مروری بر اخبار اقتصادی جهان نشان می دهد که میزان رشد اقتصادی در اروپا چندان چنگی به دل نمی زند و جنگ تجاری چین و آمریکا هم رو به گسترش است با این حل با وجود محدودیت های موجود طبق آمار های موجود به زودی حجم تجارت جهانی به بیش از ۳۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

بندر گمرك تجارت صادرات

به گزارش همشهری آنلاین، مروری بر اخبار اقتصادی جهان نشان می دهد که میزان رشد اقتصادی در اروپا چندان چنگی به دل نمی زند و جنگ تجاری چین و آمریکا هم رو به گسترش است با این حل با وجود محدودیت های موجود طبق آمار های موجود به زودی حجم تجارت جهانی به بیش از ۳۲ تریلیون دلار خواهد رسید.

ارزش تجارت جهانی به ۳۲تریلیون دلار رسید

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد تجارت کالا و خدمات در ۳‌ماه اول سال‌ جاری مثبت شده و اگر روند به همین شکل ادامه یابد، تجارت جهانی در سال۲۰۲۴ می‌تواند به حدود ۳۲هزار میلیارد دلار برسد.

ضعف آمریکا در ایجاد محدودیت برای چین

آمریکا و اروپا با هدف حمایت از صنایع داخلی و کاهش اتکا به چین، تعرفه‌هایی روی محصولات انرژی پاک چین وضع کرده‌اند، اما به ‌نظر نمی‌رسد غرب قدرت مالی کافی برای اعمال این تحریم‌ها داشته باشد.

کاهش صادرات نفت آمریکا به اروپا

صادرات نفت خام از آمریکا به اروپا کاهش یافت و به کمترین میزان در ۲سال اخیر رسید. علت این کاهش صادرات افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل است که باعث شده حجم صادرات ۱۴درصد کاهش یابد.

افزایش ۴۱درصدی درآمدهای روسیه از صادرات انرژی

درآمد حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در نیمه اول سال، ۴۱درصد افزایش یافت و به ۶۵میلیارد دلار رسید. درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز حدود یک‌سوم از کل درآمدهای روسیه را تشکیل می‌دهد.

راه‌اندازی کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی

رئیس‌جمهور اندونزی گفت: نخستین کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را راه‌اندازی کرد، زیرا کشورهای جنوب شرق آسیا در حال حرکت برای به ‌دست آوردن جایگاه در این صنعت نوظهور هستند.

تعداد کاربردان تردز به ۱۷۵میلیون نفر رسید

مارک زاکربرگ در آستانه یک‌سالگی جدیدترین شبکه اجتماعی شرکت متا اعلام کرد تعداد کاربران ماهانه فعال تردز به بیش از ۱۷۵میلیون نفر رسیده است. تردز متعلق به شرکت متا، مالک اینستاگرام و فیس‌بوک است.

کاهش روند تولید در اروپا

تازه‌ترین آمارها از شاخص مدیران خرید در اروپا نشان می‌دهد که چشم‌انداز تولید در این منطقه نزولی است. شاخص مدیران خرید شاخصی است که میزان تولید را اندازه‌گیری می‌کند و در حال حاضر روند کاهنده دارد.

کد خبر 864764
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
    0 0
    سهم ايران از اين همه ثروت در تجارت جهانی چيست؟