یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: آیت‌الله خامنه‌ای، به نوعی به اشاره به رفتارهای شهید رئیسی با جزئیات، تاکید کردند که ایشان در آن مسیر حکمرانی مطلوب حرکت کرده و این شاخصه‌ها صرفا در حد ایده باقی نمانده بود بلکه در دولت شهید رئیسی شدنی شد و تجلی پیدا کرد.

صادق کوشکی

محمدصادق کوشکی تحلیلگر مسائل سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اعضای هیات دولت سیزدهم، اظهار کرد: در دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت سیزدهم نکته مهمی که تاکید شد بحث فعال نبودن عملکرد دولت فعلی بر انعکاس نکات مثبت انجام شده است. متاسفانه دولت سیزدهم در این موضوع اهتمام لازم را نداشت اما همانطور که رهبر انقلاب در زمان حیات شهید رئیسی هم اشاره کرده بودند، در ثبت و ضبط نکات مثبت باید فعالانه عمل کرد.

وی ادامه داد: در این دیدار، رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این موضوع گفتند که در قدم اول برای ثبت در تاریخ و در قدم بعدی به منظور مطرح ساختن یک الگوی مناسب باید این اقدام دنبال شود، تا یک رئیس جمهور در مسیری مشخص حرکت کند.

کوشکی افزود: نکته دوم این است که در راستای الگوسازی، رهبر انقلاب همواره تاکید دارند که دولتمردان باید به سمت الگوهای مطلوب حرکت کنند، باتوجه به اینکه در آستانه تشکیل دولت چهاردهم هستیم این نکات رهبری، تذکری به رئیس جمهور منتخب و دولتمردانی است که قرار است با ایشان همکاری کنند، درواقع به منظور دنبال شدن خط مشی شهید رئیسی این موضوع مطرح شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: ما الگوهای فراوان دینی داریم، به عنوان مثال رهبر انقلاب به نهج البلاغه و نامه‌های حضرت امیرالمومنین اشاره کردند. درواقع الگوهای دینی و شاخصه‌های حکمرانی مطلوب بارها بیان شده است، اما با پرداختن به این شاخصه‌ها و برشمردن ویژگی‌های آقای رئیسی، بر این نکته تاکید داشتند که می‌شود در دنیای امروز رئیس جمهور براساس آن شاخصه‌ها حرکت کرده و الگوی مناسبی نیز برای دولتمردان دیگر باشد.

وی افزود: بنابراین آیت‌الله خامنه‌ای، به نوعی به اشاره به رفتارهای شهید رئیسی با جزئیات، تاکید کردند که ایشان در آن مسیر حکمرانی مطلوب حرکت کرده و این شاخصه‌ها صرفا در حد ایده باقی نمانده بود بلکه در دولت شهید رئیسی شدنی شد و تجلی پیدا کرد. برهمین اساس این موضوع در آستانه تشکیل دولت چهاردهم می‌تواند مطالبه‌ای برای استمرار این ویژگی‌ها باشد.

کد خبر 865318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha