فدراسیون کشتی روسیه در بیانیه‌ای انصراف خود را از المپیک پاریس اعلام کرد.

المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، فدراسیون کشتی روسیه در بیانیه‌ای انصراف خود را از بازی‌های المپیک پاریس اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: ۵ تا ۱۱ آگوست مسابقات کشتی در پاریس فرانسه به عنوان بخشی از بازی های المپیک برگزار می شود.

کشتی گیران روس در شرایط فشار تحریمی، محدودیت های بی دلیل و با بررسی های کلی و شدید برای پذیرش، موفق شدند ۱۶ سهمیه المپیک از ۱۸ مورد ممکن را به دست آورند اما قهرمانان بازی های المپیک مجاز به رقابت نیستند.

اواسط ژوئن "لیست ورزشکاران پذیرفته شده" در سایت کمیته بین المللی المپیک منتشر شد که شامل تنها ۱۰ کشتی گیر روسی بود که نام برخی از آنهایی که سهمیه کسب کرده بودند دیده نمی‌شد. کمیته بین المللی المپیک به مانعی بر سر راه عبدالرشید سعداله‌یف برای کسب سومین مدال المپیک تبدیل شد و به زائوربک سیداکوف، زائور اوگویف، موسی اولویف و سایر کشتی گیران تیم ملی روسیه فرصت رقابت نداد. در همین راستا کمیته اجرایی فدراسیون کشتی روسیه نشستی را با کادر مربیان تیم های ملی روسیه در رشته های کشتی آزاد، بانوان و کشتی فرنگی و با ورزشکارانی که برای بازی های المپیک دعوت شده بودند برگزار کرد و به نتیجه لازم رسید.

تصمیم به اتفاق آرا امتناع از شرکت در بازی های المپیک است. فدراسیون کشتی روسیه، ورزشکاران و مربیان تیم های ملی روسیه در کشتی آزاد، بانوان و کشتی فرنگی، از سیاستمداران پیروی نمی کنند و اجازه نمی دهند روحیه تیم روسیه شکسته شود.

کد خبر 865007
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha