سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۷
۱ نفر

می گویند آدم‌های خوب حتی بعد از مرگ هم خیرشان به دیگران می‌رسد. این جمله دقیقا مصداق فردی مثل شهید سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه مردمی شهر تبریز است.

میراث ماندگار امام جماعت شهید

به گزارش همشهری آنلاین، تا وقتی خودش در قید حیات بود، طوری هوای مردم را داشت و به مشکلاتشان سر و سامان می‌داد که اهالی تبریز به نیکی از او یاد می‌کردند و وقتی هم به شهادت رسید، به قدری متاثر شدند که گویی پدر از دست داده‌اند.

بزرگمردی که گرچه دیگر در قید حیات نیست تا گره‌گشای مشکلات مردم باشد، اما خیرخواهی و مشکل‌گشایی را از خود به ارث گذاشته تا خانواده‌اش نیز در همین مسیر قدم بردارند. این را وقتی فهمیدیم که باخبر شدیم پدر و خانواده این شهید بزرگوار با اهدای هزینه‌های مراسم یادبود شهید به ستاد دیه آذربایجان شرقی، تعداد ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان را آزاد کرده‌اند.

محمدمهدی آل‌هاشم هدف خانواده خود از این اقدام را شادی روح پدر شهیدش اعلام کرده و گفته است: «ایشان تأکید داشتند اهدای هزینه‌های مراسم‌ مثل ترحیم یا یادبود درگذشتگان، سیره علوی و همان صدقه جاریه است که باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود. همچنین معتقد بودند زندانیان جرائم غیرعمد به‌طور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار می‌گیرند و این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید. از این‌رو باید در چنین شرایط سختی دست این افراد را بگیریم، بنابراین ما نیز تصمیم گرفتیم با حمایت از زندانیان غیرعمد به نیت‌های خیر ایشان جامه عمل بپوشیم.»

بیشتر بخوانید:

کد خبر 863763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha