برخلاف تصور رایج که روغن صورت را تنها برای پوست‌ خشک مفید می‌داند، استفاده از روغن صورت می‌تواند برای همه انواع پوست مزایایی داشته باشد.

skincare

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزیاتو، بهترین روغن‌های صورت روی همه انواع پوست جواب می‌دهند. تنها کافی است که بدانید چه روغنی برای صورت شما مناسب است.

مزایای استفاده از روغن صورت در روتین مراقبت از پوست
روغن‌های صورت به شکل عصاره‌گیری از منابع گیاهی مختلف به دست می‌آیند و ضمن ایجاد تعادل در پوست، یک لایه محافظتی دیگر هم ایجاد می‌کنند.

آنها عموماً دو کارکرد عمده دارند؛ با تشکیل یک لایه انسدادی روی سطح پوست، رطوبت را حفظ می‌کنند و همچنین به عنوان یک نرم‌کننده عمل می‌کنند و پوست را صاف و نرم نگه می‌دارند.

روغن‌های صورت برخلاف روغن‌های مصنوعی و معدنی غیرکومدون‌زا هستند به این معنی که باعث جوش‌ زدن نمی‌شوند و برعکس می‌توانند شرایط پوست شما را بهبود دهند.

روغن صورت بیشتر آبرسانی می‌کند یا مرطوب‌کننده؟
این دو محصول نقش متفاوتی در مراقبت از پوست دارند و می‌توانند از یکدیگر حمایت کنند. در حالی که مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها آبرسانی کرده و مواد فعال را به پوست می‌رسانند، روغن‌ها برای تغذیه و آماده‌سازی پوست مفید هستند.

استفاده از هر دو این محصولات به‌ویژه اگر پوست خشک دارید می‌تواند بیشترین سود را به شما برساند.

بسته به فرمولاسیون، روغن‌های خاصی را می‌توان برای افزایش آبرسانی به پوست، به سرم‌ها و مرطوب‌کننده‌های موجود اضافه کرد. برای مثال، می‌توانید یک قطره از روغن را کف دستتان ریخته، سرم یا مرطوب‌کننده‌ را به آن اضافه کرده و ترکیب کنید سپس روی پوستتان اعمال کنید.

چه زمانی از روغن صورت استفاده کنیم؟
به طور کلی، روغن صورت باید به عنوان آخرین مرحله روتین مراقبت از پوست (بعد از استفاده از سرم و یا مرطوب کننده) اما قبل از کرم ضد آفتاب و آرایش در صبح استفاده شود.

روتین صبحگاهی
روغن صورت را بعد از سرم و مرطوب کننده، اما قبل از ضد آفتاب و آرایش استفاده کنید. با این حال، مراقب باشید زیرا روغن‌ها می‌توانند SPF را تجزیه کنند.

روتین شبانه
روغن صورت را به عنوان آخرین مرحله بعد از سرم و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

در حالی که مطمئناً می‌توان از روغن‌ها به صورت روزانه استفاده کرد، اما باید توجه داشت که پوست بیش از حد به آنها وابسته نشود.

پوست می‌تواند به این پوشش متکی شده و تنبل شود. درنتیجه احساس می‌کند که برای هیدراته ماندن نیاز به انجام کار دشواری ندارد.

نحوه استفاده از روغن صورت
زیبایی روغن صورت در این است که محصولی عالی برای استفاده به همراه تکنیک‌های ماساژ صورت است و اغلب مزایای آروماتراپی تسکین‌دهنده نیز دارد. برای استفاده از روغن صورت بعد از پاکسازی کامل آن نکات زیر را در نظر بگیرید.

۲ تا ۳ قطره روغن را کف دستان خود ریخته و دست‌ها را به هم بمالید.

برای جذب بهتر بعد از استفاده از اسپری آبرسان یا میست صورت آن را به پوست بزنید.

برای تخلیه لنفاوی و جذب بهتر، با حرکات رو به بالا و بیرون ماساژ دهید.

روغن‌ها را می‌توان روی انتهای مو، کوتیکول‌ها و سایر نواحی خشک نیز اعمال کرد.

انتخاب روغن مناسب برای انواع پوست
در انتخاب روغن مناسب برای انواع پوست‌های چرب، حساس و خشک، توجه دقیق به مواد اصلی یا فعال در فرمول آنها بسیار مهم است. همچنین باید در ابتدا روغن را در مقادیر کم استفاده کنید تا واکنش پوستتان را متوجه شوید.

در ادامه یک راهنمای اجمالی برای یافتن بهترین روغن بر اساس نوع پوست شما آورده شده است.

پوست خشک
اگر پوستتان خشک است به دنبال روغن‌های غنی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E باشید. این روغن‌ها به تقویت سد پوستی، جلوگیری از از دست دادن آب و آبرسانی عمیق کمک می‌کنند.

گزینه‌های مناسب برای شما شامل روغن دانه انگور، اسکوالان، مارولا، گل رز و جوجوبا است.

پوست چرب
اکثر متخصصان پوست بر این نکته اتفاق نظر دارند که روغن‌های صورت برای پوست‌های چرب گزینه‌ چندان مطلبوبی نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید از آنها استفاده کنید باید انتخابتان را با دقت بیشتری انجام دهید.

بهتر است از روغن‌های با بافت سبک با خواص آنتی باکتریال یا آنتی اکسیدان استفاده کنید. روغن درخت چای می‌تواند برای درمان لکه‌های پوستی در موارد ابتلا به آکنه خفیف مفید باشد.

موادی مانند اسید سالیسیلیک، رتینوئیدها و امگا ۶ نیز می‌توانند به تنظیم تولید سبوم کمک کنند.

از روغن‌های غلیظ‌تر مانند روغن نارگیل که می‌توانند منافذ پوست را مسدود کرده و پوست چرب را تشدید کنند، خودداری کنید.

پوست حساس
باوجود اینکه بیشتر روغن‌های صورت گیاهی هستند، هنوز هم می‌توانند در افرادی که پوست حساسی دارند باعث تحریک شوند. همیشه بهتر است قبل از استفاده از محصول در یک منطقه بزرگتر، چند بار با یک پد آزمایشی کوچک آن را امتحان کنید و درصورت بروز هرگونه تحریک مصرف آن را فوراً متوقف کنید.

روغن‌های آرام‌بخش و محافظ مانند اسکوالان، مارولا، ویتامین E، گل رز و جوجوبا را انتخاب کنید و از روغن‌های ضروری که می‌توانند پوست حساس را تحریک کنند، خودداری کنید.

کد خبر 865152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مد و زيبایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha