روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی این کشور نسبت به کاهش توان نظامی هشدار داده است.

انگلیس

همشهری آنلاین: روزنامه فایننشال تایمز انگلیس در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی این کشور نوشت:

راب جانسون، مدیر سابق یکی از بخش‌های وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده است که نیروهای مسلح ما قادر به حفاظت از تمامیت ارضی خاک کشورمان نیستند. جانسون گفته است که در هر عملیات گسترده ای، مهمات ما به سرعت تمام می شود و دفاع ما بسیار ضعیف است و ما آمادگی جنگیدن و پیروزی در هیچ درگیری نظامی مسلحانه را نداریم. به گفته جانسون، نیروهای مسلح انگلیس بر اساس «حداقل ممکن» عمل می‌کنند و این وضعیت فقط به آنها اجازه می‌دهد که عملیات‌های حافظ صلح بشردوستانه و همچنین تخلیه غیرنظامیان از مناطق جنگی و برخی اقدامات ضد خرابکاری را انجام دهند، چون انگلیس به وضعیتی رسیده است که در آن نظامیان نمی توانند به میزان مورد نیاز از سرزمین خود دفاع کنند.

در ادامه این گزارش آمده است:

جانسون همچنین توضیح داد که پدافند هوایی انگلیس برای متوقف کردن موشک‌های دوربرد «ناکافی» است، زیرا نیروی دریایی سلطنتی این کشور فاقد کشتی‌هایی برای گشت‌زنی در اقیانوس اطلس شمالی برای ردیابی و جلوگیری از فعالیت زیردریایی‌های روسیه است و نیروی هوایی انگلیس هم دو برابر تعداد نبردهای فعلی به هواپیما نیاز دارد جانسون افزود که اگر نیرویی علیه مامشابه نیروهای مستقر در جزایر فالکلند مداخله کند و یا درگیری‌های عراق ایجاد شود، نیروهای انگلیس مجهز نیست و در معرض خطر قرار دارد.

این مقام انگلیسی همچنین در پایان در مورد نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در ارتش به ویژه برای مقابله با تهدیدات روسیه هشدار داد و گفت که دولت بعدی این کشور باید حداقل 3٪ از تولید ناخالص داخلی یا حدود 80 میلیارد پوند هزینه نظامی هدف قرار دهد.

کد خبر 863786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha