کریم اعظمی: برای منصور ابراهیم‌زاده همه چیز از اول آغاز شده است.

 او روی نیمکت ذوب‌آهن دوباره در انتظار شروع لیگ‌برتر است؛ لیگی که سال گذشته فقط در هفته آخر با او نامهربان بود تا در نهایت ذوب‌آهن جام قهرمانی را به استقلال تهران هدیه بدهد. ابراهیم‌زاده اما چند روز بعد قهرمانی جام‌حذفی را از آن تیمش کرد تا در اولین سال سرمربیگری‌اش کارنامه موفقی را از خود برجای بگذارد. سرمربی ذوب‌آهن در مورد آخرین وضعیت این تیم و مسائل دیگر پاسخگوی سئوالات همشهری شد.

  • شرایط فعلی ذوب‌آهن را چطور می‌بینید؟

ما روز شنبه از اردوی ترکیه بازگشتیم و پس از یک روز استراحت از دیروز تمرینات را آغاز کردیم. در اردوی ترکیه تقریبا به اهداف خود رسیدیم و سه بازی تدارکاتی مقابل تیم‌های لیگ‌برتری، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم این کشور انجام دادیم که صاحب دو برد و یک تساوی شدیم.

  • باتوجه به اینکه استقلال تهران هم در این اردو حضور داشت، چرا با این تیم بازی تدارکاتی انجام ندادید؟

ما سه‌شنبه وارد ترکیه شدیم و استقلالی‌ها دو روز بعد به دلیل شرایط نامساعد آب و هوایی این کشور را ترک کردند. اگر استقلالی‌ها در‌خواست انجام بازی دوستانه را می‌دادند به طور حتم من قبول می‌کردم.

  • در آستانه شروع لیگ‌برتر، مهم‌ترین نگرانی منصور ابراهیم زاده چیست؟

نگرانی من فقط به وضعیت دروازه‌بان‌های ذوب‌آهن بر‌می‌گردد چرا‌که محمد باقر صادقی آسیب‌دیده و حدود دو ماه نیز او را در اختیار نخواهیم داشت و از طرفی عباس قاسمی هم دانشجو است و ماندنش در تیم ما قطعی نیست. او برای کارشناسی امتحان داده و اگر قبول نشود باید به خدمت سربازی برود. از طرفی جواب امتحان او 10 روز دیگر اعلام می‌شود ولی فرصت نقل‌وانتقالات لیگ‌برتر دیروز به پایان رسید. ما در این زمینه باید با سازمان لیگ صحبت کنیم و درخواست کنیم که اگر قاسمی قبول نشد و قرار شد به خدمت سربازی برود، اسم او را از فهرست خارج کنیم. البته شهاب گردان را هم جذب کرده‌ایم.

  • چند بازیکن جدید به تیم شما اضافه شده‌اند؟

چهار بازیکن؛ شهاب گردان، آندره، جلال امیدیان و محمد قاضی. وحید امرایی هم که دچار مشکلاتی شده بود از امسال دوباره برای ذوب‌آهن بازی خواهد کرد.

  • قبول دارید که ذوب‌آهن در فصل نقل‌وانتقالات تنبل بود؟

بحث تنبلی به هیچ عنوان مطرح نیست. ما نخواستیم شلوغ‌کاری کنیم و بیشتر به فکر برطرف کردن نقاط ضعف خود بودیم. در ضمن دو بازیکن خارجی هم در پست‌های هافبک دفاعی و هافبک تهاجمی به تیم ما اضافه خواهند شد.

  • چه بازیکنانی از تیم شما جدا شدند؟

عیسی اندوی، مجید باجلان و شاهین خیری جزو بازیکنان تاثیرگذار ما بودند که جدا شدند و در ضمن سانتوز و عبید جاسم هم رفتند که البته جزو بازیکنان اصلی ما نبودند.

  • در لیگ‌برتر معمولا تیم‌هایی که نتایج خوبی می‌گیرند فصل بعد دچار افت می‌شوند. از این موضوع نگران نیستید؟

به‌هرحال ممکن است این اتفاق بیفتد ولی ما باید تلاش کنیم تا همچنان نتایج خوبی بگیریم. البته تیم‌هایی که موفق می‌شوند معمولا برای سال آینده ستاره جذب می‌کنند و پول‌های زیادی هزینه می‌کنند ولی ما این کار را نکردیم و اکثر نفرات فصل گذشته هم در کنار ما هستند.

  • امسال قرار است در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشید. به نظر شما ذوب‌آهن توان رویارویی با تیم‌های مطرح آسیا که ستاره‌های خارجی را به خدمت می‌گیرند دارد؟

آنها نمی‌توانند بیشتر از چهار بازیکن خارجی بگیرند و ما هم سعی می‌کنیم روی تاکتیک آنها و مهار بازیکنان تاثیرگذار این تیم‌ها کار کنیم و با این روش به موفقیت برسیم.

  • آیا با رفتن خلعتبری به بوندس‌لیگا موافق هستید؟

من دراین مورد با خلعتبری حرف زدم و او گفت که دوست دارد در ذوب‌آهن بماند و در لیگ قهرمانان آسیا به تیم ما کمک کند. البته من هیچ وقت جلوی پیشرفت این بازیکن را نمی‌گیرم و شاید او به این نتیجه برسد که به آلمان برود. باید بگویم که تعامل خوبی بین ما و خلعتبری وجود دارد و هر اتفاقی که به صلاح باشگاه و این بازیکن باشد، من مخالفتی نخواهم داشت.

  • به نظرشما ماندن در ذوب‌آهن به صلاح خلعتبری است یا رفتن به بوندس‌لیگا؟

من از مدت‌ها قبل می‌دانم که باشگاه کلن آلمان او را می‌خواهد ولی خلعتبری باید به خوبی روی این موضوع فکر کند چون رفتن به بوندس‌لیگا یک موضوع است و فیکس بازی کردن موضوع دیگری است. به نظر من این خوب نیست که خلعتبری در خارج از ایران بازی کند ولی ذخیره باشد.

  • به نظر شما ذوب‌آهن در فصل جدید هم مدعی قهرمانی است؟

ما باز هم به تکرار موفقیت سال گذشته فکر می‌کنیم و باتوجه به پتانسیل ذوب‌آهن باید بگویم که در فصل جدید هم مدعی هستیم. البته امسال کار سخت‌تری در پیش داریم چون همه از ذوب‌آهن توقع دارند و از طرفی در رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا هم حضور خواهیم داشت.

  • در روزهای اخیر بحث حضور شما در تیم ملی مطرح شده و می‌گویند که قرار است دستیار افشین قطبی شوید. آیا حاضرید این پست را قبول کنید؟

من فصل گذشته هم به افشین قطبی و علی دایی کمک کردم و بازیکنان آماده‌ای را تحویل تیم ملی دادم. من و قطبی شناخت کاملی از هم نداریم و اطلاعات‌مان در مورد یکدیگر براساس مسائلی است که در رسانه‌ها وجود دارد. از طرفی من با باشگاه ذوب‌آهن قرارداد دارم و بحث دیگرم این است که آیا خودم می‌توانم با فدراسیون تعامل داشته باشم یا نه؟

  • شما حاضرید از ذوب‌آهن بروید و در تیم ملی دستیار قطبی باشید؟

من حاضرم به سرمربی تیم ملی کمک کنم ولی به باشگاه ذوب‌آهن تعهد دارم و نمی‌توانم حضور فیزیکی در تیم ملی داشته باشم. من فعلا در خدمت ذوب‌آهن هستم.

کد خبر 86425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز