در اخبار غیرمنتظره، شرکت کوئینگزگ 'بسیار مشتاق' به ثبت رکورد جدیدی برای سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان است.

کوئینگزگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از تاپ گیر، این خبر غیرمنتظره نیست، زیرا در زمان معرفی Jesko Absolut – خودرویی ساخته شده برای سرعت بالا – کریستین ون کوئینگزگ، مالک شرکت همین موضوع را اعلام کرده بود.

در اخبار غیرمنتظره‌تر، شبیه‌سازی‌های سرعت نهایی مدل کوئینگزگ یسکو ابسلوت نشان داده که سرعت آن به مراتب فراتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ یعنی اگر ابرکامپیوترهای این شرکت سوئدی درست باشند، این خودرو یک هیولا خواهد بود.

کریستین ون کوئینگزگ، در مصاحبه‌ای با پادکست مجله Top Gear بار دیگر مأموریت یسکو ابسلوت را تأیید کرد؛ یعنی رفتن به سرعت بسیار زیاد در یک خط مستقیم، تکرار و تکرار و اینکه تیم آنها در آنجلهلم آماده شروع است.

تصاویر | رکوردشکنی خارق‌العاده یک خودروی سوئدی | با کوئینگزگ یسکو ابسلوت آشنا شوید

وی به Top Gear گفت: «ما اینجا فرودگاه داریم. ما شبیه‌سازهای ابرکامپیوتر خود را داریم. ما با Jesko Attack و Absolut به یک تونل باد آلمانی رفته‌ایم، بنابراین دقیقاً می‌دانیم که آئرودینامیک خودرو چگونه کار می‌کند.»

او افزود: «ما آن اعداد را به سیستم بسیار پیشرفته دینامومتر شاسی وارد کردیم. این سیستم مقاومت غلتشی تایر، نیروی درگ خودرو و بار درست روی خودرو در سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را محاسبه می‌کند... و ما موفق شدیم در دنده نهم پیش از برخورد به محدودکننده دور موتور، سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را رد کنیم و همچنان مقداری فضا در دینامومتر شاسی داشتیم.»

تصاویر | رکوردشکنی خارق‌العاده یک خودروی سوئدی | با کوئینگزگ یسکو ابسلوت آشنا شوید

مالک کوئینگزگ ادامه داد؟: «این سیستم به شما نمی‌گوید که خودرو چقدر پایدار است، اما مقاومت وجود دارد.» درست است: شبیه‌سازی‌ها نه تنها یسکو را فراتر از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت بردند، بلکه جا برای سریع‌تر رفتن هم وجود داشت.

یسکو ابسلوت دارای یک موتور V8 با موتور ۵.۱ لیتری، یک گیربکس ۹ سرعته ، سوپرشارژینگ بسیار و نیروی ترسناک ۱۵۷۸ اسب بخار، ۱۱۰۶ پوند فوت گشتاور و خط قرمز ۸۵۰۰ دور در دقیقه است. این خودرو فاقد فلایویل است. شتاب‌گیری آن مانند یک موتورسیکلت فوق‌العاده است.

بیشتر بخوانید:

کریستین ون کوئینگزگ گفت: «نکته جالب دیگر این است که در دینامومتر شاسی ما، فن‌هایی برای خنک کردن اینترکولرها و رادیاتور جلویی داریم و غیره، اما این فن‌ها سرعت جریان ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را ندارند بنابراین خنک‌سازی بدتر است، دمای ورودی از توربوها بیشتر می‌شود و چیزهایی از این قبیل. حتی با این شرایط، ما موفق شدیم با بار کامل به سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت برسیم.»

او افزود: «ما در حال پیشرفت هستیم. امیدوارم به زودی اتفاق بیفتد.»

کد خبر 865622

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
    0 1
    در زمانه ای که همه خودرو سازها دنبال ساخت خودرو های برقی و یا حداقل هیبرید هستند سوئدی ها دارن این آدرس غلط را آزمایش میکنند . باید دید آیا این خودرو چه موقع تجاری سازی میشود و اینکه میتواند با خودرو های پر سرعت دیگر مثل مک لارن یا بوگاتی و پورشه و فراری و . . . در بازار رقابت کند یا این پروتوتایپ فقط برای نمایش است. خب بگذریم در مشخصات بالا گفته نشده مصرف بنزین این خودرو در 100 کیلومتر چقدر است ؟!