در مالی، قیمت بلیت سینما حدود ۶۰ درصد میانگین درآمد هفتگی است، در حالی که در لوکزامبورگ قیمت بلیت سینما فقط ۱.۸ درصد میانگین درآمد هفتگی است. این رفم در ایران چقدر است؟

پردیس های سینمایی

همشهری آنلاین: «سینما رو به موت است.» این حرفی است که این روزها زیاد می‌شنویم،‌ آن‌هم نه فقط در اینجا و از زبان سینماگران داخلی بلکه در هالیوود و از زبان سینماگران امریکایی. پلتفرم‌های پخش آنلاین بزرگ‌ترین تهدید برای سینماها هستند. میل سینما رفتن، مخصوصا بعد از شیوع جهانی کرونا، کمتر از قبل شده و سینماها جز شبکه‌های مجازی که وقت زیادی از مردم را به خود اختصاص می‌دهند باید با رقبای گردن‌کلفت نمایش آنلاین فیلم هم رقابت کنند. در این وضعیت دخل و خرج کردن سینماها کاری دشوار است. در خارج از ایران،‌ سینماها برای رونق کسب و کارشان مدل‌های درآمدزایی مختلفی تعریف کرده‌اند و تلاش می‌کنند گروه‌های مختلف تماشاگران را به سینما بکشانند. با این حال، قیمت بلیت مسئله‌ای مهم در استقبال تماشاگران از سینماست. در سال ۲۰۲۱، بر اساس اطلاعات به دست آمده از یونسکو و بانک جهانی، قیمت بلیت در کشورهای مختلف اعلام شد.

ارزان‌ترین بلیت سینما در جهان متعلق به کشور السالوادور است با رقم ۰.۵۲ دلار و گران‌ترین به لبنان تعلق دارد با رقم ۲۹.۷۸ دلار. بلیت سینما در ایران در سینماهی مدرن ۸۰ هزار تومان است که ۱.۳۳ دلار می‌شود و با این رقم، ایران در میان کشورهایی با ارزان‌ترین قیمت بلیت سینما قرار می‌گیرد. البته در مقایسه قیمت بلیت سینمای کشورهای مختلف باید میانگین درآمد هر فرد و سهم بلیت سینما در سبد خانوار را هم در نظر گرفت.

در نمودار زیر قیمت بلیت در کشورهای مختلف آمده است.

مقایسه قیمت بلیت سینما در کشورهای مختلف | ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیت سینما در جهان | بلیت سینما در ایران چند درصد میانگین درآمد هفتگی می‌شود؟

در نمودار بعدی می‌بینید که بلیت سینما چند درصد از میانگین درآمد هفتگی در ۱۰ کشور را به خودش اختصاص می‌دهد. در مالی، قیمت بلیت سینما حدود ۶۰ درصد میانگین درآمد هفتگی است، در حالی که در لوکزامبورگ قیمت بلیت سینما فقط ۱.۸ درصد میانگین درآمد هفتگی است. پارسال در گزارشی اعلام شد که میانگین درآمد در ایران ۳۰۷ دلار در ماه است که بر این اساس، میانگین درآمد هفتگی حدود ۷۷ دلار می‌شود. اگر این عدد را قبول کنیم، قیمت بلیت سینما در ایران ۱.۶۸ درصد میانگین درآمد هفتگی را به خود اختصاص می‌دهد.

مقایسه قیمت بلیت سینما در کشورهای مختلف | ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیت سینما در جهان | بلیت سینما در ایران چند درصد میانگین درآمد هفتگی می‌شود؟

کد خبر 865211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 0
    اخه این چه حرفی هست سینما هالیود بر مبنای خاص خودش است اولا ارزش پول انها درامد انها یک اروپایی می تواند با حقوق خود در یک سال بجز اجاره خرج زندگی ماشین صفز کیلومتر بخرد و فیلم های ساخته شده بر مبنای vvfx و غیره بودجه گذاری و قیمتگذاری می شوند فیلم هایدر ایران بجز بی محتوایی و تکراری بودن داستان هبچ خلاقیت خاصی ندارند الان این فیلم ها حتی مجانی هم پخش شوند ارزش دیدن ندارن بعد با کشپر های دیگر مقایسه میکنید واقعا خنده دار است