رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا چند ماه آینده وارد کشور خواهد شد.

چمران در جمع خبرنگاران

همشهری آنلاین- مهدی چمران در حاشیه دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هنوز شهردار را ندیده‌ام اما گزارشاتی از سفری که اخیراً تیم شهرداری به چین داشتند دریافت کردم، اظهار کرد: شهردار به شورا دعوت خواهد شد تا گزارشی ارائه شود.

وی با بیان اینکه قطارهای تولیدی در چین تایید شده و اگر مشکلی ایجاد نشود بهمن ماه اولین رام وارد کشور می‌شود، تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی تا چند ماه آینده وارد خواهد شد. دیگر اقدامات مکاتبات و طی فرآیندهای اداری بود که صورت گرفت.

چمران با تاکید بر اینکه هنوز تراموا برای ما جدی نیست، یادآور شد: البته تراموای مورد بحث با تراموای ریلی متفاوت است. تأکید ما این بوده که تراموای آزمایشی حتما چرخ لاستیکی باشد و در واقع اتوبوس دو کابین به شکل سه کابین طراحی شده و با توجه به اینکه طول زیادی دارد و باید مستقیم حرکت کند در خطوط بی آرتی فعالیت خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: این تراموا با توجه به خط کشی‌هایی که صورت گرفته می‌تواند تردد کند؛ حتی بدون راننده هم قابلیت تردد دارد اما با توجه به شرایط با راننده تردد خواهد کرد.‌

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم راه شهید رئیسی و توافقی که برای توسعه حمل و نقل عمومی وجود داشت با همان صمیمیت ادامه پیدا کند، یادآور شد: نمی‌گوییم مشکلی وجود نداشت اما از مدیران دعوت می‌شد که با گفت‌وگو و تلاش مشکلات حل شود. حمل و نقل عمومی برای مردم است و هر دولتی می‌تواند برداشت مثبتی از این تلاش‌ها داشته باشد. نه تنها مشکلی ایجاد نخواهد شد بلکه امیدواریم گشایش نیز ایجاد شود.

وی با اعلام اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در ایام اخیر رونمایی و بهره‌برداری شد، گفت: این اتوبوس‌ها در جنوب شرق و جنوب غرب پایتخت در حال استفاده هستند.

چمران با تاکید بر اینکه ما گفتیم که شهرداری از دوچرخه‌های دپو شده استفاده کند، اظهار کرد: ما این روند را دنبال خواهیم کرد که شهروندان بتوانند از دوچرخه‌ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه به حواشی که مطرح شده نباید توجه کرد، گفت: البته این اتفاقات پیش از این هم رخ داده و نمی توان آن را کارزار دانست. اینکه امضا جمع کنند، دلیل بر برکناری نیست و شورا تعیین می‌کند چه اتفاقی بیفتد و تغییر مدیریت‌ها به نوعی نتیجه‌ای جز متوقف شدن کار ندارد.‌ممکن است عده‌ای ۳۰۰ هزار امضا بیاورند تا کسی دیگر انتخاب شود. اگر قرار بر کارزار باشد باید برای رئیس جمهور هم انجام شود.برای رئیس جمهور آمریکا بارها کارزار ایجاد کردند اما چه اتفاقی افتاد؟ همچنان در حال کار است.

کد خبر 865122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha