌دلیل داشتن کفپوش تخصصی اسکیت، سالن اسکیت هاکی، نمایشی و سرعت جزو استانداردترین پیست‌های اسکیت تهران به‌حساب می‌آید. در این پیست امکان فراگیری اسکیت برای کودکان و نوجوانان به‌صورت تخصصی و زیرنظر مربیان فدراسیون اسکیت فراهم است. اگر همراه فرزندتان به این پیست اسکیت می‌روید بعد از کلاس آموزشی یا تفریحی برای رفع خستگی حتما به فضای سبز مجموعه فرهنگی و ورزشی انقلاب و بوستان ملت سر بزنید که در نزدیکی این زمین اسکیت قرار دارند.

نشانی: خیابان ولیعصر(عج)، حدفاصل بزرگراه نیایش و خیابان سئول، مجموعه فرهنگی و ورزشی انقلاب

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۴

ویژگی: تخصصی‌ترین پیست اسکیت

پیست اسکیت آزادی

یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرباز تهران است که ۳۲ هزار مترمربع وسعت دارد. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پیست که آن را در قیاس با سایر پیست‌های اسکیت ممتاز می‌کند، ظرفیت یک‌هزار نفری تماشاگران این پیست است. با توجه به اینکه این پیست زیرنظر فدراسیون اسکیت کشور است، زمین و تجهیزات آن به‌صورت مداوم بهسازی شده و همین ویژگی توانسته این پیست را پرطرفدار کند تا جایی که خیلی از افراد برای آموزش و تمرین پیست راهی آزادی می‌شوند.

نشانی: کیلومتر ۵ آزادراه تهران- کرج، در شرقی، ورودی ۱۶ مجموعه ورزشی آزادی

روز و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲

ویژگی: بزرگ‌ترین پیست اسکی تهران

کد خبر 863684
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha