مجموع نظرات: ۲
دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

این روزها دیوارنگاره‌ها با طرح‌های زیبا و جذاب به شهری مانند تهران رنگ و لعاب داده و بر زیبایی‌های آن افزوده‌اند. نقاشی‌هایی بر پیکره دیوارهای پایتخت که توسط هنرمندان چیره دست خلق شده تا روح شهروندان تهرانی را جلا داده و آرامش را به آنها هدیه دهند.

دیوارنگاره

همشهری - سعیده مرادی: با تعدادی از این آثار هنری خیابانی آشنا می‌شویم. آثاری مانند دیوارنگاره اسدالله و شاهکارهای نگارگری ایران که جزو جدیدترین نقاشی دیوارهای تهران محسوب می‌شوند.

دیوارنگاره اسدالله

دیوار نگاره اسدالله اثری از کوروش علیزاده، هنرمند نقاش بوده که در آستانه عید غدیر بر دیوار حاشیه بزرگراه به اجرا درآمد و به بهره‌برداری رسید.

تماشای زندگی امام اول شیعیان بر دیوارهای اتوبان امام علی(ع)

این دیوارنگاره ۲۳۸ متر مربعی، با استفاده از رنگ اکرلیک به تصویر کشیده شد. بر گرفته از اثر نقاشی از استاد حسن روح الامین است. این اثر در حقیقت شجاعت و روح پهلوانی امام اول شیعیان را به نمایش می‌گذارد. طراح در این اثر فضایی خلق کرده که از لحاظ رنگ‌ بندی با فضای پیرامون خود از هماهنگی لازم برخوردار است. همچنین انتخاب سوژه‌ متناسب با محله مورد نظر، از ویژگی‌های مهم این نقاشی به ‌شمار می‌آید.

نشانی: بزرگراه امام علی(ع)، مقابل تره بار کرمان

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بوعلی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: سبلان

جاذبه‌های اطراف: تئاتر دماوند، خانه موزه استاد معین، بوستان امام علی

تماشای جدیدترین نقاشی‌های دیواری در پایتخت

نقاشی دیواری شاهکارهای نگارگری ایران

شاهکارهای نگارگری ایران توسط عباس برزگر گنجی در ۲ بخش در ابتدای سال جاری اجرا و در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به بهره‌برداری رسید.

افزایش غرور ملی با دیوارنگاره شاهکارهای نگارگری ایران

این دیوارنگاره به متراژ ۳۸۸ متر مربع به اجرا درآمد و داستان تولد زال و ترک شدنش از سوی سام را با اقتباس از برگه نگارگری‌های شاهنامه طهماسبی به تصویر می‌کشد. شاهنامه شاه ‌طهماسب شامل ۲۵۸ برگه نگارگری از افسانه‌ها، اساطیر و داستان‌های شاهنامه است که با منظومه حماسی و پهلوانی به‌دست برجسته‌ترین نقاشان و نگارگران و خوش‌نویسان روزگار صفوی در تبریز و به خط نستعلیق نوشته شد. هدف از اجرای این دیوارنگاره‌ها افزایش غرور ملی بوده است.

نشانی: بلوار کاوه، بالاتر از صدر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: بهار

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: صدر

جاذبه‌های اطراف: سینما جوان، بوستان قیطریه

تماشای جدیدترین نقاشی‌های دیواری در پایتخت

کد خبر 865420
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha