سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اعلام کرد که آرای ایرانیان مقیم آمریکا در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران آرای در مقایسه با مرحله اول این انتخابات، ۲۹ درصد افزایش آرا داشته است.

ابوالفضل مهرآبادی

به گزارش همشهری آنلاین، «ابوالفضل مهرآبادی» سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن جمعه شب به وقت محلی در نیویورک گفت: در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران علیرغم تلاش های مذبوحانه گروههای معاند، انتخابات در آمریکا، به نحو احسن برگزار شد و خوشبختانه نسبت به دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری ایران ۳۵ درصد افزایش آرا داشتیم.

او تصریح کرد: در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا همچنین نسبت به مرحله اول این دوره، ۲۹ درصد افزایش آرا داشتیم که از تمامی داوطلبانی که در اکثر شهرهای مختلف آمریکا، مسوولیت برگزاری انتخابات را داشتند، قدردانی می کنیم.

مهرآبادی با قدردانی از همه ایرانیان مقیم آمریکا که در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، افزود: ایرانیانی بودند که از راههای دور و نزدیک، افرادی که شاید ۳۰۰ تا ۴۰۰ مایل رانندگی کردند و به شهر واشنگتن برای شرکت در انتخابات آمده بودند که جای قدردانی دارد.

سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اضافه کرد: الحمدلله انتخابات خیلی خوب و باشکوه برگزار شد و امیدواریم رئیس جمهور آینده امید این عزیزان را برآورده کند و کشوری مملو از موفقیت، پیروزی و شادی برای عزیزان در داخل و خارج باشیم.

مهرآبادی همچنین گفت: دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن همانند دوره های گذشته، آمادگی خود را برای ارائه تسهیلات ویژه به هموطنان عزیز جهت تردد به کشور (ایران) اعلام می کند.

ایرانیان مقیم آمریکا روز جمعه به وقت محلی همزمان با مردم سراسر ایران با حضور در ۳۵ شعبه اخذ رای در ۲۱ ایالت آمریکا برای شرکت در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران پای صندوق های رای حضور یافتند.

مشارکت ایرانیان مقیم آمریکا در مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران به گونه ای بود که صندوق های اخذ رای در سراسر آمریکا از ۳۱ شعبه به ۳۵ حوزه اخذ رای افزایش یافت.

مشارکت خوب ایرانیان مقیم آمریکا در ایالت های مختلف در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست ایران در حالی بود که اپوزیسیون و مخالفان جمهوری اسلامی ایران مستقر در آمریکا در روزهای اخیر تلاش بسیاری برای عدم مشارکت ایرانی ها کرده بودند که این بار نیز هموطنان ایرانی توطئه آنان را نقش بر آب کردند.

نکته حائز اهمیت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا آن بود که حتی برخی منتقدان سر سخت نیز پای صندوق های رای حضور یافتند که برخی بطور رسمی شرکت خود را اعلام کردند اما برخی ترجیح دادند در سکوت در این دوره از انتخابات شرکت کنند.

همچنین با هماهنگی های صورت گرفته با پلیس آمریکا، ایرانیان مقیم این کشور در امنیت توانستند در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

مشارکت خوب ایرانیان مقیم ایالات متحده آمریکا در دور دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همچنین در حالی بود که روز پنجشنبه چهارم جولای (ژوئیه) روز استقلال آمریکا و تعطیل رسمی در این کشور بود و با توجه به اینکه روزهای شنبه و یکشنبه نیز در آمریکا، تعطیلات آخر هفته به شمار می رود، روز جمعه پنجم جولای (زمان برگزاری مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران) بین التعطیلین بود و بسیاری از مردم آمریکا در تعطیلات به سر می برند.

بر اساس اعلام دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن، دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران، روز جمعه ۱۵ تیرماه (۵ جولای/ژوئیه) از صبح به وقت محلی، در ۲۱ ایالت و ۳۵ حوزه رای گیری برگزار شد.

دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در ایالت های آریزونا، کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، ماساچوست، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، کانزاس، نبراسکا، نیوجرسی، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگان، تگزاس، ویرجینیا و ویسکانسین برگزار شده است.

در ایالت نیویورک سه حوزه رای گیری در بوفالو، کوئینز و منهتن وجود خواهد داشت. ٢ شعبه اخذ رای نیز در شهرهای بوفالو و سیاتل جهت فراهم آوردن امکان اخذ رأی برای هموطنان مقیم کانادا در نظر گرفته شده که دولت کانادا با برگزاری انتخابات در این کشور مخالفت کرده است.

مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار شد و دکتر «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران شد.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‏تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ و میزان مشارکت نیز ۴۹.۸ درصد است.

کد خبر 864895
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha