چهار داوطلب زندگی در زیستگاه شبیه‌ساز مریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۳ وارد این زیستگاه شدند و در ششم جولای اجازه خروج یافتند. محفظه ۱۷۰۰ فوت مربعی در تأسیساتی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون برای شبیه‌سازی مریخ طراحی شده بود.

پایان زندگی مریخی خدمه ناسا

همشهری آنلاین - یکتا فراهانی: چهار داوطلب که در اولین زیستگاه شبیه‌سازی‌شده مریخ در مرکز فضایی جانسون آژانس فضایی ایالات متحده در هیوستون زندگی می‌کنند، پس از گذشت بیش از یک سال می‌خواهند از خانه زمینی خود خارج شوند.

پوشش زنده خروج خدمه

ناسا پوشش زنده خروج خدمه چهارنفره از زیستگاه را ارائه خواهد کرد. پخش زنده که شامل مراسم خوشامدگویی کوتاه است، در NASA+، تلویزیون ناسا، اپلیکیشن ناسا، وب‌سایت آژانس و همچنین در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی X و Facebook انجام خواهد شد.

استرس زندگی در مریخ

زندگی چهار عضو خدمه - کلی هاستون، آنکا سلاریو، راس براکول و ناتان جونز – و اولین مأموریت آنها یک سال پیش شروع شد

در یک سال گذشته، خدمه عملیات مأموریت مریخ را شبیه‌سازی کردند که شامل «مارسوالکس» بود. در بیانیه‌ای از ناسا آمده است که آنها علاوه بر حفظ تجهیزات و زیستگاه خود حتی چند نوع سبزیجات را هم برای تکمیل غذای خود، پرورش داده و برداشت کردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد خدمه تحت استرس‌های اضافی که خدمه مریخ تجربه خواهند کرد، کارکرده است. این شامل تا خیرهای ارتباطی با زمین، محدودیت منابع و انزوا بود.

پایان زندگی مریخی خدمه ناسا | بررسی استرس زندگی در مریخ

بیشتر بخوانید :

اکتشاف طولانی‌مدت

همان‌گونه که در وب‌سایت ناسا آمده است، ساختار پرینت سه‌بعدی؛ معروف به Mars Dune Alpha، یک زیستگاه مریخ را برای «پشتیبانی از ماموریت های فضایی کلاس اکتشاف طولانی‌مدت» شبیه‌سازی کرده است.

به گزارش سایت Science کسانی که در Mars Dune Alpha زندگی می‌کنند، زندگی را شبیه به تجربه مورد انتظار برای کسانی که در یک زیستگاه سطح مریخ آینده زندگی می‌کنند تجربه کردند.

علاوه بر خدمه CHAPEA، اعضای دیگر شامل استیو کورنر، معاون مدیر ناسا جانسون بودند. کیل لیندگرن، فضانورد و معاون مدیر ناسا، عملیات پرواز؛ گریس داگلاس، محقق اصلی، CHAPEA، جودی هیز، افسر ارشد علوم، اداره سلامت و عملکرد انسان؛ جولی کرامر وایت، مدیر مهندسی بودند.
ناسا اعلام کرد به دلیل محدودیت‌های امکانات و شرایط قرنطینه، خدمه قادر به پاسخگویی به درخواست‌ها برای حضور حضوری در این رویداد نخواهند بود.

همچنین در این بیانیه آمده: ناسا از طریق کمپین آرتمیس، بازگشت به ماه را برای اکتشاف‌های طولانی‌مدت انجام می‌دهد. ضمن آنکه درس‌های آموخته شده در ماه و اطراف آن نیز ناسا را ‌برای جهش غول‌پیکر بعدی و ارسال اولین فضانوردان به مریخ آماده می‌کند.

کد خبر 865280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha