سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

اعضای شورای اسلامی شهر الحاقیه افزایش سقف کارت بلیت های استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳ راتصویب کردند.

جلسه شورای شهر تهران با حضور شهردار

به گزارش همشهری آنلاین؛ علی اصغر قائمی در دویست و چهل و ششمین جلسه شورا در جریان بررسی «الحاق یک تبصره ذیل ماده ۷ مصوبه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۱۴۰۳» و «الحاق یک بند به تبصره یکم ماده واحده مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران» با بیان اینکه سقف کارت‌های چند منظوره از تاریخ اجرای این مصوبه برای تمامی اقشار از ۳۰۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش می یابد، اظهار کرد: شهرداری باید بار مالی ناشی از این مصوبه را محاسبه و به شورا ارسال کند.

او با بیان اینکه دولت مکلف است طبق بودجه سنواتی به منظور حمایت و تجلیل از رشادت های جانبازان که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه دارند و جانبازان دارای ۲۵ درصد جانبازی، خدماتی را ارائه کند، یادآور شد: شهرداری تهران موظف است نسبت به ارائه خدمات رایگان به این قشر اقدام و هزینه های آن را در حساب های فی ما بین دولت اعمال کند.

قائمی با بیان اینکه برآورد مالی کارت منزلت و خبرنگاران ۶۲.۵ میلیارد تومان بوده که به بیش از ۸۸ میلیارد تومان در سال جاری می رسد و بار مالی سنگینی ندارد، خاطرنشان کرد: افزایش سنگین و جدی در این زمینه نداریم و تقاضای ما تصویب این الحاقیه است.

بار مالی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی با افزایش سقف کارت منزلت

مجید باقری معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران هم در این جلسه گفت: ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان افزایش هزینه ناشی از افزایش سقف کارت منزلت ایجاد خواهد شد که به شورا ارائه می شود اما در طرح دولت برای جانبازان و ایثارگران که به بیش از ۸۰۰ هزار نفر می رسد و تشخیص آن نیز سخت است، بار مالی سنگینی دارد.

او افزود: تکلیف دولت باید به صورت دقیق در این طرح لحاظ شود؛ چراکه بار مالی چشمگیری دارد و باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

رایگان سازی برخی خدمات باید شفاف سازی شود

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه آنچه در این زمینه اهمیت دارد اطلاع رسانی به شهروندان درخصوص رایگان کردن برخی خدمات و تخفیف هاست، اظهار کرد: بسیاری از شهروندان درخصوص این مصوبات بی اطلاع هستند و به نظر می رسد در شهرداری باید در مورد این تخفیف ها شفاف سازی کنیم.

او ادامه داد: برای اماکن فرهنگی و ورزشی و حوزه حمل و نقل مصوباتی را برای اقشار مختلف داریم و می بینیم که در کف جامعه، افراد از آن مطلع نیستند. باید طرحی آماده شود که چنین مصوباتی توسط سازمان های مربوطه به اطلاع مردم برسد.

فرایند استفاده از کارت بلیت برای جانبازان معیوب است

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه فرآیند استفاده جانبازان از کارت بلیت ها معیوب است و کرامت آنها حفظ نمی شود، تصریح کرد: باید به صورت اینترنتی استفاده از این خدمات دنبال و کارت ها توسط پست برای افراد ارسال شود. درخواست ما این است که شهرداری تا زمان رفع این مسئله موضوع را دنبال کند.

گفتنی است این دو الحاق با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

کد خبر 863938
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha