در سالروز استقلال بلاروس، برج آزادی به رنگ پرچم این کشور درآمد و سرود ۲ملت در محوطه برج طنین‌انداز شد. این برنامه که توسط شهرداری تهران تدارک دیده شده بود، با حضور جمعی از مدیران شهری، سفیر بلاروس و مدیر مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد .

بلاروس

همشهری آنلاین - این برنامه که توسط شهرداری تهران تدارک دیده شده بود، با حضور جمعی از مدیران شهری، سفیر بلاروس و مدیر مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد تا در شادی مردم کشوری که بیش از ۳۰سال با ایران روابط دوستانه فرهنگی، تجاری دارد، سهیم باشیم.

ماجرای جشن چه بود؟

دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس:سوم جولای روز مهمی برای مردم بلاروس است. درواقع روز استقلال این کشور به شمار می‌آید. ۸۰سال پیش بلاروس از دست مهاجمان فاشیسم آزاد شد. در جنگ جهانی دوم از هر ۳بلاروسی یک نفر کشته شدند؛ به همین دلیل روز استقلال بلاروس تجسمی از غرور و شجاعت ملت ماست که از گذشتگان ما به ارث رسیده و برای آیندگان خواهد ماند؛ بنابراین نمادی از شکوه ملی به شمار می‌آید.

میزبانی برج سپید از مهمانان خارجی

مجتبی حسینی، مدیر مجتمع فرهنگی ـ هنری برج آزادی:از حضور سفیر کشور بلاروس در این مجموعه خوشحالیم. اکنون در گوشه و کنار داخل مجموعه آزادی آثار هنری و صنایع‌دستی هنرمندان زیادی وجود دارد، اما در آینده می‌تواند دیوارهای این مجموعه محل نمایش آثار هنرمندان و چهره‌های کشور بلاروس باشد یا برنامه‌های فرهنگی قابل‌توجهی را اجرا کنیم.

واکنش سفیر به پیشنهاد مدیر برج آزادی چه بود؟

دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس برج آزادی از جاذبه‌های مهم گردشگری تهران است و بازدید از این محل برای هیأت‌های ما اهمیت دارد. درباره برنامه‌های فرهنگی و هنری، حتما این کار انجام خواهد شد و روزهای بلاروس(مناسبت‌های کشور بلاروس) بهترین فرصت برای این فعالیت است و حتی در حال برنامه‌ریزی برای اجرای طرحی با عنوان هفته بلاروس هستیم که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد پیگیری می‌شود.

بازدید از برج

در ادامه این برنامه سفیر بلاروس و همراهانش از بخش‌های مختلف برج دیدن کردند و راهنمای برج توضیحاتی به بازدیدکنندگان ارائه داد. گرفتن عکس یادگاری از دیگر بخش‌های این بازدید بود.



همکاری مشترک تهران و مینسک
حمیدرضا غلامزاده، معاون روابط و همکاری‌های بین‌الملل مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران:
تهران و مینسک خواهرخوانده‌اند، اما تاکنون ارتباط فعال زیادی با هم نداشته‌اند. امیدواریم بتوانیم در آینده برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و...زیادی مانند رویدادهای فرهنگی را اجرا کنیم و از دانش فنی و مدرن شهری همدیگر برای پیشرفت شهر بهره‌مند شویم. سال گذشته سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ۲کشور را داشتیم و اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توان گفت هر دو کشور در زمینه دیپلماتیک امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توان فصل جدیدی از روابط را باز کرد. در زمینه شهری هم امیدواریم این ارتباط‌ها گسترش یابد و بتوانیم از دانش هم در زمینه توسعه شهری استفاده کنیم.

سفیر بلاروس:جواهر تهران شهروندانش هستند

دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس، در 2دوره، ماموریت حضور در ایران را داشته و در مجموع سابقه 7سال سکونت در پایتخت دارد. او در گفت‌وگو با همشهری درباره تهران، جاذبه‌های دیدنی‌اش و روابط دیپلماتیک 2کشور نکات جالبی گفته است.

روابط دیپلماتیک ایران و بلاروس
سال گذشته سی‌امین سالگرد روابط دوستانه خود با ایران را جشن گرفتیم. در این سال‌ها مسیری طولانی را گذراندیم و حقیقتا روابط دوستانه‌ای بین 2کشور وجود داشت و در همین راستا پروژه‌های زیادی کلید خورد و موضوع‌های بشردوستانه متنوعی پیگیری شد. ایران قابلیت‌های زیادی برای فعالیت مشترک در زمینه سرمایه‌گذاری و اقتصادی دارد. ما نگاه مثبتی به همکاری‌های مشترک داریم و امیدواریم با توجه به انگیزه‌های موجود، روابط 2کشور بیشتر شود.

تهران از نگاه سفیر
شهری زیبا و تمیز که در این سال‌ها شاهد توسعه‌اش بوده‌ام؛ توسعه‌ای که هر سال هم بیشتر می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی پایتخت
باغ‌های زیبا، بوستان‌ها، موزه‌ها، مجموعه‌های مذهبی و برج‌ها هستند.
مقبره امام خمینی(ره) و مصلای تهران جزو مکان‌های خاص این شهر به شمار می‌آیند.
خزانه ملی منحصر به فرد است.
کاخ‌های سعدآباد، نیاوران و گلستان خاص هستند.
برج‌های آزادی و میلاد واقعا منحصر به فرد هستند و به همین دلیل هیأت‌های رسمی زمان حضورشان در ایران از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند.
تهران هر روز بهتر از قبل می‌شود؛ مثلا در ماموریت اول حضورم در اینجا مجتمع ایران‌مال در حال احداث بود، اما الان مجموعه‌ای بزرگ و دیدنی
است.

کد خبر 864979
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    بندهای خداهمشون راشیتیسم دارند..روزی ده دقیقه آفتاب روببینند خوب میشند
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
    0 0
    👍ایران خواهان تفاهم بادیگران است.🌹🌹🌹🌹