یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

تیم ملی فوتبال آلمان احتمالا بهترین تیم جام در یورو ۲۰۲۴ بود اما باز هم حذف شد.

اسپانیا - آلمان

به گزارش همشهری‌آنلاین، شکست ۲بر یک در وقت‌های اضافه باعث حذف آلمان میزبان مقابل اسپانیا شد؛ در دیداری که می‌توانست فینال جام بین بهترین تیم‌های این تورنمنت باشد. تیم ملی آلمان در ۲جام‌جهانی و ۲یوروی اخیر یکی در میان در مرحله گروهی و در مرحله یک‌چهارم نهایی حذف شده است. بعد از میزبانی فرانسه در سال۱۹۸۴، هیچ میزبان یورویی برنده این تورنمنت نشده است. یورو۱۹۶۰ فرانسه به‌عنوان میزبان مقام چهارم را به‌دست آورد. سال۱۹۶۴اسپانیای میزبان قهرمان شد. سال۱۹۶۸هم ایتالیا جام را در کشورش نگه داشت.

در جام‌ملت‌های اروپا در سال۱۹۷۲ بلژیک سوم شد، یوگسلاوی سال۱۹۷۶ به مقام چهارمی قناعت کرد، ایتالیا هم سال۱۹۸۰ چهارم شد. سال۱۹۸۴ برای آخرین‌بار یک کشور میزبان که فرانسه باشد، به قهرمانی رسید. سال۱۹۸۸ آلمان‌غربی تنها تا نیمه‌نهایی دوام آورد، درحالی‌که ۲دوره قبل قهرمان شده و ۲دوره پیاپی نایب‌قهرمان جام‌جهانی شده بود، این تیم ۲سال بعد هم به قهرمانی جام‌جهانی رسید. سوئد سال۱۹۹۲ تا نیمه‌نهایی بالا رفت و انگلیس سال۱۹۹۶ همین سرنوشت را داشت. یورو۲۰۰۰ دو میزبان داشت که بلژیک در مرحله گروهی حذف شد و هلند در نیمه‌نهایی. پرتغال در یورو۲۰۰۴ فینال را به یونان باخت. سال۲۰۰۸ برای دومین‌بار میزبانی مشترک بود و اتریش و سوئیس هر دو در مرحله گروهی حذف شدند. سال۲۰۱۲ هم هر دو میزبان یعنی لهستان و اوکراین در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار رفتند. فرانسه سال۲۰۱۶ نتوانست از دومین میزبانی‌اش استفاده کند و در فینال به پرتغال باخت. سال۲۰۲۱ که یورو۲۰۲۰ با یک سال تأخیر به‌دلیل کرونا برگزار می‌شد، انگلیس تا فینال رفت اما در ضربات پنالتی به ایتالیا باخت. انگار میزبان‌ها طلسم شده‌اند.

ضربه سر مرینو در دقیقه۱۱۹ دومین گل ملی او برای اسپانیا بود. میگل آنخل مرینو ۳۳سال پیش در ورزشگاه اشتوتگارت گل زد و پریشب پسرش میکل، شادی گل او را دوباره در همان ورزشگاه تکرار کرد.

مرینو زننده سومین گل دیرهنگام تاریخ یورو بود؛ آرتم دووبیک در یورو۲۰۲۴ و دقیقه ۱۲۰:۳۶، میشل پلاتینی در یورو۱۹۸۴ و دقیقه ۱۱۸:۵۳ و میکل مرینو در یورو ۲۰۲۴ و دقیقه ۱۱۸:۵۲ به گل رسیدند.

فقط ۳بازیکن تعویضی در تاریخ اسپانیا بیش از یک گل در یک تورنمنت معتبر به ثمر رسانده‌اند؛ فرناندو تورس ۲۰۰۲، آلوارو موراتا۲۰۲۲ و دنی اولمو ۲۰۲۴.

هر سه گل این مسابقه را بازیکنان تعویضی به ثمر رساندند؛ دنی اولمو، فلوریان ورتس و مرینو. این چهارمین باری بود که چنین اتفاقی می‌افتاد (به استثنای گل به‌خودی)، پس از بازی روسیه - چک در یورو۱۹۹۶، دیدار ایتالیا - اتریش در یورو۲۰۲۰ و مسابقه کرواسی - اسپانیا در یورو۲۰۲۰.

ترکیب ابتدایی آلمان میانگین سنی ۲۹سال و ۲۷۲روز را داشت که سومین تیم پیر در تاریخ یورو بود. تیم اسپانیا بیش از ۳سال جوان‌تر بود (۲۶سال و ۱۹۳روز) اما زمانی که یکی از ستاره‌های جوان اسپانیا، پدری ۲۱ساله، تنها پس از ۸دقیقه تعویض شد، اختلاف سن ۲تیم کمتر شد.

پدری به‌دلیل مصدومیت تعویض شد و این تعویض که دقیقه ۷:۵۴ انجام شد، زودترین تعویض در تاریخ رقابت‌ها بود.

در تلاش برای تبدیل‌شدن به جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو، یامال هنوز نتوانسته هیچ‌یک از ۱۳شوت خود را درون دروازه حریفان اسپانیا جای بدهد. تنها بازیکن دیگری که در این دوره بیشتر از او شوت زد و گلی ثبت نکرد، کریستیانو رونالدو بود که برای تبدیل‌شدن به پیرترین گلزن تاریخ یورو تلاش می‌کرد، با ۲۰شوت.

اسپانیا به ششمین نیمه‌نهایی خود در مسابقات قهرمانی اروپا رسیده است و تنها آلمان‌(۸) رکورد بهتری از آنها دارد. اسپانیا این فرصت را دارد که با قهرمانی در این دوره از آلمان‌(۳) سبقت بگیرد و به پرافتخارترین تیم تاریخ یورو تبدیل شود.

اسپانیا برای اولین‌بار در تاریخ موفق شد در مراحل حذفی ادوار یورو یا جام‌جهانی مقابل تیم میزبان پیروز شود؛ ۱۹۳۴ایتالیا، ۱۹۵۰برزیل، ۱۹۸۰ایتالیا، ۱۹۸۴فرانسه، ۱۹۸۸آلمان، ۱۹۹۶انگلستان، ۲۰۰۲کره‌جنوبی، ۲۰۰۴پرتغال، ۲۰۱۸روسیه با شکست لاروخا مقابل تیم‌های میزبان همراه بود.

در بازی آلمان و اسپانیا ۳۹خطا انجام شد که بیشترین خطا در یک بازی یورو بعد از بازی کرواسی مقابل پرتغال‌(۴۰) در مرحله یک‌هشتم نهایی۲۰۱۶ بود. همچنین در این بازی ۱۵کارت (۱۴زرد و یک قرمز) داده شد که دومین بازی پرکارت در یورو، پس از دیدار چک و ترکیه در مرحله گروهی امسال (۱۸کارت شامل ۱۶زرد و ۲قرمز) بود.

کد خبر 865141
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha